Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

to switch or not to switch

Tråden skapades och har fått 158 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som byggnadskonstruktör så funkar det ganska bra med mac, i varje fall så länge jag går i skolan. Hur det kommer att se ut i arbetet är en annan femma. Men nu kan jag använda Archicad för Autocad-ritningar, Matlab alt. Mathematica för beräkningar, samt LaTex för rapporter.

Det jag saknar, och det är inte ett litet program, är ett bra FEM.program, typ Abaqus. Det är iofs ett Unix-program, så det kanske går att meka till. Har inte använt det så mycket än, men det kommer nog. Annars finns ju FEMlab. Jaja, det löser sig nog så fort jag ska börja använda FEM efter sommaren.

Bara skojade. FEMlab finns inte alls till Mac. Jaja, så kan det vara.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leftrustle
Bara skojade. FEMlab finns inte alls till Mac. Jaja, så kan det vara.

2.3 finns, men inte 3.0.

Pratade med Comsol och de har väntat på stöd för Java3D. FEMLAB 3 kommer släppas som en "service release" och
enligt plan skall det ske i april i år.

Tack för den infon, det låter lovande. FEMlab 3 verkar vara ett stabilt program.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2004-01-06 03:07

jag switchade från dos 6.22 och windows 3.11 till mac os 7.5.3 för läänge sen

• Oregistrerad
  • 2004-04-28 00:13

hehe, äntligen blev det beställt, fem månaders startsträcka är väl inte så farligt

bättre sent än aldrig

vad blev det då till slut?

• Oregistrerad
  • 2004-04-28 00:52

ibook 14", 1,2ghz, 768 mb, 60gb, AE, BT & combo.
Kollade mycket på tolvtummarna med det kändes inte helt bra. Börjar väl bli litet skumögd. Dessutom är jag van vid en 15" med samma upplösning och den har jag känt mig komfortabel med.

Bevaka tråden