Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tv-widget

Tråden skapades och har fått 825 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skönt att det funkar igen. Min mest använda widget! Vad vore livet utan den?

F*n va bra!
Jag hade frågetecken på alla ikoner så jag fick ta bort dom och lägga in dom igen.
Synd att man inte kan ändra ordningen på kanalerna.

Ursprungligen av the örjan:

Synd att man inte kan ändra ordningen på kanalerna.

Snart så...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-15 17:59

Härligt!

Yes!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-05-15 19:28

w00t!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 23:40

Den mest använda widgeten. Skönt att den fungerar igen. Tack för att du gjort den!

Tycker mest om Plast. Men tycker att det är lite nära mellan kanalerna och ibland kommer inte långa namn med. Är det nått man kan fixa?

Ursprungligen av acke:

Men tycker att det är lite nära mellan kanalerna och ibland kommer inte långa namn med. Är det nått man kan fixa?

Långa namn har jag en lösning på, men nära mellan kanalerna är svårare att fixa eftersom jag vill kunna få in så många kanaler som möjligt på en skärm.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-15 23:58

Hmm, hur ändrar man tillbaka efter att ha ändrat pico host med med magiska raden? När jag nu skriver pico host finns det inga rader alls längre. Allt verkar dock fungera som det ska annars.

Behöver jag ändra tillbaka?

Ursprungligen av -David-:

Hmm, hur ändrar man tillbaka efter att ha ändrat pico host med med magiska raden? När jag nu skriver pico host finns det inga rader alls längre. Allt verkar dock fungera som det ska annars.

Behöver jag ändra tillbaka?

sudo pico /etc/hosts
är antagligen kommandot du ska köra. (Filen heter hosts med s, inte host)

Och ja, du bör ändra eftersom den gamla servern kommer lagas och återfå sin gamla adress. Så ändrar du inte nu behöver du ändra sedan när tablåerna försvinner igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-16 08:02
Ursprungligen av gusax840:

sudo pico /etc/hosts
är antagligen kommandot du ska köra. (Filen heter hosts med s, inte host)

Och ja, du bör ändra eftersom den gamla servern kommer lagas och återfå sin gamla adress. Så ändrar du inte nu behöver du ändra sedan när tablåerna försvinner igen.

Stort tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-18 20:14

Hej, kan du fixa den till iPod Touch?
Eller finns det?
Skrivet på en Touch.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Hej, kan du fixa den till iPod Touch?
Eller finns det?
Skrivet på en Touch.

Yes!!

Funkar inte på iPhone/iPod eftersom jag laddar ner tablåer till hårddisken och man får inte ladda ner saker till "hårddisken" på ipodden
Jag kan inte ObjectiveC så jag kan inte göra om widgeten med iPhone SDK heller (vilket iofs ändå inte är intressant då det kostar 99 dollar om året även om man bara ska göra gratisprogram. Sniket tycker jag.)

Om det blir av nån gång så blir det enbart till jailbreakade telefoner/ipoddar, men sannolikheten är inte speciellt hög om jag ska vara ärlig. Jag skulle mycket hellre göra nåt till Xbox media center, eftersom man då kan streama tv också.

  • Medlem
  • 2008-06-01 16:29
Ursprungligen av gusax840:

Funkar inte på iPhone/iPod eftersom jag laddar ner tablåer till hårddisken och man får inte ladda ner saker till "hårddisken" på ipodden
Jag kan inte ObjectiveC så jag kan inte göra om widgeten med iPhone SDK heller (vilket iofs ändå inte är intressant då det kostar 99 dollar om året även om man bara ska göra gratisprogram. Sniket tycker jag.)

Om det blir av nån gång så blir det enbart till jailbreakade telefoner/ipoddar, men sannolikheten är inte speciellt hög om jag ska vara ärlig. Jag skulle mycket hellre göra nåt till Xbox media center, eftersom man då kan streama tv också.

Borde det inte vara ganska lätt mha av Jiggy?

start [Jiggy]

Ursprungligen av erak:

Borde det inte vara ganska lätt mha av Jiggy?

start [Jiggy]

Måhända lätt men även men tidskrävande

Jiggy verkar dock mycket intressant, det är inte omöjligt att det går att göra nånting med. För närvarande tänker jag dock koncentrera mig på EPG-widgeten.

  • Medlem
  • 2008-05-18 22:54

...men nu har mina kanal-ikoner flugit väck istället...

fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-18 22:57

Här finns alla loggor.
http://tv.swedb.se/xmltv/00logos.html

Yes!!

  • Medlem
  • 2008-05-18 22:58

nu det funka. ingen kanal lokal logga dock.

  • Medlem
  • 2008-05-18 22:59

...och den var borta på sidan med

fredrik

Ursprungligen av Nifo:

...och den var borta på sidan med

fredrik

Jag kollade precis och jag såg loggorna på swedb-sidan. Om du kollar igen, syns de då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-20 18:24

Eller varför inte jobba med att inte ladda ned till datorn utan köra mot en databas på en server istället?

Ursprungligen av Trineo:

Eller varför inte jobba med att inte ladda ned till datorn utan köra mot en databas på en server istället?

Det kräver konstant internetuppkoppling så det är inte intressant.

För den intresserade så finns nu Xmltv version 2 (kallad EPG) för allmän beskådan. Se första inlägget i http://www.99.se/vrig-programvara/243511-epg-xmltv-version-2-nyare-tvwidget-99.html om vad som är nytt och vad som fortfarande saknas för att EPG-widgeten skall anses som en komplett ersättare för Xmltv-widgeten.

Vänligen ta kommentarer rörande Xmltv-widgeten i denna tråd och EPG-widgeten i den andra tråden.

Provade precis Jiggy. Det var smidigt att skapa sin applikation men fruktansvärt enerverande att skriva all kod i webläsaren.
Tabb-tangenten hoppar till adressfältet tex.
Om man byter rad med enter-tangenten så hamnar pekaren längst in på nästa rad istället för att hoppa ut och lägga sig på samma "tabbavstånd" som raden man nyss var på.

Kommer det nån plugin så man kan använda Eclipse för att programmera i så kanske jag provar igen.

  • Medlem
  • 2008-06-07 23:57
Ursprungligen av gusax840:

Kommer det nån plugin så man kan använda Eclipse för att programmera i så kanske jag provar igen.

Hittade precis det här, kan det vara något?

Aptana Studio: iPhone Development Plugin | Aptana

  • Medlem
  • 2008-06-13 18:50
Ursprungligen av gusax840:

Japp, fast den är ju inte lika bra som din Tyvärr har min touch nu blivit stulen...

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-10 21:58

kunskapbarn.svt.se har bytt namn till svtb-kunskap.svt.se, så det vore trevligt med en uppdatering. (och Barnkanalen heter svtb.svt.se)

Den nya widgeten EPG var på tok för ful och buggig för att fungera som ersättare än så länge tyvärr. Men det blir väl förhoppningsvis bättre.

Ursprungligen av hugin:

Den nya widgeten EPG var på tok för ful och buggig för att fungera som ersättare än så länge tyvärr. Men det blir väl förhoppningsvis bättre.

Haha ok
Lite mer konstruktiv kritik på buggarna i EPG mottages tacksamt (har du Tiger kanske?) Jag har inte tänkt uppdatera Xmltv-widgeten nåt mer nämligen. Men kan du överbevisa mig (helst medelst konstruktiv kritik) så kanske jag måste revidera min ståndpunkt och fortsätta att underhålla Xmltv vid kanalomläggningar och liknande.

Jag skulle uppskatta om du isf svarade i http://www.99.se/vrig-programvara/243511-epg-xmltv-version-2-nyare-tvwidget.html

Tack!

Edit: Andra som känner på liknande sätt och tycker att det är värt besväret att påpeka det, får gärna svara där också.
Jag och flera forummedlemmar hade en givande diskussion för två - tre år sen när jag precis började på Xmltv-widgeten, jag tyckte den ledde till klara förbättringar. Så jag gör gärna om processen med EPG-widgeten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-14 20:00

Trams!

Ursprungligen av hugin:

kunskapbarn.svt.se har bytt namn till svtb-kunskap.svt.se, så det vore trevligt med en uppdatering.

Ha ha, är ju lite kul att just Barn/kunskaps kanalen sägs innehålla ... trams!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 08:07

Funkar bra här.

Yes!!

Bevaka tråden