Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-13 13:26
Ursprungligen av westerlu77:

Vad är det som verkar konstigt? Fördelen med att beställa ifrån EU är ju att man slipper tulla. Det ser jag som det största argumentet för att köpa här i Europa.

Länken ovan var från Kanada, din länk var från Italien var inte den som syftades som konstig.

Har inte riktigt hängt med i utveckling av villkoren för Iphonen men iaf jag ska till Hong Kong den 29 juli. Någon som vet om den kan köpas där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 17:17

Hongkong vet jag inget om faktiskt, men har läst att singtel i singapore kommer vara det första landet i asien att officielt sälja iphone.. å det med start i september så det talar ju emot att den ska gå att köpa i hong kong i juli.

Dock så går det att köpa det mesta i hong kong så det är rimligt

Ursprungligen av boaman:

Hongkong vet jag inget om faktiskt, men har läst att singtel i singapore kommer vara det första landet i asien att officielt sälja iphone.. å det med start i september så det talar ju emot att den ska gå att köpa i hong kong i juli.

Dock så går det att köpa det mesta i hong kong så det är rimligt

Okej tack for informationen. Ja man kan säkert hitta den om man vet var man ska leta. Tillverkas telefonerna i Kina? Jag är kvar i Kina till mars-09 så hoppas jag kan dra nytta av det=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 01:50

Okej, nu har jag fått det bekräftat. Ett tre simkort fungerar på de olåsta iphones. Dock kommer dessa kosta en liten slant. Men jag betalar faktiskt gärna för att slippa hacka den och oroa mig för att den inte kommer fungera i framtiden. Kommer betala 6500 kr med frakt och kommer troligtvis beställa en till mig och en till en vän. PM'a mig om även ni vill beställa.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-14 02:41

Är det riktigt säkert att det fungerar med svenska Tres sim?
Vilka olåsta Iphones fungerar utan hack? Är den köpt i Italien eller?

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-07-14 02:59

Italienska och Belgiska lurar sägs vara "helt" olåsta, men jag har inte hört något om de funkar utanför respektive land.

De verkar ha plockat bort inställningarna för data i menyn. Hur ska man då kunna köra med annan operatör om man inte kan fylla i dennes data-url (eller vad man nu ska kalla det)?

Ursprungligen av mmmikael:

De verkar ha plockat bort inställningarna för data i menyn. Hur ska man då kunna köra med annan operatör om man inte kan fylla i dennes data-url (eller vad man nu ska kalla det)?

Du menar motsvarande Edge inställningen och tillhörande APN?

Ursprungligen av petterf:

Du menar motsvarande Edge inställningen och tillhörande APN?

Ja precis. Vet inte om det är jag som inte letat tillräckligt eller om man kan ändra detta på annat sätt i samband med jailbreak iofs...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 19:30
Ursprungligen av mmmikael:

Ja precis. Vet inte om det är jag som inte letat tillräckligt eller om man kan ändra detta på annat sätt i samband med jailbreak iofs...

Detta fungerar ju kanon att ändra och fixa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 19:34

Var inne på Swisscom och Orange idag, fick inte köpa någon iPhone som svensk utan papper på att jag bor i Schweiz...

Ursprungligen av whyred:

Var inne på Swisscom och Orange idag, fick inte köpa någon iPhone som svensk utan papper på att jag bor i Schweiz...

Det var intressant, då blir det knepigare för dom som funderar på iPhone därifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 21:46
Ursprungligen av Adrian B:

Det var intressant, då blir det knepigare för dom som funderar på iPhone därifrån.

Det är exakt samma sak i Frankrike, Belgien och Italien också.

Ursprungligen av whyred:

Var inne på Swisscom och Orange idag, fick inte köpa någon iPhone som svensk utan papper på att jag bor i Schweiz...

Var du inne i en fysisk affär eller var du inne på deras hemsidor och försökte beställa därifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 11:23
Ursprungligen av johan_fbg:

Var du inne i en fysisk affär eller var du inne på deras hemsidor och försökte beställa därifrån?

Jag var inne på deras fysiska butiker, fick samma svar från båda företagen.
Det räcker inte med att jag har en Schweizisk adress, jag måste kunna visa att jag verkligen bor här...

Tänkte göra ett försök till imorgon och se vad dom säger. Annars får jag be en av kompisarna köpa en åt mig...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 12:01

Jag har iaf nu beställt en vit Iphone av en jobbarkompis som kommer från Italien. Han skulle hem på semester nu så passar bra. Dock får jag vänta tills 1:a september innan han är tillbaka med den o allt (kommer dö under tiden:confused: ) men men, de kan ju va värt de:) Kan jag ju iaf använda på Svenska o Irländska nr i den utan problem:)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-17 15:02

Asso, man kommer ju inte orka posta mobilen ända till apple/vodafone i Italien om den pajjar. Fan man e nog orolig att den ska försvinna på vägen bara, plus att dom måste skicka tillbaka den till sverige, kommer ta 1 månad eller nått o få den lagad.

Jag har vart inne på italien hela tiden tills jag hörde att man bara kan reparera den i det landet iphonen är inköpt. Lutar mot Swiss nu, o så får man pröjsa om den går sönder
(då garantin ryker när man låser upp den)
och slippa månaders väntan från italien-reperation.

Hur funkar det, kan man lämna in en hackad iphone till apple's reparationsverkstad? Inga problem?

Ursprungligen av whyred:

Var inne på Swisscom och Orange idag, fick inte köpa någon iPhone som svensk utan papper på att jag bor i Schweiz...

Konstigt då jag fick som svar från deras kundservice, per mail, att det enda som krävs är att visa upp ett giltigt internationellt pass. Jag sa specifikt att jag inte bor i schweiz, men dom sa att det inte skulle vara några problem.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-15 12:36
Ursprungligen av frosse:

Konstigt då jag fick som svar från deras kundservice, per mail, att det enda som krävs är att visa upp ett giltigt internationellt pass. Jag sa specifikt att jag inte bor i schweiz, men dom sa att det inte skulle vara några problem.

Swisscom eller orange?

Ursprungligen av kainen:

Swisscom eller orange?

Swisscom.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-16 14:18

Någon som vet om det finns lurar kvar i italien eller om det sålde slut där? Milano / San margarita??

Ursprungligen av frosse:

Konstigt då jag fick som svar från deras kundservice, per mail, att det enda som krävs är att visa upp ett giltigt internationellt pass. Jag sa specifikt att jag inte bor i schweiz, men dom sa att det inte skulle vara några problem.

Enligt flera internationella forum verkar det som man kan köpa en iPhone med kontantkort i Schweiz utan problem. En kille/tjej hade t.o.m. köpt sju stycken, http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=45369

Nu verkar de dock ha slut på iPhones i Schweiz och det ryktas att det kan ta sex veckor till nästa leverans. Frågan är om de (Swisscom/Orange) hinner uppfatta att en hel del telefoner försvinner utomlands och börjar kräva schweiziska kreditkort till dess.

För er som missat priserna ligger en kontantkortstelefon hos Swisscom på 3017,47 SEK för 8GB och 3598,87 SEK för 16GB med dagens valutakurs.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-15 17:35
Ursprungligen av johan_fbg:

För er som missat priserna ligger en kontantkortstelefon hos Swisscom på 3017,47 SEK för 8GB och 3598,87 SEK för 16GB med dagens valutakurs.

Nice, så om man hittar flyg och boende för 1500kr så kan man köpa en olåst telefon till samma pris som en telialur kostar i sverige

Ursprungligen av kainen:

Nice, så om man hittar flyg och boende för 1500kr så kan man köpa en olåst telefon till samma pris som en telialur kostar i sverige

Jag har pratat med mina polare om att köra ner och tillbaka i ett svep. Är man fyra borde det gå ganska bra med sömn samt att dela på dieseln. Bor iofs i södra Sverige.

Ursprungligen av johan_fbg:

Jag har pratat med mina polare om att köra ner och tillbaka i ett svep. Är man fyra borde det gå ganska bra med sömn samt att dela på dieseln. Bor iofs i södra Sverige.

fint, tar ni beställningar nu då?

Ursprungligen av andreasthorn:

fint, tar ni beställningar nu då?

Hehe, nope men har vi pengar kvar när vi köpt våra kanske det kommer upp några på försäljning här på 99.se

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-14 06:34
Ursprungligen av 20hz:

Okej, nu har jag fått det bekräftat. Ett tre simkort fungerar på de olåsta iphones. Dock kommer dessa kosta en liten slant. Men jag betalar faktiskt gärna för att slippa hacka den och oroa mig för att den inte kommer fungera i framtiden. Kommer betala 6500 kr med frakt och kommer troligtvis beställa en till mig och en till en vän. PM'a mig om även ni vill beställa.

Exakt hur är det testat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 10:11
Ursprungligen av kainen:

Exakt hur är det testat?

Polare till mig knatade in i mobilaffär nere i italien och körde in sitt svenska tre kort och allt rullade igång utan några problem.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-14 12:39
Ursprungligen av 20hz:

Polare till mig knatade in i mobilaffär nere i italien och körde in sitt svenska tre kort och allt rullade igång utan några problem.

Låter jäkligt lovande

Bevaka tråden