- zulee
- Medlem ●
- Järfälla
Lutar starkt åt en Nokia N95 som ska få ersätta min Nokia N70, om nu inte Apple hittar på något ytterst trevligt
Håller med dig, dock kommer vi se nästa omgång av E-series telefoner innan N95 finns att köpa. Det kan möjligvis påverka mig då jag inte är ute efter att ha "bra" kamera i min mobil! Det är rätt trevliga rykten som finns på olika mobilforum om 9500ans efterföljare!
Håller med dig, dock kommer vi se nästa omgång av E-series telefoner innan N95 finns att köpa. Det kan möjligvis påverka mig då jag inte är ute efter att ha "bra" kamera i min mobil! Det är rätt trevliga rykten som finns på olika mobilforum om 9500ans efterföljare!
Nokia E50 har ju precis kommit till affärerna. Menar du ersättaren till den? Jag väntar med mitt inköp tills jag ser vad Apple kommer med.
Nokia E50 har ju precis kommit till affärerna. Menar du ersättaren till den? Jag väntar med mitt inköp tills jag ser vad Apple kommer med.
Nej, inte ersättare till dagens E-serie utan flera modeller tillförs den serien.
Enl. rykten: E62i, E65, E90.. E90 ska vara en efterföljare till Nokia 9500.
Nej, inte ersättare till dagens E-serie utan flera modeller tillförs den serien.
Enl. rykten: E62i, E65, E90.. E90 ska vara en efterföljare till Nokia 9500.
Ännu fler skäl att vänta med att uppdatera nallen. Hade inte en aning om de här ryktena?
Jag slår vad om att en mobil från Apple inte kommer att ha radio (man ska inte lyssna på gratisgrejer när man kan köpa från iTunes) - den kommer aldrig att ha radio. Alltså - den får bort för mig...tyvärr
Men man kan ju lyssna på gratisradio med iTunes. Har du inte sett det?
Fast jag tror heller inte på radio i Apples nalleballe. Inte i 1.0 i alla fall.
Men man kan ju lyssna på gratisradio med iTunes. Har du inte sett det?
Fast jag tror heller inte på radio i Apples nalleballe. Inte i 1.0 i alla fall.
Men den nya ipodradiofjerkan kanske kan funka med??
Från appleinsider.com
"The design will be an iPod nano-like candy bar form factor and come in three colors (we are not certain of the exact colors but we suspect black, white and platinum, similar to Apple's current color scheme of iPods and Macs)," he wrote in a note to clients.
Från engadget.com
Sony Ericsson is prepping a thin new candybar phone for March of next year, the 9.4mm thick "Ai,"
http://www.engadget.com/2006/11/17/sony-ericsson-thinking-thin-for-next-years-ai-candybar/
Är det candybar nano-like som blir 2007 års formfaktor för mobiler?
NAND-flashminne och andra trevligheter?
TUAW.com skriver ju en liten skön krönika om att Apple borde/skulle kunna tänkas köra utan operatörslåsta mobiler, vilket faktiskt känns mycket smartare än o teama upp med någon operatör. Då blir plötsligt marknaden betydligt större, och tänker man lite till så behöver inte Apple en operatör för att köra en ev Music Store i sin lur, 3 ex har ju precis annonserat sitt XStream koncept med flatrate datatrafik i luren, andra lär följa efter.. dvs Apple står för luren och ex music store tjänsten medan operatören står för datauppkopplingen till ett flatefee pris. Inte helt dumt. I'll buy.
lite spännande det här många som väntar på vad apple skall "revolutionera" med. de som väntar sig en allt-i-ett kommer nog bli besviken. apple's motto "remove functionality" kommer nog vara tydlig - om en iPhone kommer. Det kan dock hända att olika varianter kommer - för specifika målgrupper.
Hörde någon säga "videokonferens" i en intervju angående iPhone - som om det skulle vara det revolutionära? Det finns ju sedan länge?
lite spännande det här många som väntar på vad apple skall "revolutionera" med. de som väntar sig en allt-i-ett kommer nog bli besviken. apple's motto "remove functionality" kommer nog vara tydlig - om en iPhone kommer. Det kan dock hända att olika varianter kommer - för specifika målgrupper.
Du har säkert rätt. En Apple Telephone, eller vad den nu kommer att heta, blir en avskalad, enkel produkt. Apple kommer att fokusera på några få saker och göra dem rätt. iTMS och iChat är väl ganska självklara till exempel. En telefon med tusen funktioner blir det inte.
För er som undrar vad japanerna gör med sina telefoner kan jag rekommendera en artikel i Dagens Nyheter som jag läste idag. Den var i Ekonomidelen och handlade om att japanerna till exempel använder mobiltelefonen till fler saker än datorn, och dessutom oftare.
Det var riktigt intressant, exempelvis hade de 3G redan år 2001. Det är det vi i Sverige kallar för "den nya generationens mobiltelefoni". Det tycker nog inte japanerna
Kan inte Apple göra en mobil i shuffle-design, liten, inget onödigt på MEN, går att synka med nya ipod, (typ via blåtand). Då har man en stor skärm, och man kan skicka epost och surfa via apple-mobilen.
... Ja den måste ju ha wifi
Personligen tror jag att om Apple skall lyckas med telefoni så måste de ha en samarbetspartner som kan mobiltelfonigrejen - alternativt köpa in tekniken från nån av de stora tillverkarna. Sen hoppas jag på total intergration med Itunes och wlan. Strömmande musik direkt från ditt hembibliotek i Itunes... Lagom stort internminne med möjlighet till fjärrsynkning via wlan/3g. Direktkoppling med Itunes via wlan/3g är framtiden allteftersom operatörerna inför flatrate-priser.
Men som sagt de måste lyckas att göra en bra "samtalsmobil" om de skall lyckas!
Den får gärna ha många funktioner, jag skulle gärna vilja ha kamera, GPS, radio, mp3, telefon, video mm mm - men bara om jag kan lära mig använda funktionerna.
Min Samsungtelefon har radio, musik, kamera mm. Helt i onödan då jag inte lyckats lära mig att använda telefonen till annat än att ringa med (och knappt det!)
Må vara att jag är hopplöst oteknisk, men jag är inte ensam om det. Tänk en snygg iPhone med många funktioner och som är lika enkel att förstå sig på som en iPod . .
Den får gärna ha många funktioner, jag skulle gärna vilja ha kamera, GPS, radio, mp3, telefon, video mm mm - men bara om jag kan lära mig använda funktionerna.
Min Samsungtelefon har radio, musik, kamera mm. Helt i onödan då jag inte lyckats lära mig att använda telefonen till annat än att ringa med (och knappt det!)
Må vara att jag är hopplöst oteknisk, men jag är inte ensam om det. Tänk en snygg iPhone med många funktioner och som är lika enkel att förstå sig på som en iPod . .
Håller helt med.
Men jag tror nog Apple börjar med att skala bort funktioner till en början.
---
Jag som enbart har köpt mobiltelefoner med abonnemang till förr undrar hur det blir med iPhone om man köper den från Apple. Är det bara att trycka in sitt SIM-kort och köra på som vanligt?
Börjar inte den här tråden att spåra ut lite nu. Den börjar i alla fall bli väldigt tjatig. Kom med något nytt när det väl händer något o sluta att speckulera så förbaskat mycket. Ja ska inte sitta här o klaga men det e lite löjligt. Nästa lite nördigt kanske... Vänta så får ni väl se om det dyker upp nån liten telefon...
Börjar inte den här tråden att spåra ut lite nu. Den börjar i alla fall bli väldigt tjatig. Kom med något nytt när det väl händer något o sluta att speckulera så förbaskat mycket. Ja ska inte sitta här o klaga men det e lite löjligt. Nästa lite nördigt kanske... Vänta så får ni väl se om det dyker upp nån liten telefon...
Men det är ju det som är så väldigt kul. Att spekulera och diskutera om en eventuell Appletelefon som skall förändra våra liv . . . . Att bara "vänta och se" låter lite trist
Förändra våra liv? Jag som är hyffsat nörd tycker det lät liite skrämmande faktiskt:). Men sen har jag varit peeze 4 life ända fram tills om 2 veckor då jag får min macbook, då kanske jag får inzikt som dig Eva och startar Jihad!
Du har en poäng där, whoami. En mobiltelefon är en mobiltelefon och en PC är en dator. Men en Mac är ingen dator, det är en Mac. Så antagligen kommer "iPhone" inte vara en mobiltelefon utan en... Ja, vad för nått?
Tror jag vet.
Har hackat igång Front Row på min Mac Pro, laddat ned och lagt in ett Front Row script i min mobil SonyEricsson K800 och nu är den min fjärrkontroll via blåtand,
funkar nästan helt perfekt tappar kontakten i bland med blåtanden.
Det börjar bli många mobiler, fjärrkontroller, ipodar etc. så det blir någon device, The portable media hub, eller liknande så att man bara behöver en grej istället för många.
Lansering i samband med iTV mojen.
Jag som hoppas på en enkel telefon med ett otroligt välutarebetat stöd med OS X, helst Leopard då. Kalendrar, mail, musik, allt allt allt. Då hade det varit en bra ursäkt för vem som med en Mac att köpa en iPhone.
Har egentligen inte så mycket med ryktet att göra, men ändå, kolla under rubriken ("Julklappstips för den prylintresserade") på den här sidan.
http://se.pricerunner.com/christmas2006/pryl.html?noheader=1
Oooh, classy bild