Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Comhem är min leverantör som använder Netgear-produkten för internet/Wi-Fi. Jag har inte någon annan pryl för det. Jag pluggar i dess kontakt i eluttaget plus en annan kabel till internet-uttaget, och det är allt.
Om jag tolkar det rätt, så har ni trott att jag har en annan produkt som ni kallar router. Jag har trott att det är Comhems Netgear-produkt. Om den inte är en router, då vet jag inte vad det är och vad den ska kallas.
Jag har startat om Netgear-produkten utan någon förbättring.
Inte en blekaste tyvärr. Har du kikat i routerns inställningar hur många dynamiska ip-adresser du har att tillgå? Det skulle kunna vara en förklaring även om den är långsökt. Men det är som sagt ett långskott.
Routerns inställningar... är det meningen att jag ska kunna se det i iPad? Under nätverksinfo finns routerns nummer, men inget mer. Din fråga gör mig vilsen. ? Var hittar jag uppgifterna du vill ha?
Under den raden finns dock
”Förnya tilldelning”
Vad innebär det?
Prova att byta DNS på enheterna som inte fungerar. Du kan ställa in DNS manuellt där du hittar alla andra wifi-inställningar. Prova tex med Googles DNS, 8.8.8.8 och 8.8.4.4.
Jag har själv haft oförklarliga DNS-problem på vissa enheter ibland. Fungerar inte detta så får vi börja pinga och se var vi får kontakt.
Nja, jag är tveksam till det och här är varför.
Min iPod touch började just fungera med internet. Varför, har jag inte den blekaste aning om. Nu fungerar alltså 2 av 3. Och jag har lusläst mina inställningar på samtliga, de är identiska. Förekommer det första april hack? ?
Tyvärr är det iPad jag använder mest för surfande, så det svider fortfarande...
Har du någon förklaring till att iPoden började fungera?
Du råkar inte ha en liten låda innan routern på ditt bredband, kanske en fiberkonverterare eller modem av något slag?
Kan du beskriva vad du har för apparater (detaljer/modellnummer)?
Det här gör mig fundersam också. Jag brukar inte lägga siffrorna på minnet innan jag installerar den nedladdade programuppdateringen. När jag tittar på de tre iOS-enheterna har de alla samma programversion 14.4.2. Kanske har jag uppdaterat iPhone tidigare utan att närmare lägga det på minnet. Men det gör det här, än mer mystiskt (för mig). Om alla tre har samma programversion, samma nätverksinställningar, varför slutade internetanslutningen att funka för bara två av tre helt plötsligt?
Jag vill få bekräftat att båda frekvensbanden fungerar.
Eftersom nätverksinställningarna verkar vara korrekta - och omstart av enheter och router inte hjälper - så får vi väl köra lite uteslutningsmetod för att försöka hitta felkällan.
Jag har två olika med samma namn med en skillnad, den senare tillkomsten har tillägget ”-5G”.
Jag har redan testat att koppla ifrån 5G och byta till den äldre versionen utan lyckat resultat.
Om du har ett 192.168-nätverk borde du ha:
Ip-adress: 192.168.x.x
Nätmask: 255.255.255.0
Router: 192.168.x.x
Om du vill så kan du uppge dessa siffror eftersom det bara är lokala ip-adresser. Vi behöver bara veta om din iPad är uppkopplad mot nätverket eller ej.