Översätt era åsikter till engelska och skicka iväg på:
http://www.apple.com/macosx/feedback/
Annars händer det nog inget...
Önskar också att det var mer konsekvens i OS:et.
Och att det fanns flera inställningsval. Mera "options" åt folket! Det är himla spartanskt nu.
•Man borde verkligen kunna trycka "kringla, punkt " eller "esc" när badbollen dyker upp för att kunna stoppa verksamheten, vad den än är. (kanske inte när en hårddisk spinner upp, men...)
•Vill kunna radera saker med "del" knappen i Finder (funkar ju i iTunes) men gärna med en varning eftersom det bara är 1 knapp som trycks ned.
•Vill kunna programmera "fram" o "bak" som fungerar i Finder på min flerknappsmus fastän jag har engelska i menyerna fast svensk tangentbordslayout. Det går inte.
•Varför kan man inte "komma ur" att listan med enheter i Finderns sökfönster är den aktiva med hjälp av tab- tangenten? Ni vet när man valt att söka i "specifika platser".
•Tycker att det ska vara tydligare när man använder tab-tangenten för att fokusera på olika ställen i ett program/fönster. i iTunes tex. avänder jag ibland tab för att hoppa mellan de olika områdena, men det är svårt att fatta när det är listan med låtar som är aktivt. Borde blinka till en blå ram (som sen försvinner) runt listan så att man ser att den är aktiv. Programmet Mail beter sig också löjligt vad gäller detta. (förstod man?)
•Kontextmenyer på fler ställen! vill ha kopiera, klistra in, klipp ut även när jag markerar namnet på enn mapp i Finder, exempelvis.
•"Senaste mappar" under "Gå"-menyn i Finder, men jag vill ha den direkt i ett fönster i övre listen bredvid kugghjulet exempelvis.
•Klick på gröna zoom-knappen i Finder borde få fönstret att "passa" fastän man har valt att visa innehållet som lista. Nu funkar det bara om man inte har grått fönster (klickat på den vita knappen uppe till höger).
•Jag tycker att saker och ting ska uppdateras i ett program fastän man håller ned scroll-listen eller har en meny framme. Det är faktiskt 2004 och OS X är "världens mest avancerade OS".
•Min gamla klassiker om att pekarmarkören alltid ska uppdateras beroende på vad som är under tycker jag är värd att poängtera.
Jaja. Det finns mycket...
Men skriv till Apple!