Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du piratkopierade program?

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 11:32
Ursprungligen av Laseranders:

Uppfattningen att man inte behöver det man inte har råd med är ju intressant. Då var svältproblemen i världen lösta, då?

Säger du, som tänker köpa en PowerMac G5? Du verkar inte ha så lite tillgångar.

Ursprungligen av Sverker Hahn:

Säger du, som tänker köpa en PowerMac G5? Du verkar inte ha så lite tillgångar.

Jag måste spara pengar rätt länge först och jag behöver en ganska kraftfull dator för att kunna använda Maya på ett tillfredställande sätt.

Ursprungligen av Laseranders:

Uppfattningen att man inte behöver det man inte har råd med är ju intressant. Då var svältproblemen i världen lösta, då?

Jag säger inte man behöver det man inte har råd med, utan att man kan få det man behöver utan att behöva betala massa pengar eller använda piratkopierad programvara. Jämförelsen med svält haltar då det handlar om att människor inte kan lösa sina grundläggande behov. Förutom att jämförelsen är osmaklig så kan mna inte rimlligen anse att tillgång till programvara är att jämföra med tillgång till mat.

Ursprungligen av Mattias H:

Jag säger inte man behöver det man inte har råd med, utan att man kan få det man behöver utan att behöva betala massa pengar eller använda piratkopierad programvara. Jämförelsen med svält haltar då det handlar om att människor inte kan lösa sina grundläggande behov. Förutom att jämförelsen är osmaklig så kan mna inte rimlligen anse att tillgång till programvara är att jämföra med tillgång till mat.

Det låter lite som att om man inte har råd med nåt så behöver man det inte, vilket jag bara ville påvisa är en logisk koppling man inte kan göra.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-29 11:46

Yozzi: Jämförelsen med flygplanet är intressant. Om någon sitter i en stol som ändå inte är bokad förlorar företaget ingenting. Men, om man skulle tillåta att folk kunde åka gratis, bara det fanns plats. Ja, då skull ingen betala eller hur?

Så för flygbolaget hade det inte spelat någon roll om en person hade smitit in och snott åt sig en stol, OM den personen inte hade haft råd att åka på biljett ändå.

Nu går det inte att jämföra piratkopiering med ett flygplan där varje plats är en kopia. Men om man tänker att flygplanet har oändligt många platser så...

Jag tror att den bästa lösningen är att göra som Alias gör med Maya. Erbjud en studentversion (inte allra senaste versionen).

Bevaka tråden