Skrevs ursprungligen av Pär
Kan du moderera dig lite lite när det gäller bra bilder (och drista dig till att handla hos pezefånar som Inet eller liknande) så är Minolta Xt trevlig och kul
länk
edit: stavar som en kratta
Du, jag har ingen bra koll. När jag tittar på alla dessa exempelbilder hos cyberphoto så tittar jag ju på dem i full upplösning, inte nedskalade till 800x600 eller 1024x768, som ju är mer aktuellt. Så jag ser nog mer fel än jag borde se i verkligheten, om man så säger. Men "brus" i färgerna reagerar jag på, liksom oskärpa.
Kikade just på Xt:n själv, och den verkar mycket trevlig. Men bilderna verkar lite bättre på Nikon 3500:an, Xt är lite oskarp i kanterna om jag inte ser fel. Men då tittar jag ju på en 3mpix bild i full upplösning...
Jag försökte titta på dels topplistan och dels på vad cyberphotohar under 2500, men man blir ju yr.:)
*edit*
En del av problemet är nog att min referens är främst en Leica R5, med diverse fasta objektiv. Man blir bortskämd... Jag vill ha kameran till att dokumentera (resor, fester etc), därav att jag vill ha ljud i, och till hemsidan. Så jag söker ju egentligen inte (jag vill inte betala för...) något fantastiskt.