Ok, du kommer med ett väldigt dåligt exempel. Vill du ha dåliga exempel som bevisar min poäng?:
Du byter cykelslang till icke-orginal och cykeln smälter
Du byter till icke-orginal tändstift på din Volvo och din bil säljs på blocket av en kamel.
Kan du fundera ut en lösning som kanske hade varit bättre för kunden än att brick:a telefonen?
Märkliga alternativ till svar, men jag antar att de såg lika märkliga ut för mig, som motsvarande för dig.
Det är ganska enkelt, tycker jag. Om ett företag tar på sig att reparera tekniken bakom Touch ID, känner man väl sådär spontant att företaget vet vad de håller på med, inte tvärtom. Olicensierade, ocertifierade och dessutom inte använder originaldelar till reparationen, borde vara ett brott i sig.
Jag skulle inte vilja att en pizzeria tog i uppdrag att laga min Touch ID. Framför allt inte när tekniken handhaver funktioner som bland annat rör min ekonomi eller mina bankärende.