Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-06 00:16

Så här ser det ut just nu:
http://www.deviantart.com/view/28137257/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-06 07:31

Näää, nu lyckades jag ändra.
Fanns inne i inställningarna.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-06 13:04

Jaha, se där. Inget jag visste. Grå och blått tema brukar det ju vara.

Mitt screenshot ;P

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-03-12 15:14
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-12 15:35

Och här hittar ni min. Har en MacBook Pro 2.0
http://www.ekorre.se/file/screenshot_mbp.jpg

Ursprungligen av doGG:

Och här hittar ni min. Har en MacBook Pro 2.0
http://www.ekorre.se/file/screenshot_mbp.jpg

Man ser många jättefina screenshots här, kommer med mitt eget snart också, men (!).
Över till det som jag egentligen tänkte skriva om och ursäkta för att det är lite offtopic.

Såg att du (doGG) hade Warcraft 3 installerat och då jag har för avsikt att köra det på min Macbook så undrar jag hur det flyter vid mycket belastning.

Tack för mig!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-03-14 23:48
Ursprungligen av doGG:

Och här hittar ni min. Har en MacBook Pro 2.0
http://www.ekorre.se/file/screenshot_mbp.jpg

Snygg skrivbordsbakgrund, vart hittade du den?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-03-12 19:09

doGG, har du lyckats installera Geektool? Har en Intel iMac 2 Ghz men det vill inte fungera för mig.. Lite trist. Roligt program det där i övrigt..

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-12 19:32
Ursprungligen av hansfilipelo:

Man ser många jättefina screenshots här, kommer med mitt eget snart också, men (!).
Över till det som jag egentligen tänkte skriva om och ursäkta för att det är lite offtopic.

Såg att du (doGG) hade Warcraft 3 installerat och då jag har för avsikt att köra det på min Macbook så undrar jag hur det flyter vid mycket belastning.

Tack för mig!

Flyter strålande, så också World of Warcraft. Alltså ingenting att oroa sig för. (Förlåt för off-topic.)

Ursprungligen av dayweed:

doGG, har du lyckats installera Geektool? Har en Intel iMac 2 Ghz men det vill inte fungera för mig.. Lite trist. Roligt program det där i övrigt..

Nepp, det fungerade inte för mig heller, tyvärr. Borde säkert dyka upp en UB inom kort - hoppas jag. Så du är inte ensam.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-03-14 21:32

Jag har bytt till 30th Anniversary Macintosh.

Har trivts med det här ett tag nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-15 10:28

Jag har nog aldrig postat här kom jag på nu...

http://www.starbuck.se/offsite/Bild1.jpg

Här är mitt skrivbord, bilden är nog från pixelgirl.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-06 14:21

Skrivbord och dashboard...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-06 14:27

Skrivbord och dashboard...

Ursäkta kvaliten! Ser bättre ut annars!

Gokväll!

Visste inte riktigt i vilken tråd jag skulle posta min fråga, men den kan passa in här eventuellt.
Mitt önskemål är att kunna lägga en egen privat mapp i dockan som innehåller mitt Adobe CS-paket. Jag vill inte ha dom ute i dockan så att säga.

Jag testade att placera mappden där, men det gick inte.
Den fastnar dock previd papperskorgen, men jag kan inte lägga in mina cs-ikoner i mappen hur jag än gör.
Någon som har tips på detta? Anledningen är att jag önskar så minimal docka som möjligt.
Iofs kör jag med Launchbar, men ändå vill jag ha detta!

Ursprungligen av daniels:

Gokväll!

Visste inte riktigt i vilken tråd jag skulle posta min fråga, men den kan passa in här eventuellt.
Mitt önskemål är att kunna lägga en egen privat mapp i dockan som innehåller mitt Adobe CS-paket. Jag vill inte ha dom ute i dockan så att säga.

Jag testade att placera mappden där, men det gick inte.
Den fastnar dock previd papperskorgen, men jag kan inte lägga in mina cs-ikoner i mappen hur jag än gör.
Någon som har tips på detta? Anledningen är att jag önskar så minimal docka som möjligt.
Iofs kör jag med Launchbar, men ändå vill jag ha detta!

Markera dina riktiga CS-ikoner (alltså inte genvägarna i Dockan) och gör alias av dem (menyn Arkiv > Skapa alias). Öppna sen mappen du lagt i Dockan och lägg lägg dina alias däri.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Markera dina riktiga CS-ikoner (alltså inte genvägarna i Dockan) och gör alias av dem (menyn Arkiv > Skapa alias). Öppna sen mappen du lagt i Dockan och lägg lägg dina alias däri.

Sådär tackar för hjälpen!
Fast Acrobat gick det ej att skapa en alias av. Mindre viktigt, men ändå.

Mitt strå till stacken

Sådär, då tänkte jag också bidra med en bild och visa hur mitt skrivbord ser ut.
Gillar en så ren yta som möjligt och dockan är precis lagom. Nu är mina standardprogram igång, annars syns också Adobe CS, Macromedia program i dockan. Goddag!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-04-11 17:42

My screenie!

Såhär ser det ut hos mig! Bilden är något förminskad, den är egentligen 1680x1050 pixlar stor

Senast redigerat 2006-04-11 18:21
Ursprungligen av Vaiden:

Såhär ser det ut hos mig! Bilden är något förminskad, den är egentligen 1680x1050 pixlar stor

Hur fixade du docken? Jag har letat efter något att fixa den med, men har inte hittat.
Samt att jag vill kunna lägga in subgrejer där, utan att lyckas.
Faktum är att jag inte ens fattar hur man byter ikoner på en jädrans mapp...

Hjälp?

--
The retarded, but still nice…
Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-26 14:11
Ursprungligen av RockyMontana:

Hur fixade du docken? Jag har letat efter något att fixa den med, men har inte hittat.
Samt att jag vill kunna lägga in subgrejer där, utan att lyckas.
Faktum är att jag inte ens fattar hur man byter ikoner på en jädrans mapp...

Hjälp?

--
The retarded, but still nice…
Jonas

Cocktail tror jag annars måste det bli kanske Tinker tool eller Onyx - rekommenderar bara Cocktail dock onyx har gett mig lite problem.

/Tangen

Ursprungligen av daniels:

Sådär, då tänkte jag också bidra med en bild och visa hur mitt skrivbord ser ut.
Gillar en så ren yta som möjligt och dockan är precis lagom. Nu är mina standardprogram igång, annars syns också Adobe CS, Macromedia program i dockan. Goddag!

Den bakgrunden var ju skitsnygg... skulle du kunna skicka eller länka till den ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-04-14 22:15
Ursprungligen av daniels:

Sådär, då tänkte jag också bidra med en bild och visa hur mitt skrivbord ser ut.
Gillar en så ren yta som möjligt och dockan är precis lagom. Nu är mina standardprogram igång, annars syns också Adobe CS, Macromedia program i dockan. Goddag!

Kan man kanske få din bakgrund?

Mitt skrivbord idag.... Ser väl ok ut

//Knezzen

Ursprungligen av daniels:

Sådär, då tänkte jag också bidra med en bild och visa hur mitt skrivbord ser ut.
Gillar en så ren yta som möjligt och dockan är precis lagom. Nu är mina standardprogram igång, annars syns också Adobe CS, Macromedia program i dockan. Goddag!

Väldigt snyggt! Likt andra skulle jag gärna vilja ha en länk till bakgrundsbilden. Har letat efter liknande, men inte hittat något som är lika snyggt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-03-14 08:06

Tänkte väl det.. Typ en av de första programmen jag hämtar hem när jag köper ny Mac - dessvärre tänkte jag inte på att det var en Intel

Bevaka tråden