Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

också beställt en IBook

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så har jag också gått med i Switcherklubben. Beställde en 12" IBook med Bluetooth, 60GB hårddisk och 768MB RAM. Kan knappt vänta tills jag får den. Högst troligt innan nästa helg då Apple tydligen börjar komma ikapp med sina leveranser.

Välkommen in i klubben

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-16 17:57

Beställde min den 6 september med samma specs och en Ipod. Fick ett mail idag att grejorna har skickats från fabriken. Tror jag får sakerna i mitten av nästa vecka.

Mao så får du beredda dig på att vänta runt 2 veckor...

Kan knappt vänta tills jag får händerna på min, har aldrig ägt en Mac förr så det ska bli jäkligt kul att testa om den är så bra som alla här säger. Har kollat min mail 2-3 ggr per dag den senaste veckan hoppandes på att få det mail jag fick idag.

Grattis till förhoppningsvis ett suveränt köp!

• Oregistrerad
  • 2004-09-16 18:11

Jag väntar också på min iBook, den är just nu i Taipei, hehe... För att göra väntan ännu mer olidlig kan ni se vart datorn befinner sig just nu.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-16 18:12

Macvarg:

Min har fått flight booked iallafall, fast Ipoden har inte fått det. Hoppas nu inte någon av dom fastnar någonstans så man måste sita och vänta in den innan man får grejorna.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-16 19:34
Ursprungligen av Fralle:

Macvarg:

Min har fått flight booked iallafall, fast Ipoden har inte fått det. Hoppas nu inte någon av dom fastnar någonstans så man måste sita och vänta in den innan man får grejorna.

Min PB har oxo en flight bookad...
Hoppas den åker iväg nu, för det e den 17:e redan i shanghai, och det stod att flyget drar iväg den 17:e.

mvh
b0bben, som ville ha PBn innan helgen, men det ville inte nån högre makt :/

• Oregistrerad
  • 2004-09-16 19:53
Ursprungligen av b0bben:

Min PB har oxo en flight bookad...
Hoppas den åker iväg nu, för det e den 17:e redan i shanghai, och det stod att flyget drar iväg den 17:e.

mvh
b0bben, som ville ha PBn innan helgen, men det ville inte nån högre makt :/

Min PB 12" har flight booked till den 16:e, och sen har det inte hänt nåt mer på apecode-trackern.

Tror dessutom att det bara är datorerna som skickas från shanghai. Min iPod ligger iaf enligt telefonisten på applestore redan i europa och väntar.

edit: kollar man på "shipment status" (applestore.bridge-point.com osv) så står det inget under activity där, vilket jag tolkar som att den ännu inte har överlämnats från KN till TNT. Alltså borde den inte ha anlänt till Europa än. Eller är det ett felaktigt antagande?

• Oregistrerad
  • 2004-09-16 18:19

Jo... om inte annat kanske du får booken först och ipoden i efterhand. Min har stått på flight booked från Taipei sedan i går.

• Oregistrerad
  • 2004-09-16 19:57

Wii! 16 sep - departed direct - Apple, Taiwan.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-16 20:14

Hur ser ni vilken datum flyget går?

Så ser min ut:
16 sep 04 32 05 Flight Booked Apple, Taiwan

• Oregistrerad
  • 2004-09-16 20:43
Ursprungligen av Fralle:

Hur ser ni vilken datum flyget går?

Så ser min ut:
16 sep 04 32 05 Flight Booked Apple, Taiwan

Samma här:
16 sep 04 32 05 Flight Booked CNSHA30

..och den ändrades till det på eftermiddagen den 15:e svensk tid. Sen dess har det inte hänt nåt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-16 21:09

17 sep 04
32 05
Flight Booked
CNSHA30

Gött att vi e flera som väntar iaf...dela sorgen så att säga..

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-16 21:31

Hehe... jo det är skönt med en stödgrupp som kan hjälpa en under denna svåra tid.

Lider med er som väntar. Jag har nu väntat 7h sedan jag bestälde och väntan börjar redan bli olidlig.
Hur lång tid tar det tills man har den i handen från att flyget är bokat? Jag beställde inte min direkt från Apple Store utan från MacSupport i Västerås och säljaren sa att det går snabbare att få min IBook med inbyggd BlueTooth då datorer med extra detaljer utöver standard går i en egen specifika kö.

Hoppas kan jag ju att den kommer innan nästa helg, men jag tappar lite grann av hoppet nu. Hoppas ni har fel!

• Oregistrerad
  • 2004-09-17 05:47
Ursprungligen av niqlas:

Hur lång tid tar det tills man har den i handen från att flyget är bokat?

Min har haft "Flight booked" i två dygn nu, utan att det har hänt nåt mer på sidan.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-17 19:58
Ursprungligen av jonasn:

Min har haft "Flight booked" i två dygn nu, utan att det har hänt nåt mer på sidan.

Skräms inte!

Ifs så har det stått likadant på min med i över 1oenhalv dag...
Få se om planet landar i Uzbeskistan inatt bara för att det e lördag och de ska ha helgledigt...

Tänk om planet krashar? Då måste vi gå igenom allt igen !
OMG!

*springer runt med händerna i luften o skriker omg omg omg*

• Oregistrerad
  • 2004-09-17 21:44
Ursprungligen av b0bben:

Skräms inte!
Tänk om planet krashar? Då måste vi gå igenom allt igen !
OMG!

*springer runt med händerna i luften o skriker omg omg omg*

Ja, jag undrar vilken slags försäkring man har då?

Jag menar.. budfirman har säkert nån klausul som friskriver dem från ansvar, och apple har säkert nån.. ja, ni greppar poängen. Jag har beställt en dator men inte fått nån. Apple har levererat en dator (enligt statussidan är den ju "shipped", alltså har apple lämnat ifrån sig den) osv osv.

Äsch. Jag behöver bara nåt att tänka på medan jag väntar.

• Oregistrerad
  • 2004-09-19 01:30

Snart fem dygn med "flight booked". Jag börjar misströsta.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-17 07:05

jonasn: Jag vet inte men jag tror att det är så att den har fått bokning och nästa uppdatering kommer att bli när den scannas i Holland.

• Oregistrerad
  • 2004-09-17 17:40
Ursprungligen av Fralle:

jonasn: Jag vet inte men jag tror att det är så att den har fått bokning och nästa uppdatering kommer att bli när den scannas i Holland.

Jo, det tror jag också. Fast jag hade inte förväntat mig att den skulle fraktas av en fotgängare till Holland..

(statusen har mao ännu inte ändrats. Jag börjar ge upp tankarna om att leka med Powerbook och iPod på min lediga måndag..)

• Oregistrerad
  • 2004-09-19 11:07

Det är ju söndag - händer inget på helgerna.

Rätt skönt att inte kunna se status på min order i och med att jag inte beställt från Apple så slipper jag irritera mig på såna saker.

4 dagar nu sedan jag slängde iväg min beställning. Längtar efter det där lilla samtalet från MacSupport som bara den nu.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-19 20:56

Händer inget på helgdagar, vi får den säkert nästa vecka iallafall. Suck att man har en tenta och en hemtenta nästa vecka igen. Dagen jag lämnar in hemtentan så flyttar jag, vill ha några dagar man kan sitta och pilla med sin nya Mac. Men det blir rätt najs när allt är klart.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-19 21:44

Vem blir först med status update?

Vi får hoppas att allas burkar är i Holland imonbitti när man vaknar. Jag kommer refresh:a ihjäl apecode.com iaf

mvh
b0bben

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-19 22:53

Min sunkiga Ipod sitter fortfarande på Flight Booked i asien så jag lär få mina saker sist.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-20 09:38

Nu e det måndag igen...
Vi hoppas se lite updates på statussidan....vem blir först?

inget nytt hos mig iaf, flight booked fortfarande :/

mvh
b0bben

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-20 09:50

Hehe, inget har heller hänt på min sida... Domedagsprofetian börjar rulla upp i mitt huvud

• Medlem
  • 2004-09-20 10:09

Min fick "Departed Direct" i Fredags. Sedan dess har ingenting hänt. 3 dygns flygresa?

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-20 10:20

Sakerna har säkert anlänt till flygplatsen under helgen för att sedan ha lagrats hos tullen. Så att de ska kunna gå igenom allt inkommit under helgen när det blir måndag (då de har full bemanning). Det lär ha kommit en hel del under helgen. Så vi kan beräkna att det tar säkert lite längre tid idag än vad det skulle ha gjort under någon annan vardag i veckan.

• Oregistrerad
  • 2004-09-20 10:51

I dag har TNT hämtat upp beställningen

Referens	   Sändningsnummer 	Destination	Upphämtningsdatum
8014175859  	   894968163  	        Bandhagen 	20 sep 2004
Bevaka tråden