Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.2 är ute.

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-07-13 22:32
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Det beror nog mer på den varma sommaren heiko!

Kan nog stämma

  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 06:01
Ursprungligen av heiko:

Kan nog stämma

Eller inte...

Har kollat "tempen" på macen och den ligger på ca 43-50 grader men fläktarna hörs mer än vad de gjorde tidigare vilket är en stor miss.

Hoppas att de fixar detta omgående annars får man nog gå tillbaka till den förra versionen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-07-14 02:55
Ursprungligen av heiko:

Tycker att fläktarna får jobba väldigt mycket med den nya uppdateringen.

Kör med en iMac G5 20 tummare.

Min iBook har fläkten igång så fort den får jobba mer än 3 minuter. Trodde inte ens den hade en fläkt, men efter att jag uppdaterade till 10.4.2 så har den jobbat rejällt.
Haft den i ett halvår. Jobbigt att den har börjat låta

Min skärm går aldrig ner till släckt läge trots att jag har detta ikryssat. Jag blir galen.

Det fungerade förut nu funkar det inte. Har reparerat behörighetter. Nollställt PRAM och till och med PMU nada.. skärmsläckare startar men skrämen går släcks aldirg helt.

Någon som har liknande problem?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-07-13 10:36

Inget ljud i Doom 3

Allt ljud försvann i Doom 3!!!

Ursprungligen av screwpull:

Min skärm går aldrig ner till släckt läge trots att jag har detta ikryssat. Jag blir galen.

Det fungerade förut nu funkar det inte. Har reparerat behörighetter. Nollställt PRAM och till och med PMU nada.. skärmsläckare startar men skrämen går släcks aldirg helt.

Någon som har liknande problem?

Jag har haft så där sedan Tigern installerades...

Hade förhoppning igår kväll att 10.4.2 skulle fixa till det men nix. Detta fel tillsammans med helkajko iSync gör att jag måste börja från scratch. Nästa gång skippar jag uppgraderingen som aldrig blir lika råstabil som en nyinstallation...

Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag har haft så där sedan Tigern installerades...

Hade förhoppning igår kväll att 10.4.2 skulle fixa till det men nix. Detta fel tillsammans med helkajko iSync gör att jag måste börja från scratch. Nästa gång skippar jag uppgraderingen som aldrig blir lika råstabil som en nyinstallation...

Det är skumt det måste vara någon inställning som strulat.. Frågan är vara vart. Jag har faktiskt gjort en nyinstallation av Tiger en gång men det hjälpte inte.. Får fortsätta att testa..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-13 11:01

Kan nån kanske lägga upp bilder på de nya dashboard funktionerna?

Ursprungligen av adzam 1:

Kan nån kanske lägga upp bilder på de nya dashboard funktionerna?

Nu blev det blev lite enklare att aktivera/avaktivera och ta bort widgets.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-13 10:52
Ursprungligen av Martin Belak:

Synd att SE K750i fortfarande orsakar Kernel Panic när den varit ansluten med USB-sladden.

/M

Stämmer för min SE Z800i med. Jag som hade varit duktig och rapporterat felet och allt.

Ursprungligen av Martin Belak:

Synd att SE K750i fortfarande orsakar Kernel Panic när den varit ansluten med USB-sladden.

K750iGrabber 1.0:

If you experience frequent crashes when disconnecting a SonyEricsson K750i mobile phone connected to the Mac via the included USB cable, install this small, code-less kernel extension to prevent those crashes. Works for me.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-07-12 23:50

Bildspel fungerar fortfarande inte :/ har svart skärm när jag ska se bilderna i fullskärm, men dom fungerar i indexark

Min iSync tvärkraschar fortfarande... jag hade en förhoppning om att den skulle fixa sig med kommande uppdateringar men nu ger jag upp. Det blir ominstallation av Tiger från scratch. Troligen någon dag när det blir trist väder framöver...

Jag hade samma problem med iSync som du förut, men nu funkar det perfekt. Trots att jag installerat tre Tigrar (två betor och en skarp) med "Arkivera och installera" tidigare på denna PowerBook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 01:16

Hoppas att jag kan börja använda min pwerbook 17" igen,, den har varit segare än en hasch rökande gammelfarfar sedan 10.4.1 uppdateringen,, har någon haft samma problem..

Ja, samt att iTunes buggade ur. Gick inte att scrolla med 2 fingers scollen längre. Samt allmänna badbollar lite varstans. Nu är det dock rappt och bra.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-07-13 01:33

Någon nämnde någonting om dessa ringar kring Widgets, detta har jag inga. Har en ny iBook G4 12" 1,2 Ghz med endast 256 RAM, är dock på väg att fixa detta under kommande lön.

Varför får jag inte dessa ringar? För dålig dator? För dåligt grafikkort? För dåligt minne?

Ringarna kräver att grafikkortet stöder Core Image:
http://www.apple.com/macosx/features/coreimage/

Någon som märkt om Quartz 2D Extreme är aktiverat förresten?

  • Medlem
  • 2005-07-13 07:06
Ursprungligen av star-affinity:

Ringarna kräver att grafikkortet stöder Core Image:
http://www.apple.com/macosx/features/coreimage/

Någon som märkt om Quartz 2D Extreme är aktiverat förresten?

Det är inte aktiverat.

---

Fred smidigaste sättet att kolla är att starta Quartz Debug; på iconen idockan står det QX2D om det är aktiverat. och QX om Quartz Extreme är igång.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-07-13 01:38

Antar att mitt grafikkort inte gör detta då? Eller kan jag bara ha tur och kanske uppdatera?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 01:46

allt går extremt mkt snabbare i och med att quartz 2d extreame är aktiverat.!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-13 01:52
Ursprungligen av 20Hz:

allt går extremt mkt snabbare i och med att quartz 2d extreame är aktiverat.!

Det är inte aktiverat hos mig... (Nyaste PBn)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 01:57

flexable: kör nästsenaste... allt flyter på!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-13 02:30
Ursprungligen av 20Hz:

flexable: kör nästsenaste... allt flyter på!

Det flyter på, men det är inte på

Med 10.4.2 och betan av flash 8 känns det nästan som att jag har en ny dator. Ojoj vad det går undan. Mäkta skillnad.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 02:04

quartz 2d extreame är aktiverat??
Vad menar du,, var ser man det!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 07:42

Gillar widgetdelen som berättar om äldre kopior och som visar upp den widget man vill installera innan man gör det. Känns mer genomtänkt på det sättet.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-07-13 08:35

...och då händer det som aldrig hänt förut: Software Update kraschar. Festligt!

Ursprungligen av Le:

...och då händer det som aldrig hänt förut: Software Update kraschar. Festligt!

Jag tycker inte det är så festligt...

Jag börjar nästan tro att det är nåt knas med uppdateringen...

Samma sak händer för mig! Om och om igen, både på TiBook och dual-G4-an och gamla Quicksilvern. (Alla har 10.4.1)

Och både om jag går in under blå äpplet och väljer Programuppdatering, och om jag går via Systeminställningar - Programuppdatering och klickar på "Uppdatera nu"!!! Jämt!!! Varje gång!!!

Efter 3/4 av "Status: Letar efter nya program" kraschar det, och sedan kommer meddelandet att "Programmet Systeminställningar avslutades oväntat".
Jodå, det märkte jag...

Om jag klickar "Försök igen" så får jag ett meddelande att "New settings have been created for this application", och om jag väljer att använda dem, så kraschar det lik förbannat nästa gång jag försöker...

Verkar ju otroligt att alla burkarna skulle ha fått samma fel samtidigt... de har väldigt olika programinnehåll.
Via apple.com/downloads funkar allt, men inte via programuppdatering...

Mysko-mysko...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-07-13 12:26
Ursprungligen av Jan-Åke N:

Jag tycker inte det är så festligt...

Tog hem uppdateringen via VersionTracker istället.
Så nu rullar jag nyuppdaterad framåt i livet.

Bevaka tråden