Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

to switch or not to switch

Tråden skapades och har fått 158 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Hörru mister middle of the universe - det finns många nånga fler än du som harvat i många miljöer…
Att erfarenheten kan skilja en smula må vara hänt - men du tjötar ju hål i huvet på alla med ditt ensidiga tjôt…

Vill du jag skall börja posta femtioelva hemskkehistorier om peze som drabbat mig?

nae, men det är ju inte rätt att höja OS X till skyarna bara för att man haft kassa vibbar med PC...
eller ?

bara för att något är fel, betyder inte det att andra alternativ är rätt, det kan ju vara lika fel det...
eller tvärtom, bara för att något är rätt, betyder inte det att andra alternativ är fel heller...

som i Condons fall, han är trött på PC, vill testa macen...
visst, bra, men...
han bör ju vara medveten om problemen med macen också, det är det jag vill belysa...

jag har faktiskt rekommenderat en lösning på hans fråga, det har inte många andra gjort i denna frågan...

M

• Oregistrerad
  • 2003-12-21 23:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av condon
Däremot vore det kul med en katalog över positiva överraskningar och upplevelser i umgänget med macar resp PC?

Oj, det skulle bli ett flambite så det stod härliga till - för om sådant har ju envar sina personliga åsikter och preferenser…

Men om du vill kolla lite på grunden till OSX i pezen så finns ju www.opendarwin.org
Man får ju inte Aqua/Finder vilket ju är det man ser av OSX till 99%, men dom största delarna av underliggande teknik ihop med X11 (som det finns flertalet skal till). Lite linux-varning över dethela, men kan ge lite erfarenhet utan större kostnad än en nerladdning och installation på en ledig volym

edit: länken var felstavad

• Oregistrerad
  • 2003-12-21 23:52
Citat:

Tror att om han orkar läsa ens hälften av dina inlägg här så har han redan då tröttnat på det återupprepade tjötet

Nä förallandel, jag har haft mycket glädje av alltihopa. Men som sagt var, hur är det med de positiva upplevelserna och överraskningarna.

• Oregistrerad
  • 2003-12-21 23:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
nae, men det är ju inte rätt att höja OS X till skyarna bara för att man haft kassa vibbar med PC...
eller ?
M

Taskiga vibbar av peze (win3.11, NT3.51, NT4, W2k, 98, 98SE), av unix (Irix 5.3,5.4,6.1), Dec (VMS på µVax och decstations), HP/Apollo (bizzarrunix)...
Och i sanningens namn gillade jag inte OS7-OS8.6 sådär enormt - alltid lite för bloated…
Jag tycker OSX är så trevligt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-22 00:00
Citat:

jag har faktiskt rekommenderat en lösning på hans fråga, det har inte många andra gjort i denna frågan...

M

Ja det har du verkligen... lol. Nej ingen annan har bidragit med nånting, du är verkligen bäst!

Citat:

Taskiga vibbar av peze (win3.11, NT3.51, NT4, W2k, 98, 98SE), av unix (Irix 5.3,5.4,6.1), Dec (VMS på µVax och decstations), HP/Apollo (bizzarrunix)...
Och i sanningens namn gillade jag inte OS7-OS8.6 sådär enormt - alltid lite för bloated…
Jag tycker OSX är så trevligt

jo, det är riktiga dyng-system !!!

OS X är inte rätt för mig bara...
för mycket PC mekk i det...

OS 9 däremot är mumma, likaså win XP (ja, pro då alltså;) )

M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Ja det har du verkligen... lol. Nej ingen annan har bidragit med nånting, du är verkligen bäst!

hahahah

ja, det har jag faktiskt...
om vi ska fråga, så vad har du kommit med då ?

M

• Oregistrerad
  • 2003-12-22 00:10
Citat:

likaså win XP (ja, pro då alltså;) )
M

Har du lite äldre office 2000 och patchat Xppro så kan du prova att slänga in massa små bilder (fönsterdumpar eller något) i texten med fast radahöjd…
Rättstavningen känner inte igen bilderna som text och ger en nice omstart…
(funkar på vissa - har aldrig brytt mig om kombinationen av versioner…)

p.s.
prova gärna länken i IE - så vet du om du har patchat upp den - inget allvarligt
d.s

Citat:

Har du lite äldre office 2000 och patchat Xppro så kan du prova att slänga in massa små bilder (fönsterdumpar eller något) i texten med fast radahöjd…
Rättstavningen känner inte igen bilderna som text och ger en nice omstart…
(funkar på vissa - har aldrig brytt mig om kombinationen av versioner…)

p.s.
prova gärna länken i IE - så vet du om du har patchat upp den - inget allvarligt
d.s

min PC är ju inte någon office maskin direkt...
sån dynga har jag i macen, sånt klarar den av ganska så okej...

• Medlem
  • 2003-12-22 00:20

Blääää 12moons

sorry, kunde inte motstå den passningen...

• Oregistrerad
  • 2003-12-22 00:26
Citat:

min PC är ju inte någon office maskin direkt...
sån dynga har jag i macen, sånt klarar den av ganska så okej...

jasså jaha, men spel är väl hemmaplan för en peze… även om boxarna börjar dra ifrån rätt friskt…
(SX2 är väl inte hundra på OSX (openGL) ännu om jag förstått…)

• Medlem
  • 2003-12-22 00:32

12moons, har du verkligen provat OS X 10.3 med en hyfsat snabb Mac under en längre tid?

Min erfarenhet är att både OS X och XP växer på en, fast i totalt olika riktningar.

Jag gillade XP till en början, och var kritisk till OS X. Nu får jag nog säga att rollerna är ombytta.

Man kan sannerligen stöta på problem med OS X, det är inte där det ligger. Man kan även tycka att OS X är fult. XP kan bli väldigt trevligt att se på med rätt tema. Skillnaden ligger i den grundläggande skillnaden i hur de båda systemen behandlar data, användaren och kommunikationen däremellan. Jag upplever det som att jag gör sakerna i OS X själv, men i XP känns det som jag kommenderar Windows att utföra saker åt mig. Man kan ha olika uppfattningar, men så känner jag.

Jag har för övrigt inga större problem med Windows, men tycker att det är för rörigt. Det lider av samma problem som Adobes program; man gör en sak ofta, men kan ändå aldrig komma ihåg exakt hur man gjorde det. Att man sedan aldrig vet om man har den senaste drivrutinen till moderkortet, BIOS, ATA-bryggan, ljudkortet och grafikkortet gör att man hamnar i en trist sits rent hårdvarumässigt... Ibland kan fel val av drivrutin göra en enorm skillnad i prestanda. På Macen vet man att man kör med exakt samma drivrutiner som alla andra. På gott och ont. Jag ser det goda i det.

Citat:

jasså jaha, men spel är väl hemmaplan för en peze… även om boxarna börjar dra ifrån rätt friskt…
(SX2 är väl inte hundra på OSX (openGL) ännu om jag förstått…)

vet faktiskt inte, jag är ingen spel fanatiker heller liksom...
eller diablo 2 ibland typ...
men resten av spelen har jag inte koll på...

nae, SX 2 är ingen hit på macen efter vad jag testat.
SX1 var väl sisådär tycker jag.
men jag kör faktiskt fortfarande SX1 i min PC.
ok, jag kör nuendo2 också, för SX1 och nuendo2 har olika karaktär i ljudmotorn.
och det rockar så otroligt bra att jag bara garvar åt det hela...

M

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
12moons, har du verkligen provat OS X 10.3 med en hyfsat snabb Mac under en längre tid?

Min erfarenhet är att både OS X och XP växer på en, fast i totalt olika riktningar.

Jag gillade XP till en början, och var kritisk till OS X. Nu får jag nog säga att rollerna är ombytta.

Man kan sannerligen stöta på problem med OS X, det är inte där det ligger. Man kan även tycka att OS X är fult. XP kan bli väldigt trevligt att se på med rätt tema. Skillnaden ligger i den grundläggande skillnaden i hur de båda systemen behandlar data, användaren och kommunikationen däremellan. Jag upplever det som att jag gör sakerna i OS X själv, men i XP känns det som jag kommenderar Windows att utföra saker åt mig. Man kan ha olika uppfattningar, men så känner jag.

Jag har för övrigt inga större problem med Windows, men tycker att det är för rörigt. Det lider av samma problem som Adobes program; man gör en sak ofta, men kan ändå aldrig komma ihåg exakt hur man gjorde det. Att man sedan aldrig vet om man har den senaste drivrutinen till moderkortet, BIOS, ATA-bryggan, ljudkortet och grafikkortet gör att man hamnar i en trist sits rent hårdvarumässigt... Ibland kan fel val av drivrutin göra en enorm skillnad i prestanda. På Macen vet man att man kör med exakt samma drivrutiner som alla andra. På gott och ont. Jag ser det goda i det.

ja, jag har faktiskt provat OS X på dom senaste G5an och på dom tidigare värsting G4 maskinerna, så jag vet jag jag snackar om...

har du provat win XP på en riktigt bra PC ?

och senaste drivrutiner till allt ?
du menar firmware till G4 och G5 ?
eller drivrutiner till ljudkort och grafikkort ?
det finns ju både senare o tidigare drivisar till macen så det är inte mindre struligt med det i macen än i PC...

M

• Medlem
  • 2003-12-22 00:57

"har du provat win XP på en riktigt bra PC ?"

Ja. Det är väldigt snabbt ibland, slött ibland och rätt stabilt, men min invändning mot XP och PC är personlig. Baserad på oräkneliga timmar av strul.

"det finns ju både senare o tidigare drivisar till macen så det är inte mindre struligt med det i macen än i PC..."

Menar du allvar nu? Du borde ju faktiskt vara medveten om att det föreligger en enorm skillnad här. Särskilt om man har plockat ihop PC:n själv. T ex så vet säkert de flesta inte att drivrutinerna som följer med XP, till exempelvis nVidias grafikkort, ger ungefär hälften av prestandan jämfört med de som går att ladda ned från nätet... och det är inte alltid den senaste som är bäst.

Att jämföra uppdateringarna med de till OSX låter sig inte göras, eftersom Apple levererar allt. På gott och ont. I framtiden kanske Microsoft kommer göra likadant, det pekar väl åt det hållet, men XP är inte där.

Vi Mac-ägare får leva med att grafiken inte är hundra i spelen, men vi har alltid "rätt" drivrutin.

Jag rackar inte ned på PC, jag säger bara att jag föredrar det i mina ögon något mindre struliga Mac-paketet.

Citat:

Jag har följt detta forum och några andra en tid och har blivit något konfunderad. Jag har häckat i windowsmiljön och där är ju som ni vet mjukvaruproblemen legio. Men hårdvaran har jag aldrig haft några problem med! Här verkar det vara tvärtom!

Jag är iof inte någon ny switcher, men tänkte slänga in ett inlägg iallafall. Jag har använt Mac i olika former i ungefär tio år. Pga/tack vare jobbet har jag också haft en del Wintel-burkar. Ingen av mina Mac-maskiner har haft något maskinvarufel whatsoever, inga trasiga minnen, inga vita fläckar på någon skärm, nada. Tre av PC-burkarna har haft lite skavanker, (ett trasigt grafikkort, en cd-släde som pajade och en disk som skar sig).

Jaha, det var ju kanske inte så intressant. Nä, men det är förmodligen så det ser ut för de flesta. Vi har inte haft några problem och skriver således inte i några trådar om att "Allt funkar fint idag också", eftersom det alltid gör det.
Dag efter dag, år efter år.

Citat:

Intrycket man får är att det är en härligt intuitiv mjukvara, skön design, leveransproblem, grejer som inte funkar som de ska, taskig support (inte särskilt unikt va) och en väl utvecklad förmåga att ta bra betalt. Som macanvändare verkan man också vara beredd att stå ut med en hel del - vita fläckar på skärmen, so what, i love my PB15. Buller och bång i nya G5an. Och inte blev det bättre av flera verkstadsbesök. För att inte tala o m alla logikkortsbyten fast det var en chansning och det inte hjälpte. Etc etc

Det är en härlig intuitiv programvara. Den är användarvänlig och lättanvänd, samtidigt som den är enkel att skripta med i princip alla språk utom VB. Du har inga problem med virus eller säkerhet. De säkerhetsproblem som dyker upp är oftast väldigt teoretiska (typ "i tio sekunder efter att skärmsläckaren går igång går det att skicka en bufferoverflow om användaren just har autentiserat systemet...") och täpps till efterhand som de dyker upp. De maskinvaruproblem som finns är inte så vanliga som de upplevs här, ingen av mina Mac-vänner IRL har några av dessa problem. Vad gäller exempelvis ljudnivån på den maskin du tänker köpa så tycker jag att du ska se till att få testa maskinen i rätt miljö så att det inte blir någon obehaglig upplevelse när du börjar använda den hemma.

Det viktigaste är dock att du handlar från en leverantör som du vet kommer att se till att du blir nöjd med ditt köp, hjälper dig om du behöver det och kan leverera dina grejer på utlovat datum. Jag har handlat av Apple Store, Dicom, Reda Gruppen, InLife (och Core) och Macoteket och har inte haft några problem med någon av dem (förutom en leveransförsening med InLife, men då fick jag låna en annan maskin tills min dök upp).

Den leverantör som jag har upplevt som bäst genom åren är Estrad Musik, på Folkungagatan i Stockholm. De är trevliga, håller vad de lovar och hjälper till med allt möjligt och omöjligt tills det har blivit möjligt.

Däremot kan jag inte rekommendera OnOff, Siba eller Sekvencia.

Citat:

Sen har vi ju hela leveransproblemet. Apple Store tycks vara enda stället jag kan beställa exakt vad jag vill ha och ingen verkar älska dom. Alla andra tillhandahåller ibooks utan BT och med minsta hårddisken, nåt annat går inte. Macoteket ska vi inte tala om, Konstiga typer, dom vill ju bara inte sälja sånt som kunden vill ha.

Lyssna med den leverantör som du tycker verkar bäst. Med ett trevligt sätt, en önskan att få handla och en liten hög med pengar så kan säkert den leverantör som har den bästa reklamationshanteringen (eller vad du nu tycker är viktigt) säkert leverera den maskin du vill ha enl din spec.

Citat:

Nu blir det nog en mac i alla fall, XP tog knäcken på mig, och på något sätt har jag fått intrycket av att macvärlden är begriplig.
Vore dock skoj med med någre kommentarer från nya switchers.

Välkommen till en trevligare värld, tror inte du kommer att ångra dig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
"har du provat win XP på en riktigt bra PC ?"

Ja. Det är väldigt snabbt ibland, slött ibland och rätt stabilt, men min invändning mot XP och PC är personlig. Baserad på oräkneliga timmar av strul.

"det finns ju både senare o tidigare drivisar till macen så det är inte mindre struligt med det i macen än i PC..."

Menar du allvar nu? Du borde ju faktiskt vara medveten om att det föreligger en enorm skillnad här. Särskilt om man har plockat ihop PC:n själv. T ex så vet säkert de flesta inte att drivrutinerna som följer med XP, till exempelvis nVidias grafikkort, ger ungefär hälften av prestandan jämfört med de som går att ladda ned från nätet... och det är inte alltid den senaste som är bäst.

Att jämföra uppdateringarna med de till OSX låter sig inte göras, eftersom Apple levererar allt. På gott och ont. I framtiden kanske Microsoft kommer göra likadant, det pekar väl åt det hållet, men XP är inte där.

Vi Mac-ägare får leva med att grafiken inte är hundra i spelen, men vi har alltid "rätt" drivrutin.

Jag rackar inte ned på PC, jag säger bara att jag föredrar det i mina ögon något mindre struliga Mac-paketet.

jo, det är ju lite det jag menar också...
med drivisar till grafik kort t.ex.

jag tar alltid ner senaste version från nVidia istället för den som följer med kortet.
det är ju inte så svårt...

t.ex...
tänk om nVidia fick göra riktigt bra drivrutiner till sina grafik kort till macen ?
jag tror det skulle bli rackarns mycket bättre flyt i OS X då...
men apple släpper nog inte på sånt.
tyvärr...

M

• Oregistrerad
  • 2003-12-22 01:13
Citat:

t.ex...
tänk om nVidia fick göra riktigt bra drivrutiner till sina grafik kort till macen ?
jag tror det skulle bli rackarns mycket bättre flyt i OS X då...
men apple släpper nog inte på sånt.
tyvärr...
M

Även här finns det en rent teknisk förklaring till skillnaden.
som du givetvis vet så har ju NT-kärnan grafiken i sig sedan ett gäng år (NT4) viket blir snabbare - info till grafiken behöver inte ut till en subprocess för grafik, speciellt om man låte applikationen lägga komponenter i kärnan oxå… Problemet är bara att stabilitet och följderna av stabilitetsproblem blir stora - för kerneln finns ju inget minnesskydd etc.

På OSX ligger det i stort sett inget i kerneln - vilket innebär att alla processer kan avslutas och startas lite si och så utan att allt rasar. tyvärr innebär det lite mer kommunikation in och ut ur kerneln med en smula prestandaförlust…

Det är åter igen två olika paradigm :
Antingen max ur det lilla som finns i hårdvaran, kosta vad det kosta vill - Eller en stabil och kontrollerad (och iom avsaknaden av drivers däri väl känd) kärna och prestandan få lagga lite på bekostnad av rustikhet…

• Oregistrerad
  • 2003-12-22 01:23

Är ni kvar och harvar i denna tråd?

Nej 12moons du kan inte jämföra så som du gör. Javisst är PC.n ofta billigare i förhållande till prestanda. Men en 64bitars processor har mycket mer att ge med ett optimerat operativsystem och program. Något som inte riktigt finns idag. Om du skall jämföra Mac och PC hårdvara så får du jämföra med likvärdiga prylar. Vad gäller budgetsegmentet så får Apple storstryk vad gäller prestanda per krona. Men G5an med dualprocessor är faktiskt O.K prisatt för att vara en märkesdator. Apples datorer är lyxkonsumtion och kommer nog alltid att vara det.

Jag har försökt sätta ihop en G5 likvärdig maskin. Egentligen så kan man inte jämföra dessa heller, och jag har inte lagt ner något större jobb på detta. Man får se det som en uppskattning. Summan slutade på 23389.00 och då med enbart en processor. Priserna kommer från datorbutiken.com.

Lian-Li PC-65USB Aluminium Supermiditower ATX Transparent Sidostycke utan nätaggregat LIPC-65USB. Webpris 1695:-

Antec True Power 550W EPS12V ATX (OBS! 24-pins ATX-kontakt, XEON OK)
TRUE550EPS Webpris 1395:-

MSI K8D-MASTER-F AMD8131+8111 6DDR-DIMM 3PCI-X 2PCI 2GB-LAN Dual Socket940 MSIK8D-F 4395:-

AMD Athlon64 FX-51 2200MHz/2.2GHz bulk Socket940 ATH64-FX51B
Webpris 7195:-

Thermaltake TH-A1744 Venus 12 Operton/Athlon64 Socket754/940 THA1744
Webpris 329:-

Kingston KHX3500/256 HyperX 256Mb DDR PC3500 184pin 433MHz
256DDRK433
2 st Webpris 635.00

Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS 160Gb 7200rpm 8Mb SATA
SGB7-160SATA Webpris 1185.00

Pioneer DVR-106B DVD +RW/R -RW/R 4X DVD+R 2.4X DVD+RW 4X DVD-R 2.4X DVD-RW 16X CDR 10X CDRW black bulk IDE PIODVR-106BL
Webpris 1345.00

ASUS Radeon 9600SE 128Mb DDR TV-out DVI RETAIL AGP
ASRA9600SE-128 Webpris 1049.00

Creative Modem Blaster Int v.92 RETAIL PCI
CREV92PCIR Webpris 379.00

Windows XP Pro på CD Sv OEM (endast med ny dator)
WINXPS Webpris 1449.00

Norman Virus Control (Antivirus) OEM (endast med ny dator)
NORMANVCOEM Webpris 99.00

Montering/test av dator _utan_ installation av beställt OS
Webpris 990:-

Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition Black, svenskt
Webpris 329.0

Logitech MX310 Optical Mouse USB/PS2 Black RETAIL
Webpris 285.00

Totalt exkl moms 18711.20
Totalt inkl moms 23389.00

Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
Är ni kvar och harvar i denna tråd?

Nej 12moons du kan inte jämföra så som du gör. Javisst är PC.n ofta billigare i förhållande till prestanda. Men en 64bitars processor har mycket mer att ge med ett optimerat operativsystem och program. Något som inte riktigt finns idag. Om du skall jämföra Mac och PC hårdvara så får du jämföra med likvärdiga prylar. Vad gäller budgetsegmentet så får Apple storstryk vad gäller prestanda per krona. Men G5an med dualprocessor är faktiskt O.K prisatt för att vara en märkesdator. Apples datorer är lyxkonsumtion och kommer nog alltid att vara det.

Jag har försökt sätta ihop en G5 likvärdig maskin. Egentligen så kan man inte jämföra dessa heller, och jag har inte lagt ner något större jobb på detta. Man får se det som en uppskattning. Summan slutade på 23389.00 och då med enbart en processor. Priserna kommer från datorbutiken.com.

Lian-Li PC-65USB Aluminium Supermiditower ATX Transparent Sidostycke utan nätaggregat LIPC-65USB. Webpris 1695:-

Antec True Power 550W EPS12V ATX (OBS! 24-pins ATX-kontakt, XEON OK)
TRUE550EPS Webpris 1395:-

MSI K8D-MASTER-F AMD8131+8111 6DDR-DIMM 3PCI-X 2PCI 2GB-LAN Dual Socket940 MSIK8D-F 4395:-

AMD Athlon64 FX-51 2200MHz/2.2GHz bulk Socket940 ATH64-FX51B
Webpris 7195:-

Thermaltake TH-A1744 Venus 12 Operton/Athlon64 Socket754/940 THA1744
Webpris 329:-

Kingston KHX3500/256 HyperX 256Mb DDR PC3500 184pin 433MHz
256DDRK433
2 st Webpris 635.00

Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS 160Gb 7200rpm 8Mb SATA
SGB7-160SATA Webpris 1185.00

Pioneer DVR-106B DVD +RW/R -RW/R 4X DVD+R 2.4X DVD+RW 4X DVD-R 2.4X DVD-RW 16X CDR 10X CDRW black bulk IDE PIODVR-106BL
Webpris 1345.00

ASUS Radeon 9600SE 128Mb DDR TV-out DVI RETAIL AGP
ASRA9600SE-128 Webpris 1049.00

Creative Modem Blaster Int v.92 RETAIL PCI
CREV92PCIR Webpris 379.00

Windows XP Pro på CD Sv OEM (endast med ny dator)
WINXPS Webpris 1449.00

Norman Virus Control (Antivirus) OEM (endast med ny dator)
NORMANVCOEM Webpris 99.00

Montering/test av dator _utan_ installation av beställt OS
Webpris 990:-

Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition Black, svenskt
Webpris 329.0

Logitech MX310 Optical Mouse USB/PS2 Black RETAIL
Webpris 285.00

Totalt exkl moms 18711.20
Totalt inkl moms 23389.00

men den där datorn är ju inte värd sitt pris...
det är ju som apples maskiner...
jag kan ju plocka ihop en mycket billigare dator som kickar lika långt...

M

• Oregistrerad
  • 2003-12-22 01:36

Den kickar inte lika långt och den har inga 64bitar.

men 64 bitar är ju inte till någon nytta just idag liksom...
lika lite som 64 bitar i macen utnyttjas fullt ut ännu...

och den kickar lika långt som en 64bit CPU idag eftersom systemet är 32bitar fortfarande och det inte är så stor prestanda skillnad emellan CPUerna...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-22 01:42
Citat:

hahahah

ja, det har jag faktiskt...
om vi ska fråga, så vad har du kommit med då ?

M

Jag har dementerat det dummaste av alla argument som du till sist klamrar dig fast vid: inköpspriset! Det finns en helt logisk förklaring till hur det verkligen förhåller sig (se mitt inlägg på första sidan). Det handlar precis som med allt annat i tillvaron till sist om personlig smak:

Jag kör Heinz istf Blåvitt, Canon istf JVC, Levi´s istf för Åhlen´s, Dux istf IKEA, DVDrecorder istf VHS, Mac istf PC etc etc...

Citat:

Jag har dementerat det dummaste av alla argument som du till sist klamrar dig fast vid: inköpspriset! Det finns en helt logisk förklaring till hur det verkligen förhåller sig (se mitt inlägg på första sidan). Det handlar precis som med allt annat i tillvaron till sist om personlig smak:

Jag kör Heinz isf Blåvitt, Canon istf JVC, Levi´s ist för Åhlen´s, Dux isf IKEA, DVDrecorder istf VHS, Mac isf PC etc etc...

jaha...
så du kanske tycker att Condon bör köpa en dual G5 2 Ghz bara för att den är bäst, och priset inte spelar någon roll ?

M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-22 01:53
Citat:

... bör köpa en dual G5 2 Ghz bara för att den är bäst... ?

M

Haha nu sa du det ju själv...LOL

hahaha

nae, bara om du tyckte det var bra så ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-22 01:55
Citat:

men 64 bitar är ju inte till någon nytta just idag liksom...
lika lite som 64 bitar i macen utnyttjas fullt ut ännu...

Bra argument! Varför utveckla flygplanet när jetmotorn inte är uppfunnen än?

Citat:

Bra argument! Varför utveckla flygplanet när jetmotorn inte är uppfunnen än?

eller hellre...
varför betala för jetmotorn när du inte ens kan köra den ännu ?

Bevaka tråden