Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny Apple smartphone

Tråden skapades och har fått 347 svar. Det senaste inlägget skrevs .

klart att apple måste släppa iPhone! men dom måste göra det på ett realistiskt sätt. dom kan inte dra lasset att utveckla "mobil telefoni" själv - utan måste rimligtvis bygga på "nån plattform".

vad det gäller version 1 och att 2an är på väg. så är det ju alltid - ingenting nytt. när apple släpper ny "laptop" har dom redan nästa gen i "pipelinen"...osv.

Apples mobil lär ha bättre batteritid än något annat på marknaden *hint*

Det här med dubbla batterier är ju självklart för att man ska kunna köra musik utan att behöva bekymra sig för att mobilen dör.
Det är ju bland annat det som är så värdelöst med musikmobiler, att mobilen dör efter lite musikdiggande, plus att gränssnitten är koskit jämfört med iPod.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-12 11:14

Hoppas dom inte gör den så man måste skicka den till Holland för att byta batterier bara.

Ja, jag har aldrig sett några "riktiga rykten" om att en telefon skulle komma tidigare än sent under våren.
Om Jobs visar den redan i januari är väl däremot en annan femma...
Folk tror väl inte att de ska kunna köpa den i januari?
.. å andra sidan kanske Apple drar en luring och har den klar till försäljning vid MWE07 i januari ... men det är väl rent önsketänkande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-12 17:04
Ursprungligen av Robert R:

Ja, jag har aldrig sett några "riktiga rykten" om att en telefon skulle komma tidigare än sent under våren.
.

Diggnation sa junari - i den dära som går på Youtube.

/Tangen

Fan vad jag behöver en ny telefon.
Den jag har är väldigt sliten, och börjar bli svår att ladda. Det är inte alltid som den vill.

Jag är i stort behov av en ny telefon, och jag vill verkligen kunna köpa en nu i januari!

Snälla Steve, ge mig en iPhone! Snälla!
Fast, ju längre tid det tar, ju troligare är det ju att jag har råd...
Men trots att jag egentligen inte har råd så vill jag ha en i januari.

Något som stod på mobil.se igår var att LG teamat upp med modehuset Prada och skall i framtiden ha en designserie som går från utseende, os, menysystem osv..
frågan är, kan ett modehus göra något åt industridesign och framförallt användargränssnitt.. jag är skeptisk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-13 17:53
Ursprungligen av Jürgen B:

Något som stod på mobil.se igår var att LG teamat upp med modehuset Prada och skall i framtiden ha en designserie som går från utseende, os, menysystem osv..
frågan är, kan ett modehus göra något åt industridesign och framförallt användargränssnitt.. jag är skeptisk.

Jag är också väldigt skeptisk,, asså prada gör ju mode atteraljer, dom kan ju inte göra något i teknisk väg.. Det låter ganska obegripligt för mej att e skulle lyckas med det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-13 21:15

Tänk om den var som den här! Hoppas! Hoppas!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-13 22:01

Den var snygg, bortsett från den vita kabelanslutningen.

Analytikern Rebecca F Runkle (schyst namn ) från Morgan Stanley tror starkt på en iPhone nån gång första halvan av 2007 och har även lite specar:

- $599 for 4GB
- $649 for 8GB
- 3.5 inch LCD screen
- Wider than the iPod nano
- Thinner than the iPod Video
- Made of Metal
- Multiple colors, but at least including black, white, and silver
- Cingular Wireless is likely carrier in the U.S.

MacRumors: More iPhone Details - $599 4GB and $649 8GB?

Höga priser måste jag säga, om det stämmer. Iofs kostar värstingnallarna från SE och Nokia en fin slant också...

Jag tror vi kommer få se stående ovationer på MacWorld ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-14 11:30

Jobs kommer att säga "Boom!" minst en gång under sitt öppningsanförande.

Så kan mycket väl vara fallet Merovech - men trots det så hoppas jag på julefrid och lite trevlig stämning bland mac tomtarna här.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-12-18 18:18

Trevliga tomtar och lite mindre trevliga finns det gott om på http://bonton.se
Rekommenderas.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-18 18:34
Ursprungligen av Le:

Trevliga tomtar och lite mindre trevliga finns det gott om på http://bonton.se
Rekommenderas.

Ångrar att jag någonsin gått in på den sidan.

Underbara bilder - hittade dock inga mactomtar - fast det var skönt att slippa, finns tillräckligt många här...

Den där ser vettigast ut hittills. Även om det säkert är en mockup, så är den väldigt snygg och trovärdig, och definitivt något jag skulle inhandla.

Edit: Fast jag fattar inte vad plattan gör. Ska man trycka på ett ställe där som korrespenderar mot vart knappen sitter på displayen? Först tänkte jag "smart", nu tänker jag mer "otroligt bökigt".

Bifogar bilden från sidan om sidan skulle dö av överbelastning:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-21 11:11

Varför skulle det vara bökigt för?

Ursprungligen av adzam 1:

Varför skulle det vara bökigt för?

Tja, för att man inte skulle se eller känna exakt var man bör trycka på den grå plattan.

För övrigt står det iPhone på bilden, vilket gör att det högst troligt är fejk, och att den som gjort den arbetat med den innan det blev klart att en eventuell telefon från Apple inte kommer heta iPhone.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-21 11:23
Ursprungligen av Leftrustle:

Tja, för att man inte skulle se eller känna exakt var man bör trycka på den grå plattan.

För övrigt står det iPhone på bilden, vilket gör att det högst troligt är fejk, och att den som gjort den arbetat med den innan det blev klart att en eventuell telefon från Apple inte kommer heta iPhone.

För det första tror jag inte att det är så viktigt att kunna känna exakt vart man ska trycka, då man vänjer sig vart knapparna sitter (testade med min iPods baksida, och det kändes inte konstigt alls). Tex verkar det som att Menu knappen alltid är uppe till vänster, och då vet man det.

För det andra, så har jag aldrig försökt påpeka att detta är en riktig bild från Apple, men jag förnekar inte att jag skulle vilja ha en sån här mobil. Känns mycket mer genomtänkt än en mobil med tuchscreen tex...

Ursprungligen av adzam 1:

För det andra, så har jag aldrig försökt påpeka att detta är en riktig bild från Apple, men jag förnekar inte att jag skulle vilja ha en sån här mobil. Känns mycket mer genomtänkt än en mobil med tuchscreen tex...

Och jag försökte inte påpeka att du någonsin påpekade det, även om jag förstår att det kunde missuppfattas så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-21 11:16

Som en styrplatta liksom

hm...undra hur användbar den är i praktiken - utan knappar. tveksam till äktheten - väldigt enkelt att skapa den i photoshop.

det är väl relativt klart att det är bättre att klicka på objektet - snarare än en platta under där objektet inte ligger. som en vanlig pda. då kan man ju göra skärmytan större samtidigt. det är ju det man vill ha i slutändan - större skärm för att får fram mer information.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-21 14:32

Grejen är ju den att batteritid minskas, plus att det knappast kan kallas repkänsligt och smutskänsligt om det är en stor skärm...

sant - ja, vi får väl se. kommer bli spännande i januari

Bevaka tråden