Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

Det är dags att spotta ut en ny MacBook Pro nu. Min 2.16GHz börjar kännas gammal och jag kan inte förmå mig själv att köpa en likadan bärbar med 2.4GHz processor.

Du är inte ensam. Har en Macbook Core duo och en Macbook Pro 2,2 GHz. Vill inte köpa en till vit eller en av den nya varianten av Macbook Pro. Eller vågar inte är väl ordet. Man vill ju inte att ens inköp ska kännas gammal redan efter någon månad.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-31 10:02

Mer info, det kan vara så att det blir Nvidia som står för chipseten i de kommande macböckerna: AppleInsider | Could NVIDIA chipsets replace those from Intel in next-gen Macs?

Här tycker jag är den bästa "fake" -bilden. Tangentbordet är vitt, precis som det externa tangentbordet. Ser precis ut som man förväntar sig:
http://pici.se/pictures/vTdWzJBKN.jpg

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-31 12:34
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Här tycker jag är den bästa "fake" -bilden. Tangentbordet är vitt, precis som det externa tangentbordet. Ser precis ut som man förväntar sig:
http://pici.se/pictures/vTdWzJBKN.jpg

Det där är bara en MBA med vitt tangentbord och fetare skärm. Nej tack!

Ursprungligen av MacBro:

Det där är bara en MBA med vitt tangentbord och fetare skärm. Nej tack!

Jag skulle tackat ja

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Här tycker jag är den bästa "fake" -bilden. Tangentbordet är vitt, precis som det externa tangentbordet. Ser precis ut som man förväntar sig:
http://pici.se/pictures/vTdWzJBKN.jpg

Jag tror också på något liknande.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 13:29

Apple Store - U.K.

Apple's refurbished sida innehåller endast MBP och inga MB. kan det betyda något, who knows men så brukar det inte vara...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 15:26

Är de någon som vet något om hur dom brukar släppa sina nya saker tidsmässigt. finns de ngt mönster i de hela liksom. Står ju i alla dessa länkarna September, men vad är de som tyder på just september liksom? Måste köpa dator nu, o lite trist o köpa i dag, o ny kommer om en månad liksom..

  • Medlem
  • 2008-07-31 17:02
Ursprungligen av Minto0:

Är de någon som vet något om hur dom brukar släppa sina nya saker tidsmässigt. finns de ngt mönster i de hela liksom. Står ju i alla dessa länkarna September, men vad är de som tyder på just september liksom? Måste köpa dator nu, o lite trist o köpa i dag, o ny kommer om en månad liksom..

Det finns vissa mönster, men kolla här, vet inte om det hjälper det minsta men du kan ju kolla iaf. Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Ursprungligen av Minto0:

Står ju i alla dessa länkarna September, men vad är de som tyder på just september liksom?

Det är väl främst att det finns rykten som påstår det. Om man sen väljer att lägga någon vikt vid dom eller inte får man bedöma själv. Jag skulle påstå att det är rätt troligt att AI har rätt, för dom har hyfsat "track record" när det gäller rykten.

Sen brukar rykten ha en tendens att stämma bättre ju närmare en lansering dom kommer.

Ars Technica tror inte på AI:s rykte om att Apple ska byta från Intels chipset:

Intel Chipsets To Stay, Larrabee GPU In Apple's Future? - Mac Rumors

Kommit lite mer info:
Utfasning skvallrar om nya modeller - MacWorld
Nya iPod's, Macbook's & Macbook Pro's!

Sådärja. Nu kan man inte köpa en iPod touch heller dårå i väntan på en ny macbook. Usch!

Ursprungligen av gabrielp:

Sådärja. Nu kan man inte köpa en iPod touch heller dårå i väntan på en ny macbook. Usch!

Du kan alltid köpa en iPod Touch i väntan på en ny Macbook, modellen blir ju inte sämre för att du inte väntar.

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Du kan alltid köpa en iPod Touch i väntan på en ny Macbook, modellen blir ju inte sämre för att du inte väntar.

Det är även här ett fråga om att man inte vill köpa en modell som kommer vara ny i nån månad! Man vill ju ha den nyaste med alla dom fräna funktionerna!

Jag köpte en touch ändå då jag kan ge den vidare till en bättre behövande om det kommer någon ny. Kunde inte bärga mig! Men ojojoj vad nöjd jag är.

Nu väntar jag på de nya macbook:arna så jag kan uppdatera mig även på den fronten! Wiiihoooo!

Vi fortsätter väl med lite länkar i ämnet:

Leaked Aluminum MacBook Case? [Updated] - Mac Rumors

Sen har även en analytiker sagt att nya modeller är på gång i år (dock inte specifikt september denna gång).

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-05 22:41

Hur har släppen traditionellt sätt sett ut när nya modeller relanseras? Har det varit extrainsatta presskonferenser, keynotes, en update på apple store? Jag orkar inte vänta! (fast å andra sidan så måste jag vänta eftersom att jag inte kommer att ha pengar förrän nästa csn).

Ursprungligen av en David:

Hur har släppen traditionellt sätt sett ut när nya modeller relanseras? Har det varit extrainsatta presskonferenser, keynotes, en update på apple store? Jag orkar inte vänta! (fast å andra sidan så måste jag vänta eftersom att jag inte kommer att ha pengar förrän nästa csn).

Kommer det helt nya MacBooks så lär Apple slå på stora trumman genom att lansera dom på en presskonferens eller ett stort evenamang/mässa, om jag hade lett Apple så skulle jag lanserat dom på OS i Peking = extremt stor mediuppmärksamhet plus inte så långt från fabriken..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-06 00:48
Ursprungligen av Simon Templar:

Kommer det helt nya MacBooks så lär Apple slå på stora trumman genom att lansera dom på en presskonferens eller ett stort evenamang/mässa, om jag hade lett Apple så skulle jag lanserat dom på OS i Peking = extremt stor mediuppmärksamhet plus inte så långt från fabriken..

Jo de klart, men vad har datorerna med OS o göra? förstår din poäng, men tror inte de är ngt som sker direkt.;)

Ursprungligen av Minto0:

Jo de klart, men vad har datorerna med OS o göra? förstår din poäng, men tror inte de är ngt som sker direkt.;)

Just wait....
Fast allvarligt så lär det nog inte ske, men OS kommer bli det största medieevenemanget i år med tiotusentals journalister fotografer och reportrar på plats och med miljarder tittare. Tänk dig en lansering där Jobs tillsammans med ett antal sportlegender pushar för den snabbaste smartaste och snyggaste bärbara datorn någonsin, genomslaget skulle bli enormt..

Ursprungligen av Simon Templar:

Just wait....
Fast allvarligt så lär det nog inte ske, men OS kommer bli det största medieevenemanget i år med tiotusentals journalister fotografer och reportrar på plats och med miljarder tittare. Tänk dig en lansering där Jobs tillsammans med ett antal sportlegender pushar för den snabbaste smartaste och snyggaste bärbara datorn någonsin, genomslaget skulle bli enormt..

Nog för att jag älskar Apple, men jag hoppas att det aldrig händer. OS ska vara rent från reklam, så har det alltid varit och kommer förhoppningsvis alltid vara.

Angående en uppdaterad MacBook som går mer åt Air/Pro-hållet så säger jag bara att jag är glad att jag köpte en MacBook medans de fortfarande är vita och snygga.

Ursprungligen av Natarjasana:

Nog för att jag älskar Apple, men jag hoppas att det aldrig händer. OS ska vara rent från reklam, så har det alltid varit och kommer förhoppningsvis alltid vara.

??????????????Pratar vi om samma sak? Finns väl inget kommersiellare evenemang än OS?

Ursprungligen av Simon Templar:

??????????????Pratar vi om samma sak? Finns väl inget kommersiellare evenemang än OS?

Kolla noga på kommande OS-sändningar och se om du kan hitta en endaste reklamskylt på arenorna eller blaffig sponsorlogga på de aktivas kläder.

Visst, MELLAN sändingarna trycks det ju på med reklam i media, men på arenor, kläder etc så finns det ingen reklam.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-06 11:54
Ursprungligen av Simon Templar:

Just wait....
Fast allvarligt så lär det nog inte ske, men OS kommer bli det största medieevenemanget i år med tiotusentals journalister fotografer och reportrar på plats och med miljarder tittare. Tänk dig en lansering där Jobs tillsammans med ett antal sportlegender pushar för den snabbaste smartaste och snyggaste bärbara datorn någonsin, genomslaget skulle bli enormt..

Hade jag varit Apple hade jag hållit mig borta från OS. De hade inte gett vidare stor genomslagskraft då det finns fullt av annat att koncentrera sig på. Dessutom, det enda sättet för Apple att få göra en sådan här grej hade varit om Apple hade varit stora sponsorer till OS, vilket för det första inte passar inte på Apples stil och för det andra vi redan hade vetat om då. Det är en sådan grej som inte kommer hända den närmsta tiden för att där finns så många faktorer som inte stämmer in och ingen som faktiskt stämmer

Ursprungligen av Minto0:

Jo de klart, men vad har datorerna med OS o göra? förstår din poäng, men tror inte de är ngt som sker direkt.;)

Mac OS...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-06 10:17
Ursprungligen av Gilbert 2:

Mac OS...

Ha Ha!:p Ordvitsar på topp här:D Ja de var ju verkligen vad ja tänkte på^^ Eller inte:P Olympiska Spelen i Peking 2008 tänkte jag på:) O måste hålla med föregående skrivare. Finns inget som har så mkt reklam som OS så de så:P

Ursprungligen av Simon Templar:

Kommer det helt nya MacBooks så lär Apple slå på stora trumman genom att lansera dom på en presskonferens eller ett stort evenamang/mässa, om jag hade lett Apple så skulle jag lanserat dom på OS i Peking = extremt stor mediuppmärksamhet plus inte så långt från fabriken..

Det finns ingen lämplig mässa i höst, så en pressträff eller bara en uppdatering av hemsidan skulle jag gissa på. Knappast under OS, då är fokus på allt annat än Apple.

Ursprungligen av Minto0:

Verkar iaf som om att de är något på gång iaf:) Hoppas detta stämmer:D

AppleInsider | Apple poised for special event this September

Jepp. Att det blir ett sådant event är rätt troligt, att det även innehåller MB/MBP är lite mer oväntat däremot. Finns en egen tråd om just det (fast MB/MBP-diskussionerna passar ju bättre här).

Ursprungligen av Adrian B:

Det finns ingen lämplig mässa i höst, så en pressträff eller bara en uppdatering av hemsidan skulle jag gissa på. Knappast under OS, då är fokus på allt annat än Apple.

Apple skulle aldrig lansera en ny väsentligt uppdaterad MBP bara med en hemsidesuppdatering.
OS skulle inte vara ett dåligt ställe att lansera på, men det lär som sagt inte ske.

Ursprungligen av Simon Templar:

Apple skulle aldrig lansera en ny väsentligt uppdaterad MBP bara med en hemsidesuppdatering.

Näe, det är inte så troligt, om skillnaderna är markanta. Vi får väl se i höst vad som händer, om det är en stor förändring, eller bara en smidig evolution.

Ursprungligen av Simon Templar:

OS skulle inte vara ett dåligt ställe att lansera på, men det lär som sagt inte ske.

Well, vi får väl vara överens om att inte vara överens på den punkten. Jag tror det vore ett dåligt tillfälle och jag tror Apple tycker likadant.

Ursprungligen av en David:

Hur har släppen traditionellt sätt sett ut när nya modeller relanseras? Har det varit extrainsatta presskonferenser, keynotes, en update på apple store?

Ibland bjuder Apple in till speciella pressträffar ("special events") för vissa lanseringar, men då ska det vara något lite större. T.ex. har det blivit tradition med ett special event i september för iPod/iTunes-lanseringar (vilket är rimligt då iPod faktiskt är en mycket större marknad än Mac).

Det finns redan ett rykte om ett sådant event i september och det spekuleras i att Apple även lanserar nya MB/MBP då, vilket skulle bli en udda blandning för att vara Apple som gillar att fokusera på en sak i taget, men kanske ändå sker.

Mindre "speedbumpningar" och liknande brukar lanseras bara genom hemsidan (och Apple Store förstås) uppdateras och att Apple skickar ut ett pressmeddelande.

Keynotes brukar bara vara två gånger per år nuförtiden, MWSF i januari och WWDC i juni. Förut var det en keynote i Paris i början av hösten också vid Apple Expo-mässan, men det var tyvärr några år sedan Apple gjorde det senast.

Bevaka tråden