Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är lite panik idag...
Imorgon går mitt konto ut då kan jag inte logga in fören jag pyntar slantar.

Men jag saknar inte Wow det minsta sedan 21 feb då jag slutade spela.
Men ibland vore det skoj men jag vet samtidigt att samma sekund som jag loggar in kommer de gamla känslorna tillbaka.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är lite panik idag...
Imorgon går mitt konto ut då kan jag inte logga in fören jag pyntar slantar.

Men jag saknar inte Wow det minsta sedan 21 feb då jag slutade spela.
Men ibland vore det skoj men jag vet samtidigt att samma sekund som jag loggar in kommer de gamla känslorna tillbaka.

Du får göra som jag brukar göra. Ta en paus på några månader. Jag lär ta ut min nästa paus under sommaren igen för då ska jag ändå försöka vara ute så mycket som möjligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 01:30

Det enda problemet vi upplevt är Omen är total-wacky efter 2.4 patchen. Vi körde Bloodboil idag "blinda" vilket var intressant

För er lite mer inbitna så disbandade tydligen Nihilum idag. Lite trist.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det enda problemet vi upplevt är Omen är total-wacky efter 2.4 patchen. Vi körde Bloodboil idag "blinda" vilket var intressant

För er lite mer inbitna så disbandade tydligen Nihilum idag. Lite trist.

hehe...1:a april igår vettu 0)

dom har inte disbandat

för övrigt, nån som har upplevt att ljudet hackar sen airport-uppdateringen kom till macbook pro (kanske var fler som fick denna update)? tycker ljudet beter sig konstigt. inte läst nått om det dock =/

Apropå WoW och 1:a april. WoW Molten core måste väl ändå vara ett första april skämt? Se bara videon - Urkul(t)

http://www.wow-europe.com/en/moltencore/

Tror du? Näää detta måste vara sanning jag har alltid önskat att jag kan spela WoW på min mobil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 16:22

Haha. ja angående Nihilum hade jag klart min spekulationer då jag såg att de postade nyheten c:a 23:30 den sista mars. Man gjorde det hela ganska "snyggt" dock med att alla utom ett par i guilden disbandade och gick med andra guilder

Molten Core va klart roligt! Jag har för mig man släppte något liknande förra 1:a April angående Black Tempel Attumenten. Det var typ en 8 skärmar hög "karta" med saker man behövde göra för att få komma in där

Vad gäller ljudet så "hackar" det för mig ibland, eller jag får snarare drop-outs. Jag hade inte det i början men nu har det hänt då och då. Vet inte om det beror på 10.5 eller någon WoW patch. Jag vet att Blizzard skrev om hela ljudmotorn i och med patch 2.2 och uppdaterade den i patch 2.3.

  • Medlem
  • 2008-04-03 11:58

Jag fick skumma problem iom den nya patchen 2.4. Alla ikoners grafik påminde om gamla c64grafiken. Själva spelet flöt ok. Sen hade jag plötsligt 2 krashar, ni vet grå skärm som krävde att jag hårdstartade om datorn. Hade skype igång samtidigt vid båda tillfällena...

Har nu stängt av CtRaid som störde grafiken tror jag, och sen 2.4.1 har jag inte kännt av några problem... Skumt ändå.

Problem med chattrutorna

En sak som hänt för mig är att huvudrutan i chatten visar samtliga kanaler när jag loggar in, även fast de är avstängda (guild, party, wisper och raid). Jag har dessa i separata fönster och detta fungerar som det skall. Problemet försvinner när jag klickar i och ur dem en gång, men det är lite smått irriterande.

Är det fler som råkat ut för detta, som även torde kunna kvalificera som dagens I-landsproblem?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-04-09 09:39
Ursprungligen av Lukas_Frensborg:

En sak som hänt för mig är att huvudrutan i chatten visar samtliga kanaler när jag loggar in, även fast de är avstängda (guild, party, wisper och raid). Jag har dessa i separata fönster och detta fungerar som det skall. Problemet försvinner när jag klickar i och ur dem en gång, men det är lite smått irriterande.

Är det fler som råkat ut för detta, som även torde kunna kvalificera som dagens I-landsproblem?

Samma problem, fast jag kan inte få bort det alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-22 07:58

För intresserade hade vi en minst sagt legendarisk raid mot Illidan igår

På länken finns en online flash-version samt en nerladdningsbar QuickTime (den senare håller mycket högre kvalité)

Grymt! Önskar att man hade tid för hardcore raidande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-24 13:27

Finns även en längre film på vår första illidan kill. Måste säga jag är grymt imponerad av inspelning funktionen Mac clienten har för WoW.

  • Medlem
  • 2008-04-27 11:46

Jag är lika grymt imponerad av fighten! Verkade ganska lugnt där, hur många försök hade ni gjort innan? Och personlig nyfikenhet, vilka hunters har ni med? Speccmässigt menar jag. Jag såg några traps där och misdirect...

Suck måste skaffa bättre mac, min laggar för mycket när jag spelar in, den orkar inte rikigt med det hela...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-02 16:03

Grymt bra frågor Ziggy!

Vi hade raidat på Illidan ungefär 3 gånger innan vi fick ner honom. Två halv-raider och en full 4 timmars raid om jag inte minns fel… Jag blev ganska förvånad över hur hyfsat snabbt vi fick ner honom faktiskt.

Nu ett par veckor senare har vi ändå fått ner honom varje vecka men inte utan problem då ny personer kommer in i rotationen varje vecka. Speciellt tankarna av eld-demonerna i fas 2 har en del att lära sig kan man säga.

Vi har i regel två eller så hunters med och de är lite olika spec:ade. Generellt vill man ju ha minst en miss-direct, gärna två på en fight som denna. Trapsen fungerar väldigt effektivt mot demonerna i fas 4.

Försök nummer 2 på Illidan (alltså veckan efter första killen) blev ganska intressant den också:
http://files.filefront.com/Legendary+Illidan+Engagement/;10054090;/fileinfo.html

Sen fick vi till en ganska bra Zul'Aman raid här om dagen också:
http://files.filefront.com/TNE+ZA+Timed+Event/;10089575;/fileinfo.html

Enjoy!

  • Medlem
  • 2008-05-10 20:15

Joru, den Zul'aman va ju imponerande! (lika imponerande att få till fotot på slutet! )

Vi är ganska små och kör Karazhan just nu. Vi är nya men det går grymt bra faktiskt! Lugnt och roligt! Ingen annan med mac, men som GM kanske jag kan tvinga dom!! O:-)

Undrar en sak: Vi kör faktiskt med Skype några av oss, sen kör resten med text. Funkar väldigt bra för oss som snackar, bra ljudkvalla på skype! Men det börjar bli ohållbart så jag funderar: Teamspeak eller Ventrilo? Vilket funkar bäst tycker ni? Och vilket är bäst lämpat för mac? Finns det skillnader? Och jag förstår att man behöver server så det måste jag oxå kika på... suck!

I min mening är Ventrilo överlägset TeamSpeak vad gäller smidigthet och ljudkvallitet. Problemet är bara att den fria varianten av Vent som finns till OSX endast stödjer Speex-codecen och inte GSM (som används av de flesta PC-användare). Du kan testa själv genom att ladda ned en Ventserver och klient. Tyvärr så kan bara åtta användare ansluta sig samtidigt vilket innebär att två av er får hålla er till text om ni inte biter i det sura äpplet och hyr serverplats för ca en hundring i månaden.

Alternativ två är att köra Ventrilio 2.1.4 genom CrossOver. Jag har dock inte fått igång GSM-codecen där heller trots ändringar i System.ini på min 24" intel IMac. Någon som lyckats och har några tips?

Ursprungligen av Erik.dv:

Grymt bra frågor Ziggy!

Vi hade raidat på Illidan ungefär 3 gånger innan vi fick ner honom. Två halv-raider och en full 4 timmars raid om jag inte minns fel… Jag blev ganska förvånad över hur hyfsat snabbt vi fick ner honom faktiskt.

Nu ett par veckor senare har vi ändå fått ner honom varje vecka men inte utan problem då ny personer kommer in i rotationen varje vecka. Speciellt tankarna av eld-demonerna i fas 2 har en del att lära sig kan man säga.

Vi har i regel två eller så hunters med och de är lite olika spec:ade. Generellt vill man ju ha minst en miss-direct, gärna två på en fight som denna. Trapsen fungerar väldigt effektivt mot demonerna i fas 4.

Försök nummer 2 på Illidan (alltså veckan efter första killen) blev ganska intressant den också:
Legendary Illidan Engagement - FileFront.com

Sen fick vi till en ganska bra Zul'Aman raid här om dagen också:
TNE ZA Timed Event - FileFront.com

Enjoy!

Ditt GUI ser bra ut... Har du lust att lista dina add-ons?

Jag vill testa min nya MBP 2,5 med 512 Mb grafikortet (och 4 Gb ram), för ingen av de apps jag kör dagligen utnyttjar knappast grafikkortet. Så jag drog in WoW.
Innan jag ens rörde spelet drog jag upp allt vad grafik hette på Max.
Så drog jag igång.

Visserligen som en lvl 1 snubbe (nu lvl 12) så först var jag i ett öde område, men nu har jag besökt Tarren Mill och andra områden för att testa fps.

Som max har jag runt 130 fps och som minst har jag haft 50 fps.
En gång dippade jag till 30 fps men jag tror det mer berodde på nätverket än datorn.

Det är rätt skönt att se hur snyggt spelet kan vara. Dessa saker säger inget om hög intensiva strider och liknande. Jag hoppas jag hinner till lvl 19 så jag kan hoppa in i BG och testa det med.

Ville bara göra er lite avundsjuka!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-05-21 14:16
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag vill testa min nya MBP 2,5 med 512 Mb grafikortet (och 4 Gb ram), för ingen av de apps jag kör dagligen utnyttjar knappast grafikkortet. Så jag drog in WoW.
Innan jag ens rörde spelet drog jag upp allt vad grafik hette på Max.
Så drog jag igång.

Visserligen som en lvl 1 snubbe (nu lvl 12) så först var jag i ett öde område, men nu har jag besökt Tarren Mill och andra områden för att testa fps.

Som max har jag runt 130 fps och som minst har jag haft 50 fps.
En gång dippade jag till 30 fps men jag tror det mer berodde på nätverket än datorn.

Det är rätt skönt att se hur snyggt spelet kan vara. Dessa saker säger inget om hög intensiva strider och liknande. Jag hoppas jag hinner till lvl 19 så jag kan hoppa in i BG och testa det med.

Ville bara göra er lite avundsjuka!

Du behöver inte vara 19 för att hoppa in i bg.
Låter bra, min 2.2 med 128-kortet brukar ligga 20-30 fps. Iofs i outlands.
Jag tror dock mina addons slöar ner en del.

  • Medlem
  • stockholm
  • 2008-05-21 13:40

är det någon annan med macbook som fått skumma grafik fel? kringla+m tar väck problemet för en stund . Hittar ingen lösning på detta :/

Ursprungligen av sleecin:

är det någon annan med macbook som fått skumma grafik fel? kringla+m tar väck problemet för en stund . Hittar ingen lösning på detta :/

Detta är ett återkommande problem som jag upplever efter ca 10 minuters spelande. Ryktet säger att det beror på grafikprocessorn. Jag har frågat om detta alldeles nyss.

  • Medlem
  • 2008-05-29 18:42

Fishpolefighting!

Tänkte jag skulle testa att filma med quicktime till slut!

Och då blev det ett en fight mellan en mage och min hunter - Med fiskespön!
Vi levlar våra fishingskills och valde att testa duell med Nat Pagles snygga spö... Nåja, inge höjdarkllipp, det laggar och är kornigt, men det blev nåt!
YouTube - Fishpole Fight!

Ursprungligen av Ziggy:

Tänkte jag skulle testa att filma med quicktime till slut!

Och då blev det ett en fight mellan en mage och min hunter - Med fiskespön!
Vi levlar våra fishingskills och valde att testa duell med Nat Pagles snygga spö... Nåja, inge höjdarkllipp, det laggar och är kornigt, men det blev nåt!
YouTube - Fishpole Fight!

Kul. Jag är lite nyfiken på de extra controlbars'en du har: Den översta av de vågräta i botten, den längst till vänster av de lodräta. Antar att det är ett add-on. Länk, namn?

Jag vet men hur kul är det att vara lvl 12 med quest-reward utrustning?
Men för testsyfte visst!

Är det fler än jag som upplever att grafiken i World of Warcraft "spricker" om man spelar på en MacBook (billigaste varianten av den senaste modellen)? Det blir liksom en massa konstigt rutnät och färger istället för det som egentligen ska synas.

Bah! Fiskspön - jag kapade huvudet (bildligt talat) så blodet stänkte på en uppstudsig pirat igår. Fast det är inte wow det...

  • Medlem
  • 2008-05-31 00:28

Haha, nä det är barnförbjudet i wow!!!

Dom är från en addon som är en Huntergrej: ZHunterMod

Sen har jag bara dragit och lagt dom där du ser dom. Väldans enkelt. Den som ligger precis vid "mina fötter" är den för alla traps, mest för att jag ska se när CD är klar. I loooove trapping!

  • Medlem
  • 2008-06-01 22:30

För er som - likt mig - lidit av att uppdateringen av leopard till 10.5.3 gör spelet obrukbart (nåja, betydligt sämre & en massa fps-drops) verkar det iaf som att Blizzard & NVIDIA arbetar på att lösa det a.s.a.p

Ni som är sjukt WoW-beroende & inte har uppdaterat till OSX 10.5.3 kan det vara värt att vänta ett tag.

Länk.

  • Medlem
  • 2008-07-05 19:53

W00t!
Min shaman kom till outlands idag! Det var så länge sen jag startade honom, trodde aldrig jag skulle orka... Men nu e han där! Glädje och w00t!

Några tips? Enhancement, Tauren shaman! Fraktion att satsa på, Aldor/Scryer? Bra rep att börja grinda på för shamangrejer... Han e även herb, alch.. Och han ska bli resto i slutändan!

Tyckte tråden behövde bumpas lite!

Bevaka tråden