Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar "Delete-knapp"!

Tråden skapades och har fått 129 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-30 18:19
Ursprungligen av Hagelin:

Deleteknappens ypperlighet har nu konstaterats och bekräftats ett antal gånger. Vi är alla oändligt tacksamma för dess existens. Kan vi nu snälla, snälla, snälla låta denna tråd dö den stilla och värdiga död den förtjänar?

Vi ska inte ta ett par sidor till nu då när vi ändå är igång?

Delete-knappen är vacker med sina fyra kanter, dess tre kännetecknande bokstäver, DEL, måste stå för delicious eller något liknande.

• Medlem
  • Timrå
  • 2006-12-30 18:06

Vad använder man Delete till?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 18:07

Vad använder man Enter till?

• Medlem
  • 2009-04-04 23:50

Så här några år senare vill jag fortfarande ge Täpp mitt fulla stöd. Jag för protokollet säga att jag numera har bytt bort QurakXPress mot InDesign och att jag faktiskt kodar en hel del (applescript) men att jag aldrig använder delete. Jag begriper inte hur man hamnar i en situation där delete blir ett bättre altervativ utan att man har varit ineffektiv i momentet före.

(Favorittråd!)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-20 16:12

Man får ju säga att Apple har sinne för humor, först fixar de BootCamp sedan tar de bort delete-knappen.
Så hur gör jag för att logga in i windows7 på den här MacBook Pro då? fn + backspace funkar inte och att koppla in ett externt usb-tangentbord tycker jag inte är någon vidare lösning.

Det enda jag kommer på är att använda "on screen" tangenbordet och klicka på delete med musen.. think different indeed!

Det måste finnas ett smidigare sätt va?

Ursprungligen av rwq:

Det måste finnas ett smidigare sätt va?

Har en minnesbild att man kunde mappa deleteknappen till en funktionstangent, kommer inte riktigt ihåg om det behövdes ett miniprogram för detta. I alla fall kör en googlesökning så borde något komma upp.

Om du har rättigheter så kan du ta bort nödvändigheten av tangentkombinationen i din profil men det beror på var du loggar in mot.

Länk här finns flera andra liknande diskussioner på nätet och i forumet.
99.se - Visa inlägg - Hur logga in utan Del-knappen?

Herregud. Vilken tråd. Hoppas att folk kan vara lite mer öppensinnade mot varandra hädanefter. Det handlar om en funktion. Inte skatteavdrag.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-05-25 12:32

Det fungerar ju aldeles utmärkt att använda endast backspace istället för del vid win inloggning på en macbook jag har här på jobbet iaf.

Ett felstravat ord i en mening är det ju bara dubbelklicka på också skriver man det nya ordet igen. Oftast betydligt snabbare än placera muspekare med millimeterprecision...

klick klick tap tap tap tap tap......

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-12-26 19:28

inloggning på ms-server i parallel

Tack för lösning hade anslutit mitt windows till domäneni servern och den ville ju att jag skulle trycka ner ctrl-alt-del så tack för lösningen

Bevaka tråden