Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning av operatörsspärr på iPhone

Tråden skapades och har fått 532 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Patrikg:

Så här skriver användaren "Pspsully" på hackintosh idag ang upplåsningen av 1.1.2 OOB telefoner.

Det där är ett bra inlägg som man kan hänvisa folk till om dom undrar hur det ligger till. Men kopiera inte text utan att ange källan.

Detta är källan: Important - Otb 1.1.2 Unlock Information - Please Read

Ursprungligen av Adrian B:

Det där är ett bra inlägg som man kan hänvisa folk till om dom undrar hur det ligger till. Men kopiera inte text utan att ange källan.

Detta är källan: Important - Otb 1.1.2 Unlock Information - Please Read

Värt att nämna är att det finns kod på flera nivåer i telefonen och version 1.1.3 (eller vilken som nu följer) kan även om den innehåller ny firmware inte nödvändigtvis innehålla någon uppdatering till baseband. Är så fallet betyder det att 1.1.2-telefoner förblir oupplåsningsbara fram tills dess ett nytt baseband medföljer uppdateringen.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Värt att nämna är att det finns kod på flera nivåer i telefonen och version 1.1.3 (eller vilken som nu följer) kan även om den innehåller ny firmware inte nödvändigtvis innehålla någon uppdatering till baseband. Är så fallet betyder det att 1.1.2-telefoner förblir oupplåsningsbara fram tills dess ett nytt baseband medföljer uppdateringen.

Mm, det stämmer. Så nu är populäraste diskussionsämnet att försöka spekulera i när Apple behöver uppdatera baseband nästa gång

Men det är ju i alla fall en god nyhet att 1.1.2 verkar kunna gå att låsa upp trots allt. Och en dålig nyhet att det kan ta lång tid fram tills dess.

engela iphones upplåsta?

hittade en annons på tradera om upplåsta iphones från england. är de möjligt eller försöker han blåsa folk? säljer dom för 3900:-
http://www.tradera.com/APPLE_IPHONE_8GB_HELT_NY__ARETS_JULKLAPP____-auktion-53514983

Senast redigerat 2007-12-04 19:23

har jag förstått det rätt att om jag ber min kompis i LA att gå och köpa en iphone till mig får jag en version 1.1.2 och den går inte på något sätt (idag) att låsa upp så jag kan ringa med mitt svenska kontaktkort?

Ursprungligen av Legoland:

har jag förstått det rätt att om jag ber min kompis i LA att gå och köpa en iphone till mig får jag en version 1.1.2 och den går inte på något sätt (idag) att låsa upp så jag kan ringa med mitt svenska kontaktkort?

Ska väll funka med Turbo sim, men då behöver du ju köp ett också (800 kr med frakt tror jag)

Ursprungligen av el gringo:

Denna guide funkar fortfarande alldeles utmärkt på 1.1.1, körde den precis.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-29 08:39

US iPhone1.1.2

hej på er, jag försöker stressa fram en upp låsning av min 1.1.2 men nu har det bara blivit för mycket... Hittar mest info om 1.0.1-1.1.1
Jag vågar inte hoppa på 1.1.1 "upplåsningståget" eller ska jag prova?
Chrille

Jag såg länken nu....får väl lugna mig lite...

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-03 16:55

hej
Köpte en iphone till frugan i Dubai. det är en 1.0.2 som jag vill uppdatera till 1.1.1..
Körde virginizer och skall uppgradera via itunes. men får typ"KUNDE INTE BLA BLA BLA FÖR LITE MINNE" har sett flera inlägg om samma sak men inget svar. någon snäll som vet??

Har en 1.1.1 själv som är köpt i USA funkar klockrent

men - hur uppgraderar du via itunes. där ligger ju bara FW 1.1.2...

Ursprungligen av tobbe_w:

hej
Köpte en iphone till frugan i Dubai. det är en 1.0.2 som jag vill uppdatera till 1.1.1..
Körde virginizer och skall uppgradera via itunes. men får typ"KUNDE INTE BLA BLA BLA FÖR LITE MINNE" har sett flera inlägg om samma sak men inget svar. någon snäll som vet??

Har en 1.1.1 själv som är köpt i USA funkar klockrent

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-03 19:53

nja jag körde shift och valde "iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw".....
som jag har laddat ner..
Är jag ute och cyklar... eller???

kör ju PC så man är väl lite svart-fot här.. men iphonen är ju en start åt "rätt" håll

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-03 23:09

När man virginizer sin mobil, försvinner all data från mobilen?

Är det 1.1.1 som fortfarande gäller eller ska man uppgradera till 1.1.2? Är det ngn positivt med 1.1.2?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-04 00:47

Om någon har ett TurboSIM över - vänligen sänd mig ett PM - missade precis "öppettiden" hos Bladox.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-04 15:31

Kommer de inte börja sälja igen, eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-12-04 16:51

Carrier error

Jag har uppdaterat min 1.0.2 till 1.1.1 utan problem. Har kört med det ett tag, och skulle imorse uppdatera till 1.1.2.
Det gick inget bra, har nedgraderat till 1.1.1 igen, och nedgraderat till "rätt" modemversion.
Efter att jag hade kört AnySIM och startade om telefonen loggade den in på mitt Telia-abonnemang. Men efter en kort tid (mindre än en halvtimma) säger den "No Services". Går jag till Carrier så står det ERROR och inga namn finns i listan.
Vad göra?

Senast redigerat 2007-12-04 18:10

Har letat efter svar på denna fråga men inte hitta nått tydligt ännu:

Jag har en uppläst 1.1.1 och körde senast denna metod " REVIRGINIZE YOUR IPHONE 1.0.2 - 100% Working - NOT A DEV TEAM RELEASE" http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=12052

Har någon som körde den tidiga 1.1.1 metoden uppdaterat till 1.1.2?

Fungerar detta?: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=17395

Tusen tack för svar !
//Jonas

Hejsan, Fick precis min första iphone och den var version 1.1.2 från början..
skulle verkligen vilja ha hjälp av någon som vet hur man aktiverar/låser upp den..
börjar bli desperat.. suttit i flera timmar nu

evigt tacksam för ett svar..
gärna till min mail.
rodney_a @ hotmail.com

Ursprungligen av Rodne-Y:

Hejsan, Fick precis min första iphone och den var version 1.1.2 från början..
skulle verkligen vilja ha hjälp av någon som vet hur man aktiverar/låser upp den..
börjar bli desperat.. suttit i flera timmar nu

evigt tacksam för ett svar..
gärna till min mail.
rodney_a @ hotmail.com

Den som orkar hjälpa till får gärna hjälpa mig samtidigt då jag sitter i samma sits. Ny 1.1.2 OOB.
Arfide@telia.com

Mvh

Min Iphone frös!!!

Efter ett par veckors felfri användning frös min iphone idag. Suck!!!
Går att ringa in på -går att sätta i vila .Går att sätta på /stänga av ringsignal.
Går att .
Vågar inte gå in och återställa då jag inte hittat någon riktigt bra läsning om åter nergradering.Kanske inte sökt ordentligt??
Nu fungerar den inte i alla fall.Knepigt att det går att ringa in och att samtalet går att besvara samt presenteras med nummer och allt.
Det är en upplåst -dock inte med en två på slutet

kfhakan

..........jag lät Iphonen tömmas till absolut o nivå avseende strömförsörjning och startade om genom att påbörja laddningen från scratch-och vips så rullade den igång. Har sedan dess (25/12) gått som tåget igen. In med pin code-alla inställningar kvar -tom nätverkskonfiguration och blåa tänder. Lyckan är åter fullständig

kfhakan

Senast redigerat 2007-12-31 00:23
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-27 00:27

v'rkar inte lyckas med att restora min 1.1.2 till 1.1.1 då jag inte får fram "activate iphone" skärmen med en glob som bakgrund utan har kvar den gammla connect to itunes bakgrunden. Stöter inte på några problem under nergraderingen alls, allt flyter på men det lyckas tillslut inte ändå, enda felet jag märkt av är att jag får ett annat felmedelande än det man ska få när man gjort själva restoren, någon som kan hjälpa mig med dethär? fattar inte vad problemet är
(lägger ut min msn och mail här om nån tycker det värkar lättare: torva_89@hotmail.com)

Unlock 1.1.2

Min 1.1.2 som kom från USA idag går inte att nedgradera alls. Har kört instruktionera på iClarified men får stop redan med iBrickr då det inte kommer upp
valmöjligheten "Boot the Phone" . Telefonen visar sladden som skall kopplas till iTunes. Serial number börjar på 837482... Förslag någon?

He he funkar

Ursprungligen av roarbolt:

Min 1.1.2 som kom från USA idag går inte att nedgradera alls. Har kört instruktionera på iClarified men får stop redan med iBrickr då det inte kommer upp
valmöjligheten "Boot the Phone" . Telefonen visar sladden som skall kopplas till iTunes. Serial number börjar på 837482... Förslag någon?

Var ju bara att noggrannt följa instruktionerna...

http://www.iphonehellas.com/iPhoneHellas/Jailbreak.html

Ursprungligen av roarbolt:

Var ju bara att noggrannt följa instruktionerna...

http://www.iphonehellas.com/iPhoneHellas/Jailbreak.html

Hur kollar man upp vilekn version av sim man har från Telesnor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-01 13:34

Jag kom precis hem i dagarna från USA med min ny-inköpta iPhone....
Kämpar fortfarande med upplåsningen. Instruktionen ovan funkade inte alls... men ska leta rätt på iUnlock som det står om här och se om det funkar bättre...
Eller finns andra tips?
Trägen vinner... *s*
/Lars

PS: Stod något om att man inte skulle ha SIM-kortet i telefonen när man låser upp... då funkar ju ingenting... Alltså måste AT&T kortet sitta i så som det står i den amerikanska instruktionen... eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-01 20:10

Puh!!
Provat igen och igen...
Och till slut funkade det. Märkligt...
/Lars

Ursprungligen av Lsthlm:

Puh!!
Provat igen och igen...
Och till slut funkade det. Märkligt...
/Lars

Eventuellt köper min pappa med en iPhone från staterna nu i Januari, då antar jag väl att han får tag i en 1.1.2.
Nu blir jag helt snurrig, vissa säger att iPhone 1.1.2 INTE går att låsa upp, men vad är då Jailbreak och allt vad det kallas?

Är det möjligt att nedgradera en 1.1.2 iPhone till 1.1.1 och sedan låsa upp den med mjukvara?

Känns helt onödigt för mig att köpa en iPhone om den endast går att andvända med Google Maps och iPod delen och internet.

Någon som KAN detta, var vänlig och förklara för en total rookie.

Hej

Jag har nyss kommit hem från Usa och med i bagaget fins en Iphone.
Jag är tekniskt obegåvad som få och undrar nu följande:

Hur vet man om man har 1.1.1 eller 1.1.2
Sitter det ett amerikanst sim kort i från början? Köpte den i Apples egna butik i Miami.
Jag har gjort guiden där man ska intsallera jailbrek men den fastnar hela tiden och inget händer. Denna länk använde jag: http://www.modmyifone.com/wiki/index.php/Jailbreak_the_iPhone_1.1.1_out_of_the_box

Jag är extremt tacksam för guide och tips!

Du har garanterat 1.1.2 om du köpt den den senaste månaden. Därför fungerar inte guiden du testat och du måste i stället du följa en guide för att låsa upp 1.1.2.

Mer hjälp finns här: ifun.se/fragor-och-svar-om-112-turbosim-mm.

1.1.2 går inte att låsa upp. Oavsett om man nedgraderar den till 1.1.1 eller vad man än gör. Andra gången idag jag postar den här länken som fortfarande är väldigt aktuell: www.ifun.se/fragor-och-svar-om-112-turbosim-mm

Upplåsning: Att låsa upp den för att kunna ringa med telefondelen
Aktivering: Att kunna använda apparaten alls (iPod, youtube, google, safari...)
Jailbreak: Att kunna installera och använda de program man själv vill

Anysim, stealthsim och liknande gör inte någon upplåsning, de lurar telefonen att Sim-kortet är ok.

Bevaka tråden