3D-modellerare/animerare: Hör av er! Vi behöver någon som kan skapa schysta banor till vårt kommande multi-player FPS. Spelet är fortfarande i idé/testfas, så inflytande på banornas och karaktärernas stil samt spelet som helhet blir mycket stort som grafiker!
Vi använder Toque Game Engine (ej Shader-versionen) för spelutvecklandet och kan därmed distribuera spelet på Mac, Win och Linux samtidigt. Det finns ett FPS-exempel vi utgår ifrån som vi skriver om till vårt eget spel. Det första spelet vi gör kommer att bli ett lag-baserat FPS a la Counter-Strike. Vi siktar på att först få ut ett spel och kolla popularitet innan vi fortsätter med mer avancerade spel. Nåt säger mig dock att det finns efterfrågan för ett CS på mac...
Terräng kommer att modelleras direkt i Torque, byggnader i QuArK och karaktärer i Blender3D. Eventuellt kommer även byggnader skapas i Blender, vi får se om exportern fungerar som den skall... Vi är för tillfället 3 personer varav 2 är programmerare, så vi behöver minst en grafiker till för att ro detta projekt i land tills hösten. Mvh, speedy
PS: Läs gärna mer om Torque och Blender på www.garagegames.com och www.blender3d.com. QuArK har vi inte börjat med än, men det är som sagt .map-filer för byggnader som gäller, så vilken brush-modellerare som helst funkar ju. DS