Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple music event set for Sept 7

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 11:18

Det här måste väl ändå vara den vackraste av de olika designspekulationerna:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 12:30

I mitt huvud känns det som att det är för mycket skrik bara för att Motorola/Apple ska släppa en telefon som kan spela upp iTMS-musik. Men men de har "lurats" förut.

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 15:13

håller med, Apple slår lite hårt på trumman när de gämför detta med när iPoden först lanserades om det bara kommer en Motorolatelefon med iTunes, skulle bli besviken men kanske inte förvånad....

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 15:16

när får man reda på vad som händer och när det händer och hur och var får man reda på vad det är för produkt de är så hemliga om?

www.macrumors.com kanske?

Ursprungligen av Elajtenworld:

när får man reda på vad som händer och när det händer och hur och var får man reda på vad det är för produkt de är så hemliga om?

Ursprungligen av Elajtenworld:

Om du går in på apple.com nån gång senare ikväll lär du få veta. Träffen med media skulle ske vid 10 lokal tid, vilket borde vara 19 svensk tid enligt tidigare inlägg i den här tråden.

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 15:28
Ursprungligen av acke:

I mitt huvud känns det som att det är för mycket skrik bara för att Motorola/Apple ska släppa en telefon som kan spela upp iTMS-musik. Men men de har "lurats" förut.

Precis. Kanske dom känner sig tvingade att göra något extra för Motorolas skull (och sin egen). Ett rent marknadsföringsjippo.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 16:03

Om det nu är en Apple-telefon som skall lanseras så hoppas jag att den har så lågt SAR-värde som möjligt. För om den har det så är det väldigt intressant iomed att jag behöver både en ny telefon och mp3-spelare!

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 16:11

sorry om jag har missförstått det hela men det kommer alltså inte gå att följa eventet från någon sida som löpande uppdaterar med information likande det som brukar ske vid keynotes?

Ursprungligen av oskarrr:

sorry om jag har missförstått det hela men det kommer alltså inte gå att följa eventet från någon sida som löpande uppdaterar med information likande det som brukar ske vid keynotes?

Har inte sett någon sida som annonserat sådan bevakning. Inte så konstigt kanske med tanke på att eventet är invitation-only och att Apples nuvarande relation till ryktessidorna är något ansträngt.

edit:
MacWorld.com skriver iofs "Check back for live updates from the announcement".

Senast redigerat 2005-09-07 16:38

När denna telefon till slut lanseras- när kan den finnas i Sverige? Nästa sommar? Eller är det för optimistiskt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 16:32
Ursprungligen av Rickard A:

När denna telefon till slut lanseras- när kan den finnas i Sverige? Nästa sommar? Eller är det för optimistiskt?

Förhoppningsvis så kan man få ta på en via import, den borde ju fungera oavsett vart man befinner sig. Jag hoppas bara innerligt att det inte är en 3G-telefon...

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 16:44
Ursprungligen av Toffelmannen:

Jag hoppas bara innerligt att det inte är en 3G-telefon...

Jag håller med dig. Och helst inte nån kamera eller annat strunt i den Mobil och musikspelare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 16:45
Ursprungligen av martin.ohlsson:

Jag håller med dig. Och helst inte nån kamera eller annat strunt i den Mobil och musikspelare.

Exakt! Kamera vore ju iofs inte helt fel, men är upplösningen värdelös och linsen gör designen lidande så klarar jag mig lätt utan.

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 16:48
Ursprungligen av Toffelmannen:

Exakt! Kamera vore ju iofs inte helt fel, men är upplösningen värdelös och linsen gör designen lidande så klarar jag mig lätt utan.

Asså visst de senaste 2 megapixel-kamerorna är väl ok för att sitta i en mobiltelefon, men det är ju fortfarande värdelösa bilder om man jämför med vilken vanlig skitkamera som helst

Och som du säger lär ju utseendet bli lidande.

3G - heh... 3G finns väl knappast i USA... vi får väl vara glada om det är en GSM och inte en CDMA !

• Medlem
  • Halmstad
  • 2005-09-07 16:50

Man försöker ha så låga förväntningar som möjligt, men vissa saker pekar faktiskt på något roligare än iTunes mini...
Eller vad sägs om "iPod ändrade allting, nu gör vi det igen"...typ
Något mer måste det väl iaf. vara?
Hur ändrar en iTunes för mobil allting?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 17:21
Ursprungligen av Kaveh:

Man försöker ha så låga förväntningar som möjligt, men vissa saker pekar faktiskt på något roligare än iTunes mini...
Eller vad sägs om "iPod ändrade allting, nu gör vi det igen"...typ
Något mer måste det väl iaf. vara?
Hur ändrar en iTunes för mobil allting?

Visst är det som du säger, är det en vanlig ful mainstream-design på själva telefonen blir ju hela grejen helt ointressant.

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 18:14

jag är ledsen att säga det men jag tror att vi kommer att bli grymt besvikna

jepp!

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 18:19

Så ung och ändå så pessimistisk? Upp med hakan nu. Looprumors har satt ribban högt. Inte alls omöjligt att de har rätt den här gången.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2005-09-07 18:22
Ursprungligen av kjelle:

Så ung och ändå så pessimistisk? Upp med hakan nu. Looprumors har satt ribban högt. Inte alls omöjligt att de har rätt den här gången.

Pessimism är en livsstrategi
Ni vet vad den går ut på

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-07 18:43
  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 18:48

nu ligger apple store nere..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-07 19:04
Ursprungligen av FIIZ:

nu ligger apple store nere..

Vi är på gång...

• Medlem
  • 2005-09-07 19:07

Spänningen är olidlig :)...

det e ju positivt

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-09-07 19:06

Men visst är det väldigt intressant att Apple Store är nere, det kan ju inte bara handla om en telefon då, eller hur?!

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 19:11
Ursprungligen av Ronta:

Men visst är det väldigt intressant att Apple Store är nere, det kan ju inte bara handla om en telefon då, eller hur?!

På vilket sätt kom du fram till detta?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2005-09-07 19:07

lite sista minuten funderingar, skulle apple lägga upp en motorola med iTunes mobil på applestore?
känns konstigt..

Bevaka tråden