Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-28 22:05

Det rapporteras bland annat om att "X-sim III" inte funkar. Dessutom har folk problem med inkommande samtal. Telefoner från USA går inte att "låsa upp" med turbosim, inte heller i Spanien. Verkar vara nån engelsk snubbe som fått det att funka till 90% typ. Men han har ibland problem med att ta emot samtal, sms och datatrafik. Verkar lite småbuggigt. Källan följer nedan:

Turbo sim works in iPhone 3G!!!! - iPhone Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

Tack för infon.

Då det bara att vänta och se om i-smartphone-kortet fungerar då!
Hoppas det!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-29 00:12

Här är ett svar på en kille som frågar om "DealExtreme"-kortet funkar. Svaret är nej.

Will this iPhone 3G sim adapter work? - iPhone Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

Ursprungligen av cwald:

Här är ett svar på en kille som frågar om "DealExtreme"-kortet funkar. Svaret är nej.

Will this iPhone 3G sim adapter work? - iPhone Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

Killen har ju inte ens testat kortet.

Vilket suger. Men då får man väl laga telefonen för ett ekonomiskt självmord på lämplig verkstad istället. Förslag någon om något så tråkigt skulle hända?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-29 01:40
Ursprungligen av Constance:

Vilket suger. Men då får man väl laga telefonen för ett ekonomiskt självmord på lämplig verkstad istället. Förslag någon om något så tråkigt skulle hända?

Jag såg nån svensk site som sålde reservdelar till iPhone 2G till rimliga priser, så man kunde fixa själv. Minns dock inte adressen, men det är väl inget google inte kan ta reda på... De lär väl ta in delar för 3G oxå så småningom.

Edit:
MrGizmo - reservdelar
DVDirect.NET - reservdelar och service

Tror inte det finns så många verkstader som kan rå på sig iPhone 3G just nu.. Men det lär väl komma...(?)

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-29 00:16

nä kanske inte. är för trött för att läsa igenom hans svar. han sa nej. det räckte för mig. nu måste jag sova. godnatt

Ursprungligen av cwald:

nä kanske inte. är för trött för att läsa igenom hans svar. han sa nej. det räckte för mig. nu måste jag sova. godnatt

Så om jag säger att kameran på Mac bara är fake går du med på det också?

Vi får vänta och se.. Min polare får hem kortet vilken dag som helst!

Hej, mitt första inlägg på forumet :).

Jag har provat med ett turbosim 3g på en telia telefon. Det funkade på alla sätt.med tre förutom att inte alla samtal kom fram. Efter ett längre samtal i telefonen så kom även inkommande samtal fram. Sedan var simmet och telefonen på över natten och på morgonen dagen därpå hade det slutat att fungera. Jag kontaktade ebay säljaren som gav mig en länk på ett nytt 3g sim specialanpassat för iphone 3g. Jag beställde det och det har ännu inte kommit fram. Dock fick jag ett mail i dagarna av säljaren om att det tydligen är strul med det också. Att jag kan få en "refund" om jag upplever strul.

Enligt "George Hotz", som enligt mig är en av de bästa iphone källorna så fungerar inte turbosim smärtfritt ännu. Han har satte i förrigår upp den här sidan där han skrev att det ännu inte fanns begräftade källor på att turbosim fungerar som det ska. SIM hacks - The iPhone Wiki (nu har andra fyllt ut info om detta om att det råder dubbla meningar kring detta.)

En annan sak är att den varnar om att iphone 3g har väldigt tight för ett turbo sim. Jag kan bekräfta detta där jag var tvungen att använda kniv för att ta ut kortet varje gång. Det är ett tips på iphone wiki om att använda en liten tejpflärp som sticker ut så att man kan dra ut den.

Jag tröttnade iaf på turbosimsgrejen, sålde telefonen och har beställt en italiensk via ebay. Får se om den kommer fram. Turbosim jag får kommer jag skicka tillbaka utan att testa. Vill inte utsätta någon väns iphone med repor/knivhack på sim-skivan för ifall jag får problem med att ta ut kortet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-29 10:09

Någon som har beställt från pianetashop som kan bekräfta att:

1. Iphone 3G kommer fram
2. Iphonen inte är låst, trots att de i rubriken skriver TIM och inte nämner något om upplåst.

Är det dessutom någon som reflekterat över deras extremt förmånliga växlingskurs för dollar och är det något man kan dra nytta av? (Iphone för cirkus 4000 inkl frakt betald i dollar jämfört ca 5000 kr inkl frakt betalt i euro.)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-29 10:25

svarar mig själv

Ursprungligen av cwurfel:

Är det dessutom någon som reflekterat över deras extremt förmånliga växlingskurs för dollar och är det något man kan dra nytta av? (Iphone för cirkus 4000 inkl frakt betald i dollar jämfört ca 5000 kr inkl frakt betalt i euro.)

Fasen va naiv man är när man tror att man kan spara in 1000 spänn på att inte göra något. När man kommer till betalningen på Paypal går priset automatiskt över till eurosar.
Då har vi sagt det.

synd

Hej. Vet inte riktigt om detta passar in i diskussionen men här kommer det ändå!

Ska snart bestämma mig för att köpa en IPhone 3G 16GB från Ebay.com. Säljaren tar emot betalning via Paypal, har frågat honom om garanti, finns ingen. (Normalt sett när det är en bluffmakare har jag lagt märke till att de säger att det är en internationell garanti)

Hursomhelst, säljaren har bara fått ett enda positivt omdöme hittills, dock inga negativa.
Priset är makalösa 540$, är detta för bra för att vara sant? Bjöd på denna auktionen, en annan snubbe vann den, men efter en dag eller något fick jag ett meddelande från Ebay att jag "fått en ny chans", vilket innebär att jag får köpa den till priset den skulle säljas för.

Detta blir för mig isåfall första gången jag köper någonting från Ebay, så är lite osäker på hur säkert allt är med köp osv. Vill ju inte blir lurad på pengar :S.

Hur hade ni gjort?, vad är värt att tänka på? Det jag mest reagerar på är att mobilen saknar garanti, jag menar, om något skulle strula/gå sönder, är det helt kört då?
Är lite bråttom med svar...

Mvh, Johnny.

Vet ej om jag får göra detta, men detta är länken till auktionen:
APPLE IPHONE 3G UNLOCKED 16gb (1.1.14 FIRMWARE) - eBay (item 280250881049 end time Jul-29-08 11:27:04 PDT)

Ursprungligen av Specias:

Hej. Vet inte riktigt om detta passar in i diskussionen men här kommer det ändå!

Ska snart bestämma mig för att köpa en IPhone 3G 16GB från Ebay.com. Säljaren tar emot betalning via Paypal, har frågat honom om garanti, finns ingen. (Normalt sett när det är en bluffmakare har jag lagt märke till att de säger att det är en internationell garanti)

Hursomhelst, säljaren har bara fått ett enda positivt omdöme hittills, dock inga negativa.
Priset är makalösa 540$, är detta för bra för att vara sant? Bjöd på denna auktionen, en annan snubbe vann den, men efter en dag eller något fick jag ett meddelande från Ebay att jag "fått en ny chans", vilket innebär att jag får köpa den till priset den skulle säljas för.

Detta blir för mig isåfall första gången jag köper någonting från Ebay, så är lite osäker på hur säkert allt är med köp osv. Vill ju inte blir lurad på pengar :S.

Hur hade ni gjort?, vad är värt att tänka på? Det jag mest reagerar på är att mobilen saknar garanti, jag menar, om något skulle strula/gå sönder, är det helt kört då?
Är lite bråttom med svar...

Mvh, Johnny.

Är du det minsta misstänksam, köp INTE!

Ursprungligen av Plexmar:

Är du det minsta misstänksam, köp INTE!

Det är just det, jag känner mig inte så jäkla misstänksam ändå. Har stött på en annan via en annons på nätet som jag skrev till och han pushade mig hela tiden på att ge honom min adress osv. Gateberlin är på mig varje gång jag loggar in på msn. men är dock blockad nu.

Tips: Gateberlin, fake
avanplz, fake
telecommfltd, fake

Hursomhelst, det jag som sagt är mest fundersam över egentligen är garantin. Är ju bortkastade pengar om något skulle gå sönder.

Ursprungligen av Specias:

Det är just det, jag känner mig inte så jäkla misstänksam ändå. Har stött på en annan via en annons på nätet som jag skrev till och han pushade mig hela tiden på att ge honom min adress osv. Gateberlin är på mig varje gång jag loggar in på msn. men är dock blockad nu.

Tips: Gateberlin, fake
avanplz, fake
telecommfltd, fake

Hursomhelst, det jag som sagt är mest fundersam över egentligen är garantin. Är ju bortkastade pengar om något skulle gå sönder.

Garantin på iPhone 3G gäller enbart i det landet där telefonen är köpt. Dessutom så finns det inga olåsta iPhone 3G i USA, så säger han/hon att den är olåst så ska du helt klart vara misstänksam.

540$ är ju ganska lite också, med tanke på att de med bättre omdömen säljer för 900-1200$..

Sen som föregående inlägg påpekade, så är det 1.1.4 på en iPhone 3G. Är det ens möjligt och varför?!

Ursprungligen av Specias:

Hej. Vet inte riktigt om detta passar in i diskussionen men här kommer det ändå!

Ska snart bestämma mig för att köpa en IPhone 3G 16GB från Ebay.com. Säljaren tar emot betalning via Paypal, har frågat honom om garanti, finns ingen. (Normalt sett när det är en bluffmakare har jag lagt märke till att de säger att det är en internationell garanti)

Hursomhelst, säljaren har bara fått ett enda positivt omdöme hittills, dock inga negativa.
Priset är makalösa 540$, är detta för bra för att vara sant? Bjöd på denna auktionen, en annan snubbe vann den, men efter en dag eller något fick jag ett meddelande från Ebay att jag "fått en ny chans", vilket innebär att jag får köpa den till priset den skulle säljas för.

Detta blir för mig isåfall första gången jag köper någonting från Ebay, så är lite osäker på hur säkert allt är med köp osv. Vill ju inte blir lurad på pengar :S.

Hur hade ni gjort?, vad är värt att tänka på? Det jag mest reagerar på är att mobilen saknar garanti, jag menar, om något skulle strula/gå sönder, är det helt kört då?
Är lite bråttom med svar...

Mvh, Johnny.

Vet ej om jag får göra detta, men detta är länken till auktionen:
APPLE IPHONE 3G UNLOCKED 16gb (1.1.14 FIRMWARE) - eBay (item 280250881049 end time Jul-29-08 11:27:04 PDT)

APPLE IPHONE 3G UNLOCKED 16gb (1.1.14 FIRMWARE) ?? Say again.. Firmware 1.1.14

Vad är det? 1.1.4 har ju aldrig körts på 3G. Verkar skumt.

Ursprungligen av osstools:

APPLE IPHONE 3G UNLOCKED 16gb (1.1.14 FIRMWARE) ?? Say again.. Firmware 1.1.14

Vad är det? 1.1.4 har ju aldrig körts på 3G. Verkar skumt.

Utöver detta så står det även att "Apple Docking Station" medföljer. I och med iPhone 3G så säljs denna separat.

Habegäret tycks överträffa allt vad "rimligt tvivel" och "kunna läsa innantill" heter. Är ett erbjudande superfördelaktigt, "klockrent" eller bara billigt, borde stora klockan börja ringa.

Jag har ett bättre förslag; sätt in pengarna på mitt konto 3059-0 113.950.161-9.

Jag kommer inte att lura Er - jag talar redan nu om att jag kommer att leverera "ett gediget paket" ( läs: tegelsten målad som iPhone ).

Ingen returrätt, men tolv månaders garanti att den fungerar i alla nät - som tegelsten.

Pris: SEK2999:-

Glömde skriva det, klantigt av mig, han sa att han hade skrivit fel i annonsen och att det "självklart kommer med 2.0 Firmware"...

Ursprungligen av Specias:

Glömde skriva det, klantigt av mig, han sa att han hade skrivit fel i annonsen och att det "självklart kommer med 2.0 Firmware"...

Jag hade inte köpt iaf. Men vill du chansa så är det upp till dig. Lycka till

Leonardo, hahahaha..

Plexmar, tänkte inte på det med "Docking station included", alltså att det levereras med i org.boxen.

Om jag nu känner mig själv rätt så vill jag nog inte chansa. känns som om det är för billigt för att vara sant. Nepp, jag avvaktar nog en stund till, ryktet går ju att fler operatörer än Telia ska få sälja Iphone, verkar intressant.

Men stort tack för alla svar!

Hepp, nu blir det duschen och sen Scan! (Och det var förmodligen mer än vad ni ville veta )

Fortsatt trevlig och varm eftermiddag på er !

Hur vet Du det? Var finns den informationen? - Lassie?

OT - Styggt att kalla Telia för arsel - så dåliga är dom väl ändå inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-29 23:22

Dåliga, nej kanske inte. Dock är deras 3G-nät gemensamt med tele2, så där är väl svårt att säga.
Men svindyra är de dock.

Ursprungligen av sonate:

Dåliga, nej kanske inte. Dock är deras 3G-nät gemensamt med tele2, så där är väl svårt att säga.
Men svindyra är de dock.

Håller med! Tjänar in pengarna på att köpa en olåst utomlands än att ha Telias abonnemang.. Efter ett år tjänar jag in pengarna typ.. (har Comviq Kompis för 49:-/mån + 39:-/mån för 1GB data och betalar som minst 76:-/mån och brukar som mest hamna på en dryg hundralapp..)
Ja, jag vet att 49+39=88 men jag får rabatt lr nåt hos Comviq dom rackarna

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 01:02
Ursprungligen av Pain Reaper:

Håller med! Tjänar in pengarna på att köpa en olåst utomlands än att ha Telias abonnemang.. Efter ett år tjänar jag in pengarna typ.. (har Comviq Kompis för 49:-/mån + 39:-/mån för 1GB data och betalar som minst 76:-/mån och brukar som mest hamna på en dryg hundralapp..)
Ja, jag vet att 49+39=88 men jag får rabatt lr nåt hos Comviq dom rackarna

Möjligt, jobbigt när du ska till Italien och laga den bara.

Ursprungligen av zappee:

Möjligt, jobbigt när du ska till Italien och laga den bara.

Där har du oerhört fel måste jag säga haha!!!
Jag måste åka enda till Hong Kong om min går sönder, sug på den du

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 00:40
Ursprungligen av Pain Reaper:

Där har du oerhört fel måste jag säga haha!!!
Jag måste åka enda till Hong Kong om min går sönder, sug på den du

haha, damn.. börja spara

Det roliga med Pianetashop.it, Il Pianeta dello Shopping - Elettronica, Telefonia, Elettrodomestici,Giocattoli e tanto altro ancora är att om man väljer att betala med US Dollar så kostar 16 gb: 4101 kr.
Dvs 670 USD

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-29 23:36
Ursprungligen av tornros:

Det roliga med Pianetashop.it, Il Pianeta dello Shopping - Elettronica, Telefonia, Elettrodomestici,Giocattoli e tanto altro ancora är att om man väljer att betala med US Dollar så kostar 16 gb: 4101 kr.
Dvs 670 USD

Om det stämmer säger jag bara "ouch!", men jag väljer - för min goda nattsömns skull - att inte ens undersöka det

Bevaka tråden