Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kör jag Mozilla Firefox!

Tråden skapades och har fått 133 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Adrian, tack för ditt svar. Nu har jag laddat ner senaste nattbygget och kör den för fullt. Det är ganska intressant det här med webbläsare till Macen. För bara några år sedan så fanns det såvitt jag kan minnas bara ett fåtal stora och bra till Macen (IE och Netscape främst). Idag finns det en hel uppsjö att välja på, varav ett par av dom bästa är Mac-exklusiva (Safari och Camino). Saker och ting börjar röra på sig.

Reflektion: den nya bokmärkeshanteraren i Camino är, enligt mig, vida överlägsen den förra. Den är mycket smidigare att hantera på en 1024x768-skärm. Nu väntar jag bara på en finess som Firebird har, nämligen att man kan hålla inne knappen på en länk för att frambringa ett högerklick. Det är en mycket smidig funktion.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Malmqvist
Reflektion: den nya bokmärkeshanteraren i Camino är, enligt mig, vida överlägsen den förra. Den är mycket smidigare att hantera på en 1024x768-skärm. Nu väntar jag bara på en finess som Firebird har, nämligen att man kan hålla inne knappen på en länk för att frambringa ett högerklick. Det är en mycket smidig funktion.

Jepps, den är smidig. Men förvänta dig inte några nya features alls på ca ett år. Enligt teamet så skall dom bara krossa buggar nu. Vilket iofs är bra. Och dom letar efter fler review folk till bugzilla (Camino har just börjat använda sig av det)...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Le
Inte har jag märkt någon skillnad i stabilitet mellan olika builds. Och 0.8:an fungerar utmärkt så här långt.
Men det beror förstås på hur hårt man tänjer gränserna.

0.8:an (branch builds dvs) finns inga byggen för OS X nu. Och lär inte komma heller, vad jag fattar för.
0.8:an släpps snart ändå..

Dom nightlys jag har kört är dec 12 (har jag för mig) och 2 jan. Men kolla in på:
http://www.squarefree.com/burningedge/ för vad som är nytt i olika builds.

Kör hellre en nightly än 0.7.1 då dom är mycket mer polerade och dessutom har en ny download manager... (screenshot på förstasidan av tråden).. Och ett gäng buggfixar...

När man kör Firebird märker man hur urkass IE är egentligen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Jepps, den är smidig. Men förvänta dig inte några nya features alls på ca ett år. Enligt teamet så skall dom bara krossa buggar nu. Vilket iofs är bra. Och dom letar efter fler review folk till bugzilla (Camino har just börjat använda sig av det)...

Ja samtidigt som buggfixandet är väldigt viktigt så är det också synd för Camino skulle behöva en del nya funktioner för att stå ut lite. Men det beror ju i sin tur på att vi helt enkelt har ett gäng väldigt bra webbläsare att välja mellan (främst Firebird, Camino och Safari) som hela tiden utvecklas.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-11 23:25

Jag installerade Mozilla Firebird på dn PC jag tvingas stå ut med medan min mac spenderar tid på verkstan. Måste säga att jag är positivt överraskad. Blir nog en installation på macen också när den kommer tillbaka, även om jag kommer att fortsätta att nyttja Safari 1.1 som 1:a browser.

En sak som Macversionen av Mozilla Firebird är i desperat behov av är en ny ikon. Den nuvarande passar inte in ett dugg med restan av gänget nere i dockan. Vet någon om det finns ett bättre (läs snyggare) alternativ till ikonen som följer med MF? Camino har ju exempelvis en riktigt läcker ikon. Speciellt de senaste nattbyggena. *mums*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-14 22:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Malmqvist
Vet någon om det finns ett bättre (läs snyggare) alternativ till ikonen som följer med MF?

Titta här Tycker de gjorda av Jairo är snygga. Om de sedan passar med resten av dina symboler kan jag inte svara på.

Tack Acke! De av Jairo är jättefina och passar alldeles ypperligt i min docka.

Lite halvt offtpic, men ändå inte.
Ben Goodger, som är huvudutvecklare för Firefox, funderar på att gå över helt till OS X.

Citat: "I have, you see, become a bit annoyed at the OSes I use. Finder aside, OS X is really a shining jewel in a sea of crap. The fact that Windows' modern shell is a gigantic hack is becoming more apparent every day. But I digress. I've been trying to use Linux, since Firefox is a cross platform app and we need to work well everywhere."

"As soon as Mac laptops become as fast as the current desktops, I may abandon Windows too."

Lite skoj.. Hihi

http://www.bengoodger.com/weblog/

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-04-22 17:04

Hur får jag ett nytt nattbygge av Firefox att känna av mina gamla Firefoxfiler?
Jag hittar ingen Profile Manager eller något uppstartskommando som kan 'fixa in det gamla i det nya'.

Ursprungligen av Le:

Hur får jag ett nytt nattbygge av Firefox att känna av mina gamla Firefoxfiler?
Jag hittar ingen Profile Manager eller något uppstartskommando som kan 'fixa in det gamla i det nya'.

Har för mig att det är command+p under uppstart av Firefox

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-22 17:12
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Lite halvt offtpic, men ändå inte.
Ben Goodger, som är huvudutvecklare för Firefox, funderar på att gå över helt till OS X.

Citat: "I have, you see, become a bit annoyed at the OSes I use. Finder aside, OS X is really a shining jewel in a sea of crap. The fact that Windows' modern shell is a gigantic hack is becoming more apparent every day. But I digress. I've been trying to use Linux, since Firefox is a cross platform app and we need to work well everywhere."

"As soon as Mac laptops become as fast as the current desktops, I may abandon Windows too."

Lite skoj.. Hihi

http://www.bengoodger.com/weblog/

Lite OT det här också. Hans väntan är över! Nu kan han köpa en Powerbook med en G4-processor på 1,5 GHz, en skärm på 15 eller 17 tum, 4x SuperDrive och ett grafikkort på 128 MB. Inte dumt. Bör räcka ett bra tag, åtminstone tills Powerbook G5 kommer...

Bevaka tråden