Mer "feta" nyheter i plus/pro-forumen som lockar till att registrera sig och betala en slant. Definitivt måste ni/vi bli bättre på att påminna folk om vilka fördelar plus/pro ger och sannerligen på att se till att påminna folk om betalning, när tiden löpt ut. Jag bad själv om ursäkt för någon vecka sedan för att jag inte betalt mitt PRO-konto. Ett enda mail som påminnelse, vilket snabbt glömdes bort och sedan visade det sig att mitt abonnemang hade gått ut sedan länge.
Sheriffen skrev en tråd om att man funderade på att inaktivera obetalda konton och vips så hade jag betalt. Tror att det är många som drar på det av olika anledningar eller ren glömska.
Marknadsföringen är nog A&O i det här fallet tror jag. Även om det kräver en vissa arbetsinsats så måste väl påminnelser och marknadsföring till stor del gå att automatisera. Utnyttja alla kanaler (som Kenneth skriver) för att markandsföra de olika abbonemangen, välkomstbrev, nyhetsbrev, trådar.
Det här blev lite luddigt känner jag, lägger ner nu!