Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har problem med iPhone och Tele2

Tråden skapades och har fått 141 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har nu fått min nya (utbytt) 4s och den fungerar hittills perfekt. Rekommenderar alla med problem att få den utbytt. Har också undvikit att uppdatera till 5.0.1 för det känns som om den är mer instabil.

  • Medlem
  • 2011-11-22 19:48

För er som har Tele2, har ni provat att under mobilnät ta bort automatiskt val, och istället väja "Sweden 3G"? Tidigare fick jag starta om min telefon för att få igång mobildatan över 3G, men efter att ha valt nät manuellt, så kickar det igång direkt. Kan vara värt ett försök!

har nu använt min 4S i 2 dagar, dock med Telia, men finns dom som haft problem med det med, så här är min utvärdering:

Jag har än så länge inte haft det minsta problem som ni beskriver med No Service. Jag har märkbart bättre mottagning, i alla fall stabilare mottagning än med både iPhone 3Gs samt med iPhone 4. Jag är nöjd, jag och Siri har börjat lära känna varanda och allt känns bra. Jag har ingen PINkod på min mobil samt att jag har iOS5.0 out of the box, alltså inte 5.0.1 som enligt Telia KUNDE vara problemet, då det enligt dom var kunder som uppdaterat till 5.0.1 som hade problemen.

Nu väntar jag bara på en untethered jailbreak, som dock aldrig verkar komma.

Trevlig kväll!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-22 23:23

Fick en ny telefon idag av Tele2/Brightpoint efter cirka en vecka. Exakt samma fel som förra enheten med tappad täckning. Testat två olika SIM utan pinlås, iOS 5.0 och 5.0.1 samt setup as new phone.

Har Tele2 fått en hel drös med måndagsexemplar eller vad f#n är det frågan om?

  • Medlem
  • 2011-11-23 00:14
Ursprungligen av hejo:

Fick en ny telefon idag av Tele2/Brightpoint efter cirka en vecka. Exakt samma fel som förra enheten med tappad täckning. Testat två olika SIM utan pinlås, iOS 5.0 och 5.0.1 samt setup as new phone.

Har Tele2 fått en hel drös med måndagsexemplar eller vad f#n är det frågan om?

Provade du mitt "tips"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-23 08:20
Ursprungligen av Korsriddaren:

Provade du mitt "tips"?

Yep, och femtioelva andra trix, inget hjälper

Ursprungligen av hejo:

Yep, och femtioelva andra trix, inget hjälper

Kan ju vara så att dom tar en "ny" från samma sändning (på lager) som den 1:a du fick. Då är det ju logiskt kört, eftersom det verkar som felet finns hos ett viss parti av telefoner från Apple. Fick en ny från Apple i går - än så länge fungerar det. Serienumret på den nya är mycket långt ifrån den tidigare - vilket man ju hoppas på kan göra att denna fungerar bättre/ som den skall. Framtiden får utvisa.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-24 21:17

Idag ringde de från Tele2 till slut. Jag fick beskedet att jag ska skicka min telefon till Brightpoint, och så ska de "fixa felet" på en vecka. De tror alltså att det går att laga luren. Men kundtjänst ville inte säga exakt vad felet är, bara att det minsann inte är hos någon operatör som felet ligger.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-24 22:55
Ursprungligen av annagoo:

Idag ringde de från Tele2 till slut. Jag fick beskedet att jag ska skicka min telefon till Brightpoint, och så ska de "fixa felet" på en vecka. De tror alltså att det går att laga luren. Men kundtjänst ville inte säga exakt vad felet är, bara att det minsann inte är hos någon operatör som felet ligger.

De tror fel, inga lurar lagas. De tittar på den och skickar en ny (eller refurb)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-25 12:38

Igår ringde jag Apple som sa att problemet är känt och att de jobbar på det. En uppdatering kommer troligen/kanske/vem vet om en till två veckor. Eller senare... eller? De tyckte inte att jag skulle byta ut telefonen eftersom det inte finns några garantier för att man får en ny som fungerar.

På väg hem från jobbet gick jag in på Tre och köpte ett kontantkort. Värt att testa tänkte jag. Och nu fungerar allt som som det ska. Inga problem att sms:a eller ringa. Inga sim-kortsfel. Dock kan jag fortfarande plocka ur kortet utan att telefonen känner av det så något är knas.

Tyvärr skulle jag behöva använda mitt Tele2-konto eftersom det är ett jobbabonnemang men jag får helt enkelt köra med två telefoner så länge

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-06 10:40

Uppdaterar med att jag nu har fått tredje utbytestelefonen. Fungerar äntligen!

Har inte läst den här tråden tidigare, men jag har precis samma problem med min lur.
Ibland, framför allt när den har varit avstängd har den "No Service" otroligt länge – upp till 10 minuter. Ofta saknar den även 3G-täckning, utan att visa varken "0" eller "E". Det står helt enkelt ingenting. Har trott att det bara är problem i T2s nät, men det kan alltså vara ett hårdvaruproblem? Ska kontakta Tele2 nu och höra vad de säger.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-07 19:01
Ursprungligen av MrSinatra:

Har inte läst den här tråden tidigare, men jag har precis samma problem med min lur.
Ibland, framför allt när den har varit avstängd har den "No Service" otroligt länge – upp till 10 minuter. Ofta saknar den även 3G-täckning, utan att visa varken "0" eller "E". Det står helt enkelt ingenting. Har trott att det bara är problem i T2s nät, men det kan alltså vara ett hårdvaruproblem? Ska kontakta Tele2 nu och höra vad de säger.

Inte kan, det är.

Helt klart måndagsexemplar. Min ersättningslur rullar på fantastiskt bra.

De ville först testa med nytt SIM-kort... Misstänker att det bara skjuter upp det oundvikliga för Tele2.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-13 09:38

Har nu använt min utbytestelefon i några dagar och den beter sig normalt, tack och lov. Tele2 säger att Brightpoint nu testar alla utbytestelefoner innan de skickar ut dem, kan vara bra att veta för er som tvekar att byta.

Flera av er kanske fortfarande har problem, men jag skulle vilja fråga er andra som har bytt ut era telefoner om ni har fått några besked om hur Tele2 ska kompensera sina kunder för att man inte har kunnat använda sin telefon och därmed sitt abonnemang under ganska lång tid?

Tele2 ringde upp mig samma dag som jag fick min utbytestelefon för att kolla om den fungerade som den skulle, och det var ju bra. När jag förde kompensation på tal sa hon motvilligt att hon kunde lägga på 300 kronor att ringa för på mitt abonnemang. Jag tycker det är skralt, eftersom det bara täcker portot som jag betalade för att skicka in luren till Brightpoint som företagspaket (lyckades på tre långa sittningar i telefonkö till Brightpoint aldrig nå fram för att begära fraktsedel, så jag valde att ta risken att betala frakt själv).

Vad har ni andra fått för besked?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-13 18:08
Ursprungligen av annagoo:

Har nu använt min utbytestelefon i några dagar och den beter sig normalt, tack och lov. Tele2 säger att Brightpoint nu testar alla utbytestelefoner innan de skickar ut dem, kan vara bra att veta för er som tvekar att byta.

Flera av er kanske fortfarande har problem, men jag skulle vilja fråga er andra som har bytt ut era telefoner om ni har fått några besked om hur Tele2 ska kompensera sina kunder för att man inte har kunnat använda sin telefon och därmed sitt abonnemang under ganska lång tid?

Tele2 ringde upp mig samma dag som jag fick min utbytestelefon för att kolla om den fungerade som den skulle, och det var ju bra. När jag förde kompensation på tal sa hon motvilligt att hon kunde lägga på 300 kronor att ringa för på mitt abonnemang. Jag tycker det är skralt, eftersom det bara täcker portot som jag betalade för att skicka in luren till Brightpoint som företagspaket (lyckades på tre långa sittningar i telefonkö till Brightpoint aldrig nå fram för att begära fraktsedel, så jag valde att ta risken att betala frakt själv).

Vad har ni andra fått för besked?

Tele2 är urusla på kompensation, när det var 3G-avbrott där jag bor flera dagar fick jag tillbaka exakt de kronor som det motsvarar för mitt dataabonnemang.
Samma händelse hos Telia fick jag 500 i en pott.

Man får vad man betalar för.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-14 08:49
Ursprungligen av annagoo:

Har nu använt min utbytestelefon i några dagar och den beter sig normalt, tack och lov. Tele2 säger att Brightpoint nu testar alla utbytestelefoner innan de skickar ut dem, kan vara bra att veta för er som tvekar att byta.

Flera av er kanske fortfarande har problem, men jag skulle vilja fråga er andra som har bytt ut era telefoner om ni har fått några besked om hur Tele2 ska kompensera sina kunder för att man inte har kunnat använda sin telefon och därmed sitt abonnemang under ganska lång tid?

Tele2 ringde upp mig samma dag som jag fick min utbytestelefon för att kolla om den fungerade som den skulle, och det var ju bra. När jag förde kompensation på tal sa hon motvilligt att hon kunde lägga på 300 kronor att ringa för på mitt abonnemang. Jag tycker det är skralt, eftersom det bara täcker portot som jag betalade för att skicka in luren till Brightpoint som företagspaket (lyckades på tre långa sittningar i telefonkö till Brightpoint aldrig nå fram för att begära fraktsedel, så jag valde att ta risken att betala frakt själv).

Vad har ni andra fått för besked?

Jag har fått 300 kr i kompensation på nästa faktura och har Tele2 Smart. Det va inga problem att be om det, supporten kunde dock inte ge något direkt besked hur mycket det skulle bli utan det såg jag först nu på fakturan.

Fick nya operatörsinställningar från Tele2 häromdagen, det åtgärdar inte att man tappar kontakt med nätet eller ogiltigt SIM-kort på 4S, ni som ev har problem med det fortfarande?

  • Medlem
  • 2011-12-17 09:29

Någon som testat detta och märkt någon skillnad?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-17 10:51
Ursprungligen av Korsriddaren:

Någon som testat detta och märkt någon skillnad?

Unfortunately, user reports on the new build appear to be mixed, with some users reporting that it does indeed fix their "no SIM card" issues while others have seen no improvement. It is unclear at this time exactly why results are mixed and whether the fix addresses only some subset of the root causes of the issue or if some other factor is in play. Consequently, we may have to wait for more users to try applying the update before drawing more specific conclusions.

Bevaka tråden