Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: OS X 10.4 'Tiger' kommer i April

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer snart att köpa en ny mac med tiger men innan dess så blir det fildelningsmetoden.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-03 22:43
Ursprungligen av Code Red:

Jag kommer snart att köpa en ny mac med tiger men innan dess så blir det fildelningsmetoden.

Så fiffigt!

... att berätta det här. :rolleyes:

På vilket sätt är det en förmildrande omständighet??

Nåja, tur att det finns moderatorer som raderar korkade inlägg.

Annonseras eller kan man ladda ner?

Annonseras

• Oregistrerad
  • 2005-04-03 19:42
Ursprungligen av ohennig:

Det ska till och med vara "If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way". Allt enligt Edward Murphys son Robert Murphy.

Visste väl att det stämmde som dom sa att han son sa om honom:
-Farsan? Det var allt en jävla optismist det…

Engadget?

Ursprungligen av Erik R.:

Engadget?

nopp...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 01:45

fattar inte varför man är så dum och skyltar med det om man nu håller på.
idioti!

Ursprungligen av 20Hz:

fattar inte varför man är så dum och skyltar med det om man nu håller på.
idioti!

Det är ett helt annat ämne men vad skulle kunna hända? Förresten, svara inte.

Jag kommer att köpa den när jag köper en ny mac senare i vår hur som helst.

• Oregistrerad
  • 2005-04-04 09:02

Det är ett helt annat ämne men vad skulle kunna hända? Förresten, svara inte.

Jag kommer att köpa den när jag köper en ny mac senare i vår hur som helst.

Stor idé att tanka ner en ny version då, om du ändå ska byta snart. En ny punktnolla dessutom. Det går vi inte på. Varför ens ta upp det, som sagt? Håller du på med sånt, vet du ju ändå hur du ska få tag i det. Du tror väl inte Apple släpper ett torrentdatum på sin nya programvara?! :eek:

• Oregistrerad
  • 2005-04-04 18:21

Någon som vet var Computer Sweden fått sin info ifrån? Stod inget om rykte i blänkaren.

/Y

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 02:31

Kolla macfeber.se

Nyheten på macfeber har redan diskuterats här ett tag, de börjar slöa till sig

Vad vet Macuser som inte vi vet? Taget från hemsidan, man måste tyvärr registrera sig för att se, så jag citerar:

"STOP PRESS - The next issue of MacUser 10:09AM

Exciting times are ahead. Big things are about to happen in the world of computing, and MacUser wants to be the first to bring you the news.
So, to make sure you get the full low-down on the biggest product launch of the year so far, we'll be holding back publication of our next issue - originally due out on 1 April - by four days.

So don't forget to check in your newsagent on Tuesday 5 April - or watch for your subscriber copy drop through your door. We're sure you'll agree it will have been worth the wait!"

Ursprungligen av Leftrustle:

Vad vet Macuser som inte vi vet? Taget från hemsidan, man måste tyvärr registrera sig för att se, så jag citerar:

Exciting times are ahead. Big things are about to happen in the world of computing, and MacUser wants to be the first to bring you the news.
So, to make sure you get the full low-down on the biggest product launch of the year so far, we'll be holding back publication of our next issue - originally due out on 1 April - by four days.

So don't forget to check in your newsagent on Tuesday 5 April - or watch for your subscriber copy drop through your door. We're sure you'll agree it will have been worth the wait!"

Intressant, undra om de tänkte på (trodde) att Apple skulle presentera Tiger första april? Eller om det vet något som vi inte vet?

/Stefan

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-04 09:18

Hmm... Det kan inte vara Adobe CS2? Hoppas ju på Tiger förstås, men CS2 är ju superintressant det också.

Ursprungligen av skamuel:

Hmm... Det kan inte vara Adobe CS2? Hoppas ju på Tiger förstås, men CS2 är ju superintressant det också.

CS 2 är ungefär så ointressant det kan bli, men det är man väl ensam om att tycka här omkring...

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-04 09:24

CS 2 är ungefär så ointressant det kan bli, men det är man väl ensam om att tycka här omkring...

He he... Lite sömnig uppdatering får man nog säga, kastar mig inte över orderformuläret direkt. Men en del kul nyheter. Fel tråd att ta det i dock.

• Oregistrerad
  • 2005-04-04 14:52

Imorron är det i alla fall tisdag. Goda gamla tisdag...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-04 19:13

Yozzi: computer sweden?

Vad har jag missat

• Oregistrerad
  • 2005-04-04 19:37
Ursprungligen av bogg:

Yozzi: computer sweden?

Vad har jag missat

Notis, sid 8 (CS Teknik):

Tigern släpps ut ur buren

Nästa version av Apples Mac OS X, kallad 10.4 eller Tiger, är nu klar och ska skickas till cd-pressarna och bör finnas ute i handeln inom några veckor.

...mer om historik, priser och Amazons många förbeställningar...

Ingen källreferens.

/Y

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-04 20:11

Något nytt om grafik kort till Tigern?

Är det någon här som hört eller läst om vad man missar med att inte ha ett av Apple listat kort för Tigern? Är det något viktigt lär vi nog så kampanjer för lämpliga kort. Vi är väl rätt många som sitter med en G4, och inte har ett ATI Radeon 9600 - 9800 grafik kort? Jag utgår från att Apple vill sälja många Tigrar?

Det går att köra Tiger på äldre burkar med enkla grafikkort också, det är en del grafiskt godis som man missar bara. Tigern som sådan blir fullt körbar ändå.

Ursprungligen av Nurell:

Det går att köra Tiger på äldre burkar med enkla grafikkort också, det är en del grafiskt godis som man missar bara. Tigern som sådan blir fullt körbar ändå.

Om man tex har ett äldre kort så missar man vågeffekten när man droppar nya Dashboards, frågan är om man verkligen gråter över detta.

Ursprungligen av draags:

Om man tex har ett äldre kort så missar man vågeffekten när man droppar nya Dashboards, frågan är om man verkligen gråter över detta.

Jag gråter inte Tycker bara det är skönt med inte allt för mycket effekter. Tycker Panther känns rätt lagom om man ställer om från genie-effekt till scale-effekt för docken och så

Frågan är om det kommer dra mer vram? Jag kör extern skärm till min iBook (17" TFT, 1280*1024) när jag är hemma - bara inte det hackar med tiger. Har fungerat helt bra med Panther än så länge. Den delar vramet mellan skärmarna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 21:05

Hmmm.... men vad e det man missar da? det kan väl inte vara sååååå mycket..... eller?......

EDIT: jaha... jag var lite långsam....

• Oregistrerad
  • 2005-04-04 22:31

AppleStore är nere för tillfället

• Oregistrerad
  • 2005-04-04 22:41

Och så var den uppe igen, ingen tiger lös ännu.

"Just thought I'd post to let people know that while at FOSE today in the Washington, D.C. Convention center I lingered at the Apple pavilion / booth. To my surprise every machine had 10.4 running. The build number matches the build number found on the rumor sites; 8A428. Does this presage Tiger hitting the shelves soon? Personally, my main interest was how much iSync was expanded to support more devices, phones, etc. The Apple rep confirmed that the number of devices has expanded. He lamented that his Symbian phone, the Nokia 9500 Communicator, still was not included in the supported phones. He did tell me that he was able to tether his Powerbook and get online via his 9500's T-Mobile connection."

http://apple.slashdot.org/apple/05/04/05/2323223.shtml?tid=179&tid=3

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-06 12:34

Om tiger nu släpps den 14 eller vad det nu är för dag folk pratar om, när kan man då köpa kalaset tro??

Bevaka tråden