- zthee
- Medlem ●
- Stockholm
Jo, man måste ju bränna eproms och hålla på och jucka. Inte så praktiskt kanske?
Planen är ju den! Att göra en riktig och försöka fixa PCBs.
Blir en jäkla soppa av allt bara. Och det ska vara smidigit och snyggt. Samt med många möjligheter. Bästa vore ju om man kunde erbjuda det som kit. Med låda / rattar / knappar och allt.. Eller 20 lådor, med komponenter och PCBs och sen 30 st med bara PCBs. Typ. Men jag förstår inte vad jag ska få dom pengarna ifrån. Så det är nog bäst att låta bli att tänka sånna tankar
Varje kanal har (som jag ritat det nu) egen klocka, egen reset, samt valbar up/ner.. Allt styrs via 16 switchar.. sen kan man ju antingen ha 4 rader lysdioder som visar vad som pågår. Eller bara 1 som visar den aktiva kanalen.. Får se vad som känns smidigast
Kroffe, minns du vi skulle göra nya eproms till våra esq-1or (2001?). Vi kanske skulle fråga dar303 snällt..... Jag har för mig jag har 32 st eproms el ngt liggandes...
Inget med moduler att göra iof...
Pär har nu ordnat sk30a-gr orginal till sitt roland filter. Vilket gör att det blir bara orginal delar!
Kroffe, minns du vi skulle göra nya eproms till våra esq-1or (2001?). Vi kanske skulle fråga dar303 snällt..... Jag har för mig jag har 32 st eproms el ngt liggandes...
Näe, hur skulle jag kunna glömma... O:-)
Får kolla upp det med dar303 nästa gång...;)
Zthee: skär inte bort kopparen utan ta en ny och vass M4 borr, linda lite tejp runt skaftet på den och snurra lätt i ett hål där du vill klippa. Du gör lätt 30 banor per minut efter ett tag!
Kroffe: Jag kan bränna eprom, har ni bara grundfilen i hex eller bin så går det!
De jag har fått har en liten nabb som sticker upp bredvid axeln, och som antagligen är tänkt att fixera poten så att den inte ska kunna rotera så lätt. Hur gör ni andra som använder denna pot? Borrar/filar ett separat litet hål till nabben?
Jag hittade inte de 10 voltarna som stod i BOMen. Men de jag köpte verkar fungera bra.
Har inte rätt dimensioner (på frontpanelen) för att fästa båda pottarna. Men satt fast 1, som får fungera som hållare för kretskortet också. Inte jättestablit. Men den ska ju inte belastas direkt.. Vi får se hur det går
De saknas några motstånd i BOMen. R43 ska t.ex. vara 220K. Men allt står ju på scheman.
Saknar en och annan IC med men det ska beställas i den "stora" sommar beställningen från futurlec sen. Det står i BOMen att vissa saker byggs bara en gång per par av kort. Jag antog igår att det inte spelade ngn roll vilket kort...
Nej, det spelar ju ingen roll om du bygger peak-kretsen på A eller B kortet. Bara det blir gjort
Det finns ju någon beskrivning där det står vilka skilnader det ska vara på A och B kortet.. Så jag följde den.
Ja började med att bygga skillnaderna. Dra lite jumpers...
Hehe, inte bara jag utan även toppobrillo som inte ska göra saker efter 23
Glöm inte TRN till ben 2 av R35 (det gjorde nästan jag).
http://www.sdiy.org/toppobrillo/DOWNLOADS/MODE%20SWITCH%20WIRING.pdf
Var handlar man tempco (PTC-)motstånd lämpligen? Har de för stor temperaturfaktor
kan man nog justera det genom att seriekoppla med lagom resistans.
Elby Designs i australien har 1k för 3.8 dollar, man kanske får ta det därifrån.
Jag funderar på att beställa PolyDAC-PCB därifrån åxå. Nån som har erfarenhet av den MIDI-CV:n? Den verkar smutt.
Någon av R24, R25 och R26 saknas med. 4K7 ska det vara.
Allt står i tråden på electro-music.com - och han sa att han skulle uppdatera BOMen. Men jag vet inte om han har gjort det.
Sen får man tänka på att typ D9 och D8 inte ska sitta på kretskortet. Samt att D6 förekommer 2 gånger på PCBet
Jag har inte orkat läsa igenom hela den tråden. Det kommer väl fram allt eftersom jag bygger antar jag. Blir väl en liten restbeställning till slut iaf. 4.7k har jag också iaf som tur är
EDIT: Jag påpekade iofs i ett inlägg till den tråden att BOMen hade många fel, men de hänvisade till att bräda A och B ser lite olika ut...