Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

också beställt en IBook

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-21 19:02

Fick du mail om det för jag ser inget på ditt nr. ser likadant ut på din som min.

Är det någon som har beställt en Ibook + Ipod som kan skicka en lista på hur deras tracking-order ser/såg ut?

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-21 19:50

Fick detta idag på min Ipod, skönt att den har blivit skickad, annars hade den segat allting...

21 sep 04 30 10 departed direct Apple, Shanghai
18 sep 04 32 55 flight departed Apple, Shanghai

Blev den skickad den 18:e? Jäkla kryptiska meddelanden det kan komma upp ibland.

Fick denna idag på min Ibook:

17 sep 04 30 10 departed direct KN Luxemburg

Fick även mitt 512 mb ramminne från Mycom idag så det är bara att plugga in det i Ibooken när den kommer.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-21 22:15

Min PB är nu i holland och återfinns på TNT!

Brorsans AEX kom exakt 20timmar efter att ha varit i holland.
Så jag hoppas på imon, men troligtvis i övermån.

så nära, men ändå så långt bort!

mvh
b0bben

• Medlem
  • 2004-09-21 22:38

Jag ringde till TNT:s svenska Kundservice på nr 020 - 960 960.

Timber> Tydligen så delar de ut leveranserna innan kl 12, på vardagarna, och de ringer inte innan. var du hemma i förmiddags?

Nu har min dator iallafall passerat Eindhoven, enligt TNT:s trackingsida.

• Oregistrerad
  • 2004-09-21 23:49

Holy mother of suck! Jag som just hade blivit glad över att min PB verkar befinna sig på rätt kontinent, och så ser jag detta. Min order har inte kommit lika långt som nån av era.

från apecode/appletrack:

Citat:

21 sep 04 90 75 truck arrived at final destination CNSHA30
20 sep 04 30 10 departed direct KN Luxemburg
20 sep 04 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg
16 sep 04 32 55 flight departed CNSHA30
16 sep 04 32 05 Flight Booked CNSHA30
15 sep 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
15 sep 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
15 sep 04 00 05 Data received from supplier CNSHA30
15 sep 04 30 64 Departed from source Kuehne & Nagel Shanghai

Det som är markerat med grönt kom inte upp förrän idag, dvs den 21:a, trots att det står den 16:e på den. Jag litar inte helt på den här trackingen..

https://applestore.bridge-point.com står det precis som förut ingenting, och på apples orderstatus-sida står det bara "shipped". Jag antar att TNT inte har tagit över paketet än alltså.

Tyyypiskt. Jag är ledig onsdag och torsdag denna vecka.. jag kan slå vad om att den kommer på fredag bara för att jag ska jobba typ 11 dar i sträck från och med då.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 06:59
Ursprungligen av jonasn:

https://applestore.bridge-point.com står det precis som förut ingenting, och på apples orderstatus-sida står det bara "shipped". Jag antar att TNT inte har tagit över paketet än alltså.

Tyyypiskt. Jag är ledig onsdag och torsdag denna vecka.. jag kan slå vad om att den kommer på fredag bara för att jag ska jobba typ 11 dar i sträck från och med då.

De ska tydligen inte vara helt oresonliga... testa att ringa dem och be dem komma med den till ditt jobb istället.

Din order verkar vara förskjuten ca. 5 dagar senare än min, och jag har inte fått min ännu, så chansen att de kommer idag eller imorgon är mikroskopiska...

Idag upptäckte jag statusen:

22 Sep 2004.
04:48.
Gothenburg.
Import Received.
  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 08:33
Ursprungligen av Timber:

De ska tydligen inte vara helt oresonliga... testa att ringa dem och be dem komma med den till ditt jobb istället.

Nja, lite opraktiskt att åka runt med paketet i taxin resten av dagen.. Men jag har ju möjligheten att droppa förbi och hämta upp den i slutet av dagen.

Citat:

Din order verkar vara förskjuten ca. 5 dagar senare än min, och jag har inte fått min ännu, så chansen att de kommer idag eller imorgon är mikroskopiska...

*suck*

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 11:35

jonasn: Glömde ju att min legat över helgen i Sverige... 5 dagar = 3 dagar.

Dessutom har ju en del fått sin tidigare efter att TNT tagit över, så det kan ju bli 2 dagar också för den delen... jag tror att de kör oftare till de större städerna, så har du riktig tur kan den komma idag eller imorgon för den delen med. Min ska enligt TNT komma idag, så jag sitter hemma och väntar. Lycka till du med!

• Oregistrerad
  • 2004-09-22 11:58
Ursprungligen av Timber:

jonasn: Glömde ju att min legat över helgen i Sverige... 5 dagar = 3 dagar.

Dessutom har ju en del fått sin tidigare efter att TNT tagit över, så det kan ju bli 2 dagar också för den delen... jag tror att de kör oftare till de större städerna, så har du riktig tur kan den komma idag eller imorgon för den delen med. Min ska enligt TNT komma idag, så jag sitter hemma och väntar. Lycka till du med!

Tack! Skönt att höra lite positiva ord. Jag håller på att vänta ihjäl mig. Verkar dock inte som att TNT har tagit över än, så min får förmodligen spendera helgen i stillhet, liggandes på nån flygplats eller på nåt lager nånstans. Stackars PB.

Det jävligaste är att jag misstänker att statusen på apecodesidan uppdateras med lite fördröjning. Vissa har ju fått sina grejer jäkligt raskt efter att de anlänt till europa, och jag glömde ange min portkod... så teoretiskt sett kan det stå en TNT-gubbe här utanför och klia sig i huvudet precis när som helst.

*kollar ut*

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 12:26
Ursprungligen av jonasn:

Tack! Skönt att höra lite positiva ord. Jag håller på att vänta ihjäl mig. Verkar dock inte som att TNT har tagit över än, så min får förmodligen spendera helgen i stillhet, liggandes på nån flygplats eller på nåt lager nånstans. Stackars PB.

Det jävligaste är att jag misstänker att statusen på apecodesidan uppdateras med lite fördröjning. Vissa har ju fått sina grejer jäkligt raskt efter att de anlänt till europa, och jag glömde ange min portkod... så teoretiskt sett kan det stå en TNT-gubbe här utanför och klia sig i huvudet precis när som helst.

*kollar ut*

Ring dem och meddela portkoden.

Nu har det hänt mycket sedan i morse:

22 Sep 2004.10:53 Gothenburg.Out For Delivery.
22 Sep 2004.07:26.Gothenburg.Out For Delivery.
22 Sep 2004.07:21.Gothenburg.Import Received.
22 Sep 2004.04:55.Gothenburg.Out For Delivery.
22 Sep 2004.04:48.Gothenburg.Import Received.

• Oregistrerad
  • 2004-09-22 13:06
Ursprungligen av Timber:

Ring dem och meddela portkoden.

Nu har det hänt mycket sedan i morse:

22 Sep 2004.10:53 Gothenburg.Out For Delivery.
22 Sep 2004.07:26.Gothenburg.Out For Delivery.
22 Sep 2004.07:21.Gothenburg.Import Received.
22 Sep 2004.04:55.Gothenburg.Out For Delivery.
22 Sep 2004.04:48.Gothenburg.Import Received.

Nice! Det där är från TNT:s sida va?

Kan enligt apple store inte ringa förrän det står att TNT har tagit över paketet.

• Medlem
  • 2004-09-22 13:20

Sitter och skriver det här på min nya Ibook som precis anlände. hurra!
minde än ett dygn från att TNT fick den i holland, tills att jag fick den hemlevererad. Totalt tog min beställning 8 dygn, från beställning på applestore, tills hemleveransen. Bra jobbat Apple!!!

• Oregistrerad
  • 2004-09-22 13:52
Ursprungligen av said:

Sitter och skriver det här på min nya Ibook som precis anlände. hurra!
minde än ett dygn från att TNT fick den i holland, tills att jag fick den hemlevererad. Totalt tog min beställning 8 dygn, från beställning på applestore, tills hemleveransen. Bra jobbat Apple!!!

8 dygn inklusive helgdagar alltså? Det är exakt 14 dagar sedan jag beställde min PB, varav 10 har varit arbetsdagar.

Men du fick "departed direct" bara en arbetsdag före mig, så hoppet är inte ute än. Kanske kan det iofs ta lite extra tid om de ska hitta iPoden och AEx:en som ligger och väntar i Luxemburg redan.

Väntanu.. Luxemburg? Alla snackar ju Holland hela tiden? Vad gör mina grejer i Luxemburg?

• Medlem
  • 2004-09-22 16:13
Ursprungligen av jonasn:

8 dygn inklusive helgdagar alltså? Det är exakt 14 dagar sedan jag beställde min PB, varav 10 har varit arbetsdagar.

Men du fick "departed direct" bara en arbetsdag före mig, så hoppet är inte ute än. Kanske kan det iofs ta lite extra tid om de ska hitta iPoden och AEx:en som ligger och väntar i Luxemburg redan.

Väntanu.. Luxemburg? Alla snackar ju Holland hela tiden? Vad gör mina grejer i Luxemburg?

Ja precis, eller det var visst 9 dygn. Den 13:e beställde jag.
En Ibook 12'' och en Ipod 40gb var det.

• Oregistrerad
  • 2004-09-22 08:36

WOHOOO.. fick min iBook i går..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-22 10:44

Min PB är på Landvetter nu!
Jag ringde till de och frågade när de levererade, svaret var mellan 9-16. Då jag inte e hemma vid den tiden så bad jag om att få komma och hämta den själv.
Så kl. 3 sticker jag från jobbet och hämtar den.

Måste säga att det gick grymt snabbt från Holland... bra jobbat TNT

Återkommer med rapport när jag har hämtat den...

mvh
b0bben, som längtar till kl 15

*väntar på en beg. iBook som jag hittade här på 99mac*

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-22 18:25

Så nu sitter man vid sin nya PB....ohhh gud vad gött den luktar. Och snabb är den

Det tog exakt 6 dagar från beställning tills jag hade den i min hand. Inte dåligt Apple!

mvh
b0bben, glad som aldrig förr nästan...

• Oregistrerad
  • 2004-09-22 18:54
Ursprungligen av b0bben:

Så nu sitter man vid sin nya PB....ohhh gud vad gött den luktar. Och snabb är den

Det tog exakt 6 dagar från beställning tills jag hade den i min hand. Inte dåligt Apple!

mvh
b0bben, glad som aldrig förr nästan...

Grattis! Det har nu tagit mig 7 dagar från det att den skickades, så det kan inte ha att göra med att min är specialbyggd. Dåligt, apple.

De flestas datorer verkar dock byggas i taiwan. Min byggdes i shanghai enligt apecode. Dessutom går min via Luxemburg i stället för Holland. Kan kanske vara därför det tar sån fruktansvärd tid.

Nej, jag har inte så mkt annat att göra idag än att kolla på apecode och den här tråden.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-22 22:50
Ursprungligen av jonasn:

Grattis! Det har nu tagit mig 7 dagar från det att den skickades, så det kan inte ha att göra med att min är specialbyggd. Dåligt, apple.

De flestas datorer verkar dock byggas i taiwan. Min byggdes i shanghai enligt apecode. Dessutom går min via Luxemburg i stället för Holland. Kan kanske vara därför det tar sån fruktansvärd tid.

Nej, jag har inte så mkt annat att göra idag än att kolla på apecode och den här tråden.

Min byggdes i Shanghai och hamnade i Luxemburg...
När den väl kom igenom tullen där, och hamnade i Eindhoven gick det snabbt. Flyget från Holland till Landvetter gick kl 03.50 eller nåt sånt

Snart får du den, trust me...

mvh
b0bben

• Oregistrerad
  • 2004-09-23 00:31
Ursprungligen av b0bben:

Min byggdes i Shanghai och hamnade i Luxemburg...
När den väl kom igenom tullen där, och hamnade i Eindhoven gick det snabbt. Flyget från Holland till Landvetter gick kl 03.50 eller nåt sånt

Snart får du den, trust me...

mvh
b0bben

Jag hoppas på fredag, men måndag kanske är mer realistiskt.

• Oregistrerad
  • 2004-09-25 11:54
Ursprungligen av jonasn:

Jag hoppas på fredag, men måndag kanske är mer realistiskt.

Rättelse: Jag hoppas på tisdag, men runt jul kanske är mer realistiskt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 20:25

"Det tog exakt 6 dagar från beställning tills jag hade den i min hand. Inte dåligt Apple!"

Är uppe i 4 veckor på måndag...

• Oregistrerad
  • 2004-09-22 20:31
Ursprungligen av Fralle:

Är uppe i 4 veckor på måndag...

Ehum.. tre veckor blir det väl?

2004-09-16, 17:57:

Ursprungligen av Fralle:

Beställde min den 6 september med samma specs och en Ipod. Fick ett mail idag att grejorna har skickats från fabriken. Tror jag får sakerna i mitten av nästa vecka.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 20:34

"Ehum.. tre veckor blir det väl?"

Hehe, snacka om att tiden går långsamt för mig.

Hur får man reda på att TNT har tagit över ens paket? Får man ett mail eller syns det på något annat sätt?

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 21:42

Jag fick min dator vid kl. halv två idag och har varit för upptagen för att sitta här... underbar känsla med en ny Mac. Nu ska bara fixas trådlöst internet i skolan, så är jag igång på riktigt. För mig tog det sammanlagt 17 dagar från beställning till att jag fick den, till viss del beroende på att den var specialbyggd.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 22:34

Timber:
Hur får man reda på att TNT har tagit över ens paket? Får man ett mail eller syns det på något annat sätt?

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-23 11:52
Ursprungligen av Fralle:

Timber:

Gå in på TNT.se och gör en spårning. Skriv in ditt nummer som du fick i bekräftelsemailet... det börjar på 80. Välj referensnummer. Får du upp någon status över huvud taget, så har TNT tagit över... man får inget mail.

Vad menas med "truck arrived at final destination" ?

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-25 08:55

Den har kommit till Luxemburg. Nu ska den lämnas över till TNT i Holland som ska lämna den till din dörr. Det står uppe i högra hörnet Flextronics. Med det så tror jag att grunddatorn sätts ihop i Taiwan medan all extra utrustning sätts på av Flextronics i Luxemburg. Min dator fick det meddelandet den 20:e och Ipod den 22:a. Det har fortfarande inte hänt något *suck*.

TNT har tagit över försändelsen när det står något av dessa, "handover is accepted" or "delivered to third party".

Bevaka tråden