Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den här har jag lånat från nätet, passar utmärkt - dvs. lite mörkare i högerkant så att ikoner, mappar och diskar blir lätt synliga - bilden är 1152x864 och är görsnygg till iMacens 20":

http://www.shiftedreality.com/cgi-bin/imagefolio/imageFolio.cgi?action=view&link=wall&image=grotto.jpg&img=24&tt=

  • Oregistrerad
  • 2005-12-30 19:35

Dockan skulle jag gissat att Transparent dock står för.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-12-31 16:19

Jodå, väldigt snyggt med grått.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-01 16:27

Stilrent utan alla fula modifikationsprogram ni kör! Seriöst så är ni värsta PC-användarna som typ kör WinAmp med Victoria Silverstedt-skal och lägger till en massa skit man inte behöver.

Apple gör det stilrent och jag vill ha det stilrent, alltså är Tigern perfekt för mig!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-01 16:42
Ursprungligen av zweden89:

Stilrent utan alla fula modifikationsprogram ni kör! Seriöst så är ni värsta PC-användarna som typ kör WinAmp med Victoria Silverstedt-skal och lägger till en massa skit man inte behöver.

Apple gör det stilrent och jag vill ha det stilrent, alltså är Tigern perfekt för mig!

Har du inget annat att tillföra än skitsnack så får du gärna hålla tyst. Tack.

Ursprungligen av dayweed:

Jodå, väldigt snyggt med grått.

It are as well being awsome, not only.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

It are as well being awsome, not only.

Haha, I love it!

Desktop

Så ser det ut hos mig för tillfället på min iBook 12".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-02 09:51

zweden89 o Jogin - snäll ton så här efter nyår även om alla får ha sin åsikt.

Vad gäller Apple stilrenhet - visst, de gör bra grejer som attan. Men en punkt har de missat i OSX och det är kontinuitet och ett konsekvent interface. Många themes löser detta bättre, där också 98% av alla themes gör dator, för mig, en obehagligare arbetsplats, än Aqua.

Temat Iridium, om än lite grå och "enkel", bygger på Apples idéer och rättar till Apples två misstag, tycker jag.

För min del så ser jag en massa snygga skrivbord här. Själv har jag inte samma ork utan det blir rätt snabbt kaos på den enkla enfärgade bakgrunden och med temat Iridium.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-02 20:33

När vi ändå pratar om themes.. Jag har en iBook 1.33 GHz 12" och jag har försökt installera Shapeshifter. Det fungerar, men sen att ändra tema fungerar inte så bra. Jag loggar ut och in, men det tema jag har valt kommer inte upp. Har både avinstallerat och installerat igen men inget har hjälpt. Någon som har en idé om varför jag inte kan ändra teman?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 10:16

Well Lanham for president

Menyn: iScrobbler. MNC, MenuMeter
Gränssnittsprog: Shapeshifter, Pixadex, Candybar, TransparentDock (GeekTool kvar att lära mig)

I mesta möjliga mån - Lanhamishism.

Notera RSSsymbolen i Safari - äkta vara!

så här ser min gullan ut...

http://www.dansorensen.se/screenshot.jpg

  • Oregistrerad
  • 2006-01-06 13:43

Öppna Photoshop eller liknande program och beskär bilden efter er upplösning bara

Ursprungligen av svampmoln:

Öppna Photoshop eller liknande program och beskär bilden efter er upplösning bara

Det gör den inte högre på höjden. Mitt problem är just det att den är för låg på höjden för att köras i 1280x1024.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-08 17:03

Det förstås. Grått tema är sweet. Jag vill kunna lägga upp ett screen men jag vet inte bästa hemsidan att göra det på..?

Ursprungligen av dayweed:

Det förstås. Grått tema är sweet. Jag vill kunna lägga upp ett screen men jag vet inte bästa hemsidan att göra det på..?

Du kan ju alltid lägga det i ett attachment?
Annars är det ju inte dyrt med en egen domän nuförtiden, b-ONE har väl för typ 12:- i månaden? Det är ju smidigt att ha, annars så FINNS det ju gratisutrymme, på t ex. geocities eller whatever...
kolla in www.gratis.se ev. .com, där finns säkert länkar till gratisutrymme..

--
Jonas

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 23:59

Eftersom 10.4.4 kommer idag och jag därmed förlorar min fina uptime passade jag på att ta en dump (efter att ha rensat bort diverse filer...)

Den där bilden blev kanske lite stor, använder tumnagel istället.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-18 14:40
Ursprungligen av RockyMontana:

Du kan ju alltid lägga det i ett attachment?
Annars är det ju inte dyrt med en egen domän nuförtiden, b-ONE har väl för typ 12:- i månaden? Det är ju smidigt att ha, annars så FINNS det ju gratisutrymme, på t ex. geocities eller whatever...
kolla in www.gratis.se ev. .com, där finns säkert länkar till gratisutrymme..

--
Jonas

Ah jo, det kan jag ju göra i och för sig. Ska kolla runt om det där.. Ni måste ju få se mitt nya screen om en månad när min nya iMac 20" kommer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-11 00:09

DoktorG: Vad är det för TX o RX som står där uppe?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 00:27

Transmit/Receive, dvs hur mycket data som transporteras över ethernetporten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-11 11:54

Hur fick du det...? =/

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-01-11 19:28
Ursprungligen av ez0r4y:

Hur fick du det...? =/

Förmodligen med menumeters http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=menu+meters&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0

/* fumidus */

Senast redigerat 2006-01-11 22:15
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-12 04:26

Bluefish: Det där iTunes beror på att du inte har senaste SmoothTunes. Dra ner det och installera!
(Hadde exakt samma problem)

Såhär ser mitt desktop ut: http://img70.imageshack.us/img70/6928/picture14gu.png

(Varning för hög upplösning. 2048x1536)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-03 00:20

Mitt skrivbord:

http://img.photobucket.com/albums/v339/Toffelmannen/tehdesktop.jpg

Bruden på bilden är den gamla goda Lindsay Lohan innan hon blev anorektisk och knarkade lite. I wish for her revival

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-03 10:58

Vad hittade du den bakgrunden?
Är det adium där uppe till vänster?
Varför står det NTI och hur kommer det sig att listen ovan är vit och inte blå som på min?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-06 07:14
Ursprungligen av ez0r4y:

Vad hittade du den bakgrunden?
Är det adium där uppe till vänster?
Varför står det NTI och hur kommer det sig att listen ovan är vit och inte blå som på min?

Fråga 2. Ja, det är Adium.
3. Därför att i Adium kan man ändra namnet på den listan man har människorna i. Det kommer nog så därför att du kanske har installerat ett tema som är mer blått? Han har i alla fall standardtema..

Bevaka tråden