- Netzach
- Medlem ●
- Stockholm
Mitt screenshot ;P
Och här hittar ni min. Har en MacBook Pro 2.0
http://www.ekorre.se/file/screenshot_mbp.jpg
Man ser många jättefina screenshots här, kommer med mitt eget snart också, men (!).
Över till det som jag egentligen tänkte skriva om och ursäkta för att det är lite offtopic.
Såg att du (doGG) hade Warcraft 3 installerat och då jag har för avsikt att köra det på min Macbook så undrar jag hur det flyter vid mycket belastning.
Tack för mig!
Man ser många jättefina screenshots här, kommer med mitt eget snart också, men (!).
Över till det som jag egentligen tänkte skriva om och ursäkta för att det är lite offtopic.
Såg att du (doGG) hade Warcraft 3 installerat och då jag har för avsikt att köra det på min Macbook så undrar jag hur det flyter vid mycket belastning.
Tack för mig!
Flyter strålande, så också World of Warcraft. Alltså ingenting att oroa sig för. (Förlåt för off-topic.)
doGG, har du lyckats installera Geektool? Har en Intel iMac 2 Ghz men det vill inte fungera för mig.. Lite trist. Roligt program det där i övrigt..
Nepp, det fungerade inte för mig heller, tyvärr. Borde säkert dyka upp en UB inom kort - hoppas jag. Så du är inte ensam.
Här är mitt skrivbord, bilden är nog från pixelgirl.
Gokväll!
Visste inte riktigt i vilken tråd jag skulle posta min fråga, men den kan passa in här eventuellt.
Mitt önskemål är att kunna lägga en egen privat mapp i dockan som innehåller mitt Adobe CS-paket. Jag vill inte ha dom ute i dockan så att säga.
Jag testade att placera mappden där, men det gick inte.
Den fastnar dock previd papperskorgen, men jag kan inte lägga in mina cs-ikoner i mappen hur jag än gör.
Någon som har tips på detta? Anledningen är att jag önskar så minimal docka som möjligt.
Iofs kör jag med Launchbar, men ändå vill jag ha detta!
Gokväll!
Visste inte riktigt i vilken tråd jag skulle posta min fråga, men den kan passa in här eventuellt.
Mitt önskemål är att kunna lägga en egen privat mapp i dockan som innehåller mitt Adobe CS-paket. Jag vill inte ha dom ute i dockan så att säga.
Jag testade att placera mappden där, men det gick inte.
Den fastnar dock previd papperskorgen, men jag kan inte lägga in mina cs-ikoner i mappen hur jag än gör.
Någon som har tips på detta? Anledningen är att jag önskar så minimal docka som möjligt.
Iofs kör jag med Launchbar, men ändå vill jag ha detta!
Markera dina riktiga CS-ikoner (alltså inte genvägarna i Dockan) och gör alias av dem (menyn Arkiv > Skapa alias). Öppna sen mappen du lagt i Dockan och lägg lägg dina alias däri.
Markera dina riktiga CS-ikoner (alltså inte genvägarna i Dockan) och gör alias av dem (menyn Arkiv > Skapa alias). Öppna sen mappen du lagt i Dockan och lägg lägg dina alias däri.
Sådär tackar för hjälpen!
Fast Acrobat gick det ej att skapa en alias av. Mindre viktigt, men ändå.
Sådär, då tänkte jag också bidra med en bild och visa hur mitt skrivbord ser ut.
Gillar en så ren yta som möjligt och dockan är precis lagom. Nu är mina standardprogram igång, annars syns också Adobe CS, Macromedia program i dockan. Goddag!
Såhär ser det ut hos mig! Bilden är något förminskad, den är egentligen 1680x1050 pixlar stor
Hur fixade du docken? Jag har letat efter något att fixa den med, men har inte hittat.
Samt att jag vill kunna lägga in subgrejer där, utan att lyckas.
Faktum är att jag inte ens fattar hur man byter ikoner på en jädrans mapp...
Hjälp?
--
The retarded, but still nice…
Jonas
Hur fixade du docken? Jag har letat efter något att fixa den med, men har inte hittat.
Samt att jag vill kunna lägga in subgrejer där, utan att lyckas.
Faktum är att jag inte ens fattar hur man byter ikoner på en jädrans mapp...
Hjälp?
--
The retarded, but still nice…
Jonas
Cocktail tror jag annars måste det bli kanske Tinker tool eller Onyx - rekommenderar bara Cocktail dock onyx har gett mig lite problem.
/Tangen
Sådär, då tänkte jag också bidra med en bild och visa hur mitt skrivbord ser ut.
Gillar en så ren yta som möjligt och dockan är precis lagom. Nu är mina standardprogram igång, annars syns också Adobe CS, Macromedia program i dockan. Goddag!
Den bakgrunden var ju skitsnygg... skulle du kunna skicka eller länka till den ?
Kan man kanske få din bakgrund?
Väldigt snyggt! Likt andra skulle jag gärna vilja ha en länk till bakgrundsbilden. Har letat efter liknande, men inte hittat något som är lika snyggt.