Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
andogrando

andogrando

Medlem
  • Registrerad 2009-03-30
  • Senast aktiv 2020-05-02
  • Antal inlägg 35

Foruminlägg

De senaste inläggen andogrando har skrivit i forumet.

Jag har två stycken ACD 24'' - som lider av exakt samma fenomen!
(Bytade dessutom ut den ena pga. färgskillnader, men ersättningen hade samma problem.)

Ursprungligen av markus_lar:

Ingen som fått ngn orderbekräftelse?

Läs de föregående sidorna i tråden!
Som svar på din fråga;
Jo, flera personer har fått orderbekräftelse.

Ursprungligen av everlast:

Vad menar du med att pengarna är reserverade ?

//E

Pengarna blir "frysta" av Apple, innan de dras från dit konto. På så sätt garanteras att det finns pengar på kontot, som täcker ordern. Alltså - änsålänge har ingen order avbrutits på grund av att den är beställd till en Borderlinx-adress.

Weehooo - fick precis mitt bekräftelse-mail.
Hoppas allt går bra nu...

PS.
Liten fråga angående Borderlinx;
Man behöver inte lägga in leveransen i förväg hos dem? (Den läggs automatiskt till då paketet anländer hos Borderlinx?) Jag antar också att man betalar Borderlinx då de har fått paketet?
Hoppas frågorna inte är alltför dumma!

Verkar ha hittat en lösning!
Gick in i Lägg till/Ta bort program, och avinstallerade alla drivrutiner som har med Bluetooth att göra.
Därefter startade jag om datorn, och nu fungerar det precis som det ska.

Hej!
Ursäktar, skulle ju besvarat de självklara frågorna redan i början..
Windows 7 körs via BootCamp.
Alla uppdateringar i Windows 7, OSX samt BootCamp-drivrutiner är installerade.

MVH Andreas

Hej.
Har ett fruktansvärt irriterande problem med mitt Apple Wireless Keyboard.
Det är modellen i aluminium, med 3 batteri, och datorn är en Mac Pro 2008.
Tangentbordet fungerar felfritt i OSX, men då jag startar upp Windows 7 x64, så uppkommer problemet.

Problemet är att Windows hela tiden tappar kopplingen till tangentbordet. Då får man trycka som en galning på det, dioden på tangentbordet lyser en gång, och sedan fungerar det igen efter några sekunder. Använder du då inte tangentbordet på typ 20 sekunder tappar den kopplingen igen.

Vad ska jag göra för att få det att fungera?

Tack.

Ursprungligen av vilden66:

Hej,
Någon som vet om det fungerar med 1GB moduler överblivna från MBP uppgradering?
Alla data stämmer, enda kruxet är att det på Apples hemsida står att man ska ha antingen 2GB eller 4GB moduler. Vågar inte testa utan att någon med erfarenhet kan råda mig...
/vilden

Hej!
Det fungerar utan problem, har själv testat i min 27-tummare.
MVH

Ursprungligen av mattiashedström:

Har precis införskaffat en imac 21,5". Fick över alla filer, program och inställningar från min gamla trojänare imacG5 via min Timemachine backup. Allt verkar ha fungerat väl och gick väldigt smidigt. Ett problem dock är den sega uppstarten. Tar ca 1,5 minuter innan det gråa äpplet visar sig. Är detta normalt på de nya maccarna eller har Timemachine kanske tagit med sig någon skit från gamlingen?

Hej!
Börja med att testa detta innan du formaterar;
Systeminställningar > Startskiva > Välj Mac OS X

Det brukar snabba upp rejält.

MVH andogrando

Ursprungligen av gammalpuma:

Har du fått dem att skicka 6 st till dig? Försöker de inte bara köpa tillbaka datorn?

Jag delade upp det hela i två beställningar, de första 4 var C2D-modellen, de sista två var i5. Oavsett problemen, en eloge till de lite högre uppsatta på Apple, såsom Hannah Peterson och Maria Deffense på Executive Relations.
Blev galen på "vanliga" After Sales, de är trevliga, men det löste inte problemet.

Min trackpad har också blivit lite konstig - jag kan använda trefingers bak och fram i webbläsaren, men upp och ner vill inte. PRAM hjälpte inte heller.

Har haft 6st nu, alla med gultoning. Problemen är garanterat inte lösta, tyvärr.
Det är synd att Apple inte erbjuder någon annan produkt med likvärdig prestanda till samma pengar, en Mac Pro med ACD 24'' blir attans dyrt.

Nu har jag begärt att få tillbaka pengarna efter 6 stycken iMac:s med gultoning. (Ja, 6)
Jag stod på mig och har haft kontakt med en trevlig person på Apple Executive Relations i Irland, och på så sätt lyckades jag både få tillbaka pengarna och en kompensation på 2000:-.

Tipset är, stå på er, "vanliga" After Sales som sitter i Barcelona läser bara innantill - det hela känns ganska hopplöst.

ShineOnline har 0 omdömen på Prisjakt, så jag skulle nog passa mig för att handla där..

Att de har fixat till skärmarna lovade de mig också inför senaste utbytet, men det är bara bluff och båg, fick hem datorn igår, och likförbannat har den både gultoning - samt ett högfrekvent ljud om skärmen. Det är min fjärde iMac nu, och nu är jag seriöst tverksam till om man ska ha en Mac överhuvud taget...
Självklart kan jag glömma den utlovade kompensationen på 2000:- om jag väljer att få pengarna tillbaka...