Först så hade jag varit i kontakt med supporten tidigare, då var den redan reggad (being processed) hos Blinx men jag fick svar efter en halv dag att det skulle försöka regga den? (alltså de hade missuppfattat min fråga).
Då tänkte jag att det kanske hjälper att göra som nedan:
Jag började med en vänlig fråga:
Hello again
My question was why this is not shipped from you yet?
Sedan en viktig detalj:
Borderlinx/DHL xxxx_xxxx
Jag skickade kopior på (tagna inne på mitt Blinxkonto):
sidan med Delivery status
sidan med Invoice (Payment Invoice) som fanns länk till på ovanstående sida
sidan med Account details (mina uppgifter, adress m m)
Sedan kom det svar med meddelande om att det skeppats ca 120min (efter närmare koll) senare, nu är den ute för leverans med kurir
Det lustiga var ju att jag av misstag inte kryssade i att det skulle vara express, utan det blev en vanlig leverans (ja jag vet att det är samma pris);)
Min teori är att supporten har betydligt lättare att skynda på ärendet om jag redan har levererat alla basuppgifter istället för att de ska rota fram dem, det tar ju trots allt mer tid även om de har system för det.