Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny Apple smartphone

Tråden skapades och har fått 347 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-01 16:53

Jag vill inte ha en iTunes mobil, lite mer "proffsig" vill jag ha med bra synkmöjligheter

Enligt analysföretaget IT-research piskar mobiler med mp3-funktion mp3-spelarna iaf när det gäller försäljningssiffror. Denna utveckling lär Apple vara ganska medvetna om. Vill de öka försäljningen bör de komma med en "iPhone" ganska snart..
http://www.itresearch.se/DocumentArchive/45491.doc

Ursprungligen av johan_fbg:

Enligt analysföretaget IT-research piskar mobiler med mp3-funktion mp3-spelarna iaf när det gäller försäljningssiffror. Denna utveckling lär Apple vara ganska medvetna om. Vill de öka försäljningen bör de komma med en "iPhone" ganska snart..
http://www.itresearch.se/DocumentArchive/45491.doc

Men då uppstår ju frågan:
Köper folk telefoner för att spela musik eller har de moderna, populära telefonerna musikfunktion som sällan används?
Typ ALLA telefoner som kan mer än att ringa kan också spela musik, likafullt ser jag nästan aldrig fok med "musiktelefonlurar".

När de kan göra en bra iPod med bra telefon och PIM i en bra förpackning med sync a´la iSync/iTunes så kan vi nog få se på storsäljare, i övrigt tror jag inte på konceptet.

instämmer! jag har en SE K750 men i och med att jag inte kan synka med iTunes använder jag inte den - har alltså inte provat om det är/låter bra. Kör mest min shuffle. Så fort jag kan ha det i mobilen - typ nano-funktionalitet + telefon. I'm there!

Ursprungligen av Robert R:

Men då uppstår ju frågan:
Köper folk telefoner för att spela musik eller har de moderna, populära telefonerna musikfunktion som sällan används?
Typ ALLA telefoner som kan mer än att ringa kan också spela musik, likafullt ser jag nästan aldrig fok med "musiktelefonlurar".

När de kan göra en bra iPod med bra telefon och PIM i en bra förpackning med sync a´la iSync/iTunes så kan vi nog få se på storsäljare, i övrigt tror jag inte på konceptet.

Ursprungligen av el gringo:

instämmer! jag har en SE K750 men i och med att jag inte kan synka med iTunes använder jag inte den - har alltså inte provat om det är/låter bra. Kör mest min shuffle. Så fort jag kan ha det i mobilen - typ nano-funktionalitet + telefon. I'm there!

Jag kan synka min W800i med iTunes (iTuneMyWalkman) så du borde kunna synka din K750 också. Lyssnar aldrig på min mp3-spelare längre, att ha musiken i mobilen är underbart! Möjlighet att ha 4 GB musik i mobilen plus att musiken pausar när det ringer gör att jag aldrig kommer att köpa t.ex. en nano. Det är helt enkelt onödigt.

Sen förstod jag aldrig varför hörlurar till mobiler skulle se olika ut? Jag kan iaf ha "vanliga" till min mobil.

Länk till iTMTW: http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/

Senast redigerat 2006-09-28 20:06

hm...tack för tipset! skall prova det

Tipset om iTuneMyWalkman gjorde så att jag slutar känna att världen går under om inte en iPhone lanseras snart. Det skulle nog funka med en SE W950i istället.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-28 16:46
Ursprungligen av staed:

Tipset om iTuneMyWalkman gjorde så att jag slutar känna att världen går under om inte en iPhone lanseras snart. Det skulle nog funka med en SE W950i istället.

Med hjälp av detta: http://europe.nokia.com/nokia/0,,87484,00.html
Så fungerar även en N91 med 4GB som för övrigt kommer med en 8GB version Q12007...

Ursprungligen av staed:

Tipset om iTuneMyWalkman gjorde så att jag slutar känna att världen går under om inte en iPhone lanseras snart. Det skulle nog funka med en SE W950i istället.

Det är antagligen när dessa kommentarer kommer till Apple som en iphone blir verklighet.

zulee: Trevligt att N91:an också går att använda, men jag har av någon anledning svårt för Nokia. Mycket bra för de som inte har den svårigheten dock

draags: Nog för att jag överdrev en aning i mitt inlägg, men en Apple Smartphone skulle lösa många problem Det är nog många som kommer att köpa exempelvis SE M600i eller W950i som gärna skulle ha köpt en iPhone istället.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-28 19:42

Jag tror ärligt talat att Apple inte skulle hänga med på "telefonmarknaden". Ta bara takten av nya telefoner och de enorma investeringarna som krävs. Dessutom så krävs det väldigt höga försäljningsvolymer för att ha en lönsam verksamhet. Med iPoden så var Apple på sätt och vis först med något, nu skulle de bara "hänga på".

Ta tex. de nya telefonerna i N-serien från Nokia N95 som kommer Q1:
Symbian OS 9.1
5Megapixel med CarlZeiss och AF
VGA videoinspelning med 30fps
GPS med gratis kartor (dessuto WLAN, 3G med HSDPA, EDGE osv osv)
2.6" display

Det relevanta här är att det antagligen kommer något Q2 eller Q3 som kommer få N95 att se ut som något föråldrat..

Det jag skulle kunna tänka att Apple släpper är en iPod med en enkel telefon...

  • Medlem
  • 2006-09-28 23:36
Ursprungligen av zulee:

Jag tror ärligt talat att Apple inte skulle hänga med på "telefonmarknaden". Ta bara takten av nya telefoner och de enorma investeringarna som krävs. Dessutom så krävs det väldigt höga försäljningsvolymer för att ha en lönsam verksamhet. Med iPoden så var Apple på sätt och vis först med något, nu skulle de bara "hänga på".

Ta tex. de nya telefonerna i N-serien från Nokia N95 som kommer Q1:
Symbian OS 9.1
5Megapixel med CarlZeiss och AF
VGA videoinspelning med 30fps
GPS med gratis kartor (dessuto WLAN, 3G med HSDPA, EDGE osv osv)
2.6" display

Det relevanta här är att det antagligen kommer något Q2 eller Q3 som kommer få N95 att se ut som något föråldrat..

Det jag skulle kunna tänka att Apple släpper är en iPod med en enkel telefon...

90% sitter i mjukvaran. Det kan Apple bättre än de flesta. Jag tror inte att Apple skulle ha några som helst problem att hålla jämna steg med konkurrenterna. En enkel telefon med bra funktioner skulle vara rätt bra, tror jag. Huruvida de kommer göra det eller inte, har jag ingen aning om.

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true – I no longer know how to use my phone."
–Bjarne Stroustrup

detta är precis varför jag AVGUDAR Apples PR avdelning ... genialiskt att släppa en iTunes uppdatering före man släpper en telefon . kommer ge mer reklam än pengar kan köpa ...

Jag kan nästan sätta en rejäl slant på att Apple kommer med något telefon relaterat inom en rätt snar framtid.

Varför?

Svaret är enkelt -De måste göra detta förr eller senare, i längden kommer många köpare att priotera ett mobilköp framför en renodlad mp3 spelare. Man vill ha allt samlat och inte behöva ta med sig flera olika produkter, problemet är idag att mobilen först och främst är en telefon med underordnade funktioner såsom kamera och mp3 spelare. Det är detta problem jag hoppas Apple gör något åt genom en smart mjukvara och design.

Det jag hoppas på är att Apple inte snålar eller fegar när det gäller deras första mobil.
http://www.thinksecret.com/news/0609cingulariphone.html

Fast troligtvis kommer Apple att köra ett steg i taget och kanske släppa olika segment av en mobil, ungefär som ipoden.

Några relaterade länkar:

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200609/27/20060927100344_MW/20060927100344_MW.dbp.asp
http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/apple_granted_patent_for_color_changing_device
http://www.macrumors.com/pages/2006/08/20060816224950.shtml
http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/apple_files_patent_for_handheld_device_with_multiple_touch_sensing_devices

Detta är några patenter som tillsammans kan göra den kommande dopod iphone att bli intressant. Möjligheten att använda själva skalet som knappar utan att fula knappar syns kanske enbart färgsymboler och att det inte behöver se ut som en telefon när du enbart vill använda den som en mp3 spelare.

http://www.idg.se/2.1085/1.77672
Kanske kan va nått att köpa upp.

Rykten sa ju att BenQ var de som skulle tillverka luren åt Apple en gång i tiden..
Nu har följande koncept lur kommit ut från Siemens-BenQ.

En lur som täcks av en pekskärm över hela framsidan och kan således byta utseende efter funktion. Lite som Apple patent återspeglade häromsistens.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-26 21:24
Ursprungligen av Jürgen B:

Rykten sa ju att BenQ var de som skulle tillverka luren åt Apple en gång i tiden..
Nu har följande koncept lur kommit ut från Siemens-BenQ.

En lur som täcks av en pekskärm över hela framsidan och kan således byta utseende efter funktion. Lite som Apple patent återspeglade häromsistens.

Mums, jag gillar möjligheterna. Är det inte Simens som ska sluta att tillverka telefoner?

Den där BenQ-luren såg ju rätt classy ut må jag säga.

Något åt detta håll vore riktigt trevligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 12:16

Hade köpt den på stutts!

Jag hoppas på en repack av Nokia n95 i snygga Apple kläder med OSX mobile istället för Symbian. Men det är väl att hoppas för mycket antar jag, eller inte...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-05 23:22
Ursprungligen av whoami:

Jag hoppas på en repack av Nokia n95 i snygga Apple kläder med OSX mobile istället för Symbian. Men det är väl att hoppas för mycket antar jag, eller inte...

Varför skulle man villja nedgradera en N95?!

Jag hade vart grymt nöjd med en Apple uppsnyggad n95 med iPod interface. http://www.engadget.com/2006/09/26/nokias-n95-smartphone-goes-legit/

N95 verkar helt klart vara en nice mobil men snygg tycker jag nog inte den är.

Precis, det är där Apple kommer in i planen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-10-13 20:45

Next step efter iTunes blir

något som särskiljer Apple från resten......

Jag tippar på någon presentation under denna månaden

Mvh Casi

Hmm well.... Varför skulle inte Apple kunna bygga en nalle egentligen? Microsoft har ju byggt mobiler och gör fortfarande, dock har de inte slått, har bara sett affärsmän gå runt med sådana, och tycker de verkar väldigt trevliga, gillar dock inte Windows XP känslan i dem... Pillat på farsans Qtek mobiler och han säger själv att de är jätte bra, och enkla att synca med etc etc....

Så att Apple gör nåt liknande förvånar mig nog inte snart....!!
Däremot.... betvivlar jag att Apple kommer att göra "lågbudget nallar"

De lär göra DYRA mobiler om de nu gör mobiler.... sen betvivlar jag megapixel kamera, om ens en kamera...... Då får de låna Sonys teknik eller nåt för att det ska bli nåt vettigt av det.....

Mp3 spelare? Nej men en Mp4 spelare dock.... givetvis.... Hallå??? Vi snackar Apple, iPodens grundare!! Klart som fan det blir en mediamaskin med....

Men jag ser gärna ett menysystem som är lika överskådligt och snyggt som Sony Ericssons, men jag tvivlar inte på Apple en sekund på den biten.... Mac Os X är ju sjukt bra tex... fast användar möjligheten hade ju också kunnat vara bättre i en iPod, så nåt iPod meny system vill jag inte se....!!

Men designen? Hmm ja som Samsungs nya slimmade lurar skulle jag tro? Snurrhjul? Njäe..... orka snurra sig fram till 0......... 7.........0........9....... etc....etc...etc....

Aja vi får se.....!! Även om det hade släppts en Apple nalle inom kort hade jag inte köpt den..... lär nog gå på en 5000 o uppåt som vissa påpekat....

Jag är för nöjd med min SE W810i (White edition) för att köpa nåt annat än på ett tag
Ps.... Till er Apple folk, SE W810i den vita är jävligt snygg till Apples produkter den är riktigt snygg liggandes bredvid min iPod och Apple datorerna...!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-10-15 16:42

Då skall du se min w850i

Bevaka tråden