Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jonpatron

jonpatron

Medlem
  • Registrerad 2005-12-27
  • Senast aktiv 2009-11-05
  • Antal inlägg 89

Foruminlägg

De senaste inläggen jonpatron har skrivit i forumet.

Nja, min historia tyder ju på det omvända....

Enligt Apples första besked skulle den repareras.
Expert tyckte detta var märkligt varför man kontrollerade med deras egen serviceavdelning som gav beskedet att jag skulle ha en ny.
Efter mitt andra samtal med Apple support, där jag skärpte tonen, medgav Apple att jag ska ha en ny direkt men de hänvisade mig till inköpsstället som skall reglera denna typ av problematik.

När jag åter tog kontakt med Expert är alltså en ny redan beställd.

Hej

har du alla senaste patchar osv kolla med Windows Update. Låter som drivrutinen för usb är keso.

inte enligt Apples första besked från supporten... men jag stod på mig. Ingen i denna tråd har givit mig rätt tidigare men du gör en helomvändning nu? Besynnerligt. Du sa ju nyss att de skulle reparera den 3 gånger sen skulle jag få en ny?

Jag begriper inte varför ni blir så hätska mot detta? Kastar jag måhända sten i klubbhuset för inbördes beundran?

Ha ha up yours. En ny är på gång. Kommer på torsdag. Inga problem enligt Expert och enligt Apple själva. Enligt senaste samtalet med Apple skulle jag få en ny om jag köpt den från dem så de ser likadant på denna fråga.

På torsdag kommer alltså en spoijlans ny till mig tack vare att jag kunde hävda min rätt.

"Antingen ska varan repareras eller bytas ut mot en ny. Det är i första hand köparen som bestämmer vad som ska göras, beroende på vad det är för fel och vad varan kostar."

www.kov.se

Expert och vad det verkar Apple har en 14 dagars bytesrätt alt pengar åter om produkten är trasig vid leverans. Detta har Expert skriftligen i deras serviceinstruktioner och detta medgav Apple muntligen.

he he, det verkar som ni behöver läsa på. Jag har rätt till en helt ny produkt inom 14 dagar, det medgavs nu efter det senaste samtalet med Apple support om jag hade köpt den från dom. Nu är det expert som antingen ska ge mig ett nytt ex eller pengar åter.

Varför inte veta/hävda sin rätt som konsument?

Vidare tar det inte "några dagar" att reparera skiten, supporten nämnde veckor..... exakt hur många nämnde inte.

Om många har problem med en produkt är det väl mycket intressant att få reda på detta! Eller hur! Jag betalade inte 3200.- för att få en trasig produkt som i bästa fall återkommer om 2 veckor från rep.

*komplettering*
Enligt besked idag så kommer en helt ny att leveras till mig eftersom min enhet bevisligen var trasig vid leverans. Känns klart bättre nu.

Har du haft eller har du problem med din iPod Video? Gör din röst hörd!

Klart att jag gjort alla tester/resetter/chkdsk som föreslås överallt innan jag kolla upp mina rättigheter som kund. Är inte helt bakom flötet.

Har precis varit hos expert och de fick inget liv i den heller liksom muppen på Apples support.
Min iPod Video 30g är död. Kaputt. Finito. 3200.- och fungerar i 6 dagar. Skräp.

enligt Apples support får man en ny om den inte alls startat. Hon medgav dock att mitt ex var felaktigt från leverans.

Sista ordet är inte sagt.

du kan få inkonsistent info på din iPod. Tror at det står i manualen. Ingen bra idé alltså.

sitter fö o lyssnar på en del iTunes rippat musik (min egen)... det hackar o far.. stapeln med cd-skivor som jag spelat av tornar upp sig brevid mig och man undrar stilla hur mycket som sket sig...

såja.. euforin efter inköpet börjas minska...

Nja.. vill ju hellre ha en ny direkt av Expert i handen idag än att strula med att skicka skiten till Äpplet. Har pratat med dem o de sa att de skulle lösa det på något sätt. Vi får se om det är utopiskt att få en ny direkt i handen. Enl köplagen har jag rätt till detta... tom pengarna tillbaka om jag skulle önska det.

Återkommer efter lunch då har jag besökt dem....

Just nu känns det kass.. precis köpt en bil som megastrular o när åf äntligen går med på återköp går firman i konkurs... tröstar mig med en iPod som fungerar i 6 dagar...

ja men det är ju klart att jag ska... skiten gick ju sönder igår kväll... dessutom kan jag kräva en helt ny enligt konsumentköplagen eftersom det antagligen var fel på den vid leverans. Ska bli intressant att höra vad de säger på Expert.

fungerar ej.. en folder dyker upp med en länk till www.apple.com/support/ipod