Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny Apple smartphone

Tråden skapades och har fått 347 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2006-03-03 10:03

Visst, iPod video i all ära men de skulle få en ny iPod-succé om de gjorde en telefon. Det är jag helt övertygad om.

Det som talar emot är att många byter telefon oftare än tex en ipod/ mp3 spelare.

Fast jag vore mycket glad om de gjorde en BRA mobil - skulle köpa direkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-03 13:47

Jag har använt min iPod dagligen i två och ett halvt år nu, och den är precis lika mysig som när den var ny. Jag har använt min mobiltelefon dagligen i knappt ett år, och jag hatar den med sådan intensitet att jag borde slippa ladda den (om den gick på hat istället för ström, alltså). Dessutom är mobilen halvtrasig.

Hur kan det komma sig att en iPod med hårddisk är så mycket mer hållbar än en mobil utan rörliga delar?

Suktar efter en Apple-telefon!

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2006-03-03 14:08

Precis! Jag har en 3G iPod och den rullar fortfarande utan några som helst problem. I och för sig är jag sugen på att köpa en ny men det är ju bara för att man vil ha färgskärm, större hårddisk, fotoalbum, video och allt annat trevligt. På samma tid har jag avverkat 3 mobiler. Har en SE K700 och vill byta igen. Har även en gammal PALM som fungerar hur bra som helst och har gjort så i flera år, men jag skulle inte ha något emot att byta ut PALM:en och telefonen mot en Apple Smartphone. Varför gör dom inte en snart? Varför? Jag vill ha en NU...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-03 14:11
Ursprungligen av Conny W:

Varför gör dom inte en snart? Varför? Jag vill ha en NU...

Jag också, jag vill också ha en NU

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-03 14:15

En pod variant av en pda - som har det nya mobiloperativet osx istället för storebrodern OSX, så att man hela tiden kan via macen uppdatera programmen i pda´n - helst vill jag ha en Tablet dock.
/Tangen

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-13 20:50

Jag skulle klara mig långt med en iPod med bluetoothstöd.

Med telefonen lång ner i väskan plockar jag upp min iPod, bläddrar fram till den kontakt jag vill prata med. iPoden ringer via telefonen upp och jag pratar i den vita stereo-handsfreen.

När det kommer sms uppmärksammas jag med en liten signal i hörlurarna och jag plockar upp min iPod och läser. Jag kan om jag vill svara genom att rulla fram bokstav för bokstav i den här första versionen, men i senare generationer kommer röstigenkänning.

Ett steg på vägen kanske?:)

Det kanske inte är så otroligt att Apple gör en smart phone, ändå. Om de gör det och rider på ipod så kan det bli hur stort som helst. En ipod med mobil funktion.

Nu finns det mobiler med mp3 funktion - Apple vänder på det och gör mp3 spelaren central men med mobil funktion.

Eller så gör de en ny produkt fast i ipod stuk med ipod funktion, PDA funktioner, mobil, ip telefoni mm

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-23 15:49

Äntligen - så jag har väntat och längtat

  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 21:16

"En ipod med mobil funktion."

Kommer de återinföra rörliga delar?

Självklart och den ska vara barnsligt enkel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 23:46

Detta har jag tjatat om i flera år. Snälla Apple släpp en underbar telefon så jag kan skrota min Nokia 6210.

om det hela är sant, undra hur tankarna kring eventuell kamera går...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-24 20:43

Jag luktar fiasko.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-25 14:57
Ursprungligen av JockeBo:

Jag luktar fiasko.

Hur luktar du då?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-25 16:03
Ursprungligen av Konrad:

Hur luktar du då?

Jag lägger näsan mot en USB-port och drar in så mycket luft jag orkar.

Skämt å sido. Jag har mycket svårt att se hur Apple ska kunna slå sig in på mobiltelefonmarknaden. Det är självklart inte omöjligt men mycket svårt, speciellt om man ska tjäna pengar.

Precis det sa många om iPoden när den släpptes.

Ursprungligen av JockeBo:

Jag luktar fiasko.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Precis det sa många om iPoden när den släpptes.

Men den var ju liksom först i sin klass, en snygg hd spelare med massa storlekskapacitet. Men nu slår de sig in på en existerade marknad, alla mobiltelefoner numera har ju en musikspelare, hårddisktelefoner finns och de med flash kort kan ju ha massa minne också (2gb, eller?). Vita telefoner finns ju också. Det kan gå bra, det kan gå dåligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-25 13:28

Det undrar jag med. Kanske inte nån direkt försäljnings succé med parfymen fiasko

Sant Stenmark - men om det kanske blir en ipod med mobil funktion - tillsammans med ip telefoni så kanske det är något lite mer nytt.

Nysläppta mobilmodeller*) + iSync = Katastrof

Man anar en strategi bakom detta...

*) Av annat fabrikat än Apple.

Men är iMobile bara bra nog så varför inte, men då skall den också kunna mer än att synka och vara vit.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-03-27 18:53
Ursprungligen av Kalle Borch:

Men är iMobile bara bra nog så varför inte, men då skall den också kunna mer än att synka och vara vit.

Bara den nu inte kommer att kallas 'immobile', för då är i varje fall inte jag på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-04 09:30

De tillfrågade verkar vara:

High Tech Computer
Inventec Appliances
Quanta Computer
Foxconn Electronics (Hon Hai Precision Industry)

Alla är är "handset" tillverkare idag.

Inte någon dessa tillverkare har kommenterat nyheten överhuvudtaget…det kan ju betyda något.

Senast redigerat 2006-04-04 09:48
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-04 09:59

JP Morgan har kanske världens bästa telekomanalytiker och gör de ett uttalande som detta så ligger det stor substans i det. Tro mig.

Jag tror en iphone kommer att bli ett halvfiasko då mobilmarknaden är mogen. Men ändå ett nödvändigt steg då alla jag känner vill använda mobilen som musikspelare. Mp3-spelare är bara en övergångsprodukt.
Dessutom ska det bli intressant att se hur Apple går. Pöbeln verkar ju vilja ha lurar med allt möjligt skit i dem. Att det är komplicerat verkar ju varenda pensionär övervinna med en ny lur.... Men att starta en dator och skriva i word kan de inte.....

Som jag ser det finns det två alternativ:
Ett riktigt enkelt och basic, en ipod nano med en mic i hörlurssladden. Inget mer än möjlighet att slå nummer med hjulet.
Andra alternativet är en PDA/smartphone med mobile osx och med allt som påminner om en ibook mini.

Att lägga sig i mitten är nog kört. Här gäller det för apple att tänka till. De måste hitta och uppfylla ett behov som andra inte redan gör och inte bara ha ambitionen att rädda ipoden i längden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-07 22:44
Ursprungligen av Code Red:

Att lägga sig i mitten är nog kört. Här gäller det för apple att tänka till. De måste hitta och uppfylla ett behov som andra inte redan gör och inte bara ha ambitionen att rädda ipoden i längden.

Vi får hoppas att det är därför grejen har dröjt så länge! Det har ju varit möjligt att göra en billig mellanprodukt nu ett bra tag.

Hoppas Hoppas Hoppas!!

Bevaka tråden