Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-06 02:10

Jag väntar bara på att få kasta ut min vita MacBook och mysa med en av aluminium istället

Ursprungligen av Davey:

Jag väntar bara på att få kasta ut min vita MacBook och mysa med en av aluminium istället

Kasta den till mig då, jag diggar inte alu-Macarna.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-06 02:27
Ursprungligen av Natarjasana:

Kasta den till mig då, jag diggar inte alu-Macarna.

Javisst! Om du kastar pengar till mig Men det är den absolut sämsta modellen av MacBook som tillverkats (minsta modellen, första revisionen). Fast den tuffar på bra än.

Vad tror ni andrahandsvärdet på en sådan är förresten, om man får vara så fräck?

hur långt innan brukar man få reda på om apple ska hålla en presskonferens eller liknande? någon dag? någon vecka? någon månad?

  • Medlem
  • 2008-08-06 13:05

Det slog mig precis Tänk en macbook, med en utfällbar iphon/ipod dock Hade varit underbart !

Offtopic, men ändå!! Var tvungen att dela med mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-07 17:00

Verkar iaf som om att de är något på gång iaf:) Hoppas detta stämmer:D

AppleInsider | Apple poised for special event this September

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 09:04

Apple har ju alltid gjort finurliga och nyskapande lösningar, tror ni inte att vi kommer få se något sånt på nästa generations macar och macbookar? Air hade ju touchpaden som var nyskapande och intressant, men även designen i sig utan dvd-spelare, är också nytänkande även om det inte uppskattades av alla. Inget sånt denna gång? Känns konstigt.

Ursprungligen av zAjben:

Apple har ju alltid gjort finurliga och nyskapande lösningar, tror ni inte att vi kommer få se något sånt på nästa generations macar och macbookar? Air hade ju touchpaden som var nyskapande och intressant, men även designen i sig utan dvd-spelare, är också nytänkande även om det inte uppskattades av alla. Inget sånt denna gång? Känns konstigt.

Mja, det var väl mest en idé de fick när de visste att DVD-läsaren inte fick plats. DVD-läsare kommer nog att försvinna, men inte så länge vi ser på film på DVD och Blueray.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-08 22:23
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Mja, det var väl mest en idé de fick när de visste att DVD-läsaren inte fick plats. DVD-läsare kommer nog att försvinna, men inte så länge vi ser på film på DVD och Blueray.

Gör om, gör rätt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-08 18:18
Ursprungligen av zAjben:

Apple har ju alltid gjort finurliga och nyskapande lösningar, tror ni inte att vi kommer få se något sånt på nästa generations macar och macbookar? Air hade ju touchpaden som var nyskapande och intressant, men även designen i sig utan dvd-spelare, är också nytänkande även om det inte uppskattades av alla. Inget sånt denna gång? Känns konstigt.

Jag har inte inget hört iaf om de, men man kan ju alltid hoppas att dom "chockar" lite o kommer med något skoj:) De brukar dom iof kunna lyckas med lite då o då:)

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Mja, det var väl mest en idé de fick när de visste att DVD-läsaren inte fick plats. DVD-läsare kommer nog att försvinna, men inte så länge vi ser på film på DVD och Blueray.

Precis vad jag tänkte. Den kommer ju inte försvinna från en Macbook eftersom den används i allt för stort utförande av "vanligt" folk som utnyttjar skivor mycket fortfarande.

Fan, denna osäkerhet och väntan. Jag har stålar till en Air men jag vågar inte! Det kliar i min "konsumera"-muskel. Brukar de lansera i slutet eller början av september?

Ursprungligen av gabrielp:

Brukar de lansera i slutet eller början av september?

Det är inte riktigt så exakt. Men du kan kolla exakta datum själv, för iPod-eventen tidigare år. Lanseringarna av bärbara på hösten brukar variera mera från september till november. Men i år säger ryktena september och tredje kvartalet.

Tror ni att det bara blir designen som uppdateras eller prestandan också?
Sitter och väntar på att den nya macbookpro´n ska släppas. Ska köpa samma dag

Ursprungligen av SoundDesign:

Tror ni att det bara blir designen som uppdateras eller prestandan också?

Självklart kommer prestandan förbättras också om MBP uppdateras frågan är bara hur mycket? Med snabbare processorer (kanske Quad) och flashdiskar så borde prestandan bli mycket märkbart förbättrad...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-08 22:16

Finns det quad för bärbara datorer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 23:00

Tror inte heller att borttagandet av dvd-spelaren kommer att överföras från air till nya macbooks/pro, använde det mest som ett exempel på någonting som ändå måste ses som nyskapande. Hoppas att det kommer några smarta designlösningar med en uppgradering, det är just sådana som Apple är riktigt bra på tycker jag.

Jag tror inte att jag läst en skiva i min bärbara på typ tre år, däremot har jag bränt en hel del skivor.

  • Medlem
  • 2008-08-09 12:45

Ingen som vill kommentera min geniala idé om en utfällbar ipod/iphone dock på macbooken?

Jag vet, jag är jätte seriös

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 22:42

Can; det hade ju varit en kul detalj, så länge det inte blivit något plastigt skräp som lätt går av

Vad jag skulle vilja se av framtidens bärbara är som en Touchscreen, en mikrofon och ett utfällbart tangentbord ( + Touchpad?). Det behövs inte mer

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-10 00:13
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Det behövs inte mer

O var de inte 64MB i ram ingen någonsin skulle behöva mer för typ 10-15 år sen... de behövs alltid mer. Människan är gjord för att sträva efter mer, så de lär nog finnas mer för o va helt nöjjd:) Men hänger med på din tanke;)

640 kb. Och det var självaste Gates som sa det. Men han har förnekat att han har sagt det.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-10 09:46
Ursprungligen av gabrielp:

640 kb. Och det var självaste Gates som sa det. Men han har förnekat att han har sagt det.

Det är en myt och den har avfärdats och avlivats mer än en gång.

Did Gates Really Say 640K is Enough For Anyone?

Did Bill Gates Really Say That? - Bits - Technology - New York Times Blog

Ursprungligen av Northwiz:

Det är ju grundat på att man tror på Gates förnekanden. Det var länge sen, varför skulle han inte kunnat ha sagt det men lutar sig mot hoppet att folk inte kommer ihåg att han verkligen sa det.

Jaja, jag försöker inte hoppa på någon(förutom Bill Gates).

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-10 19:22
Ursprungligen av gabrielp:

Det är ju grundat på att man tror på Gates förnekanden. Det var länge sen, varför skulle han inte kunnat ha sagt det men lutar sig mot hoppet att folk inte kommer ihåg att han verkligen sa det.

Jaja, jag försöker inte hoppa på någon(förutom Bill Gates).

Så länge som ingen lyckats motbevisa Gates så får vi nog tro på honom.

För övrigt tror jag på nya, billigare modeller och jag tror att de kommer under hösten/vintern. Apple satsar nu på att slå sig in hos företagen med billigare modeller, Exchangestöd och en anpassning mot Windows-världen.

Ursprungligen av Northwiz:

Så länge som ingen lyckats motbevisa Gates så får vi nog tro på honom.

För övrigt tror jag på nya, billigare modeller och jag tror att de kommer under hösten/vintern. Apple satsar nu på att slå sig in hos företagen med billigare modeller, Exchangestöd och en anpassning mot Windows-världen.

Jag tycker att det är väldigt bra att Apple försöker anpassa sig till "Windows-världen" eftersom något av det viktigaste när det gäller datorer är kommunikation och kompatibilitet. Världen består av över 90% av Windows datorer och även om Apple är stora så är de inte ensamna.

Man kan ju alltid spekulera om framtiden, jag har ingen aning. En idé är ju att alla arbetsstationer drivs över internet och vi som använder datorn bara har kontakt med skärm och inmatningsverktyg. Alltså att om vi har problem så är IT-teknikern redan på plats, vilket bör göra det enklare för de som inte kan reparera en dator själv.

Jag orkar inte vänta! Kan den nya macbook/ny generation av air komma snart? Kliar i plånboken.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-10 20:39
Ursprungligen av gabrielp:

Jag orkar inte vänta! Kan den nya macbook/ny generation av air komma snart? Kliar i plånboken.

Plånboken kliar de inte i, men datanördsgenen Hade gärna fått den gratis:D

Ursprungligen av Minto0:

Plånboken kliar de inte i, men datanördsgenen Hade gärna fått den gratis:D

Gratis är gott, men Apple är långt ifrån gratis men när man ändå ska spendera så låt oss spendera på något som är värt summan!

Tror nästan att jag kommer att köpa en Macbook Air om 2 veckor. Då är jag i Korea och allt verkar billigare där.

Bevaka tråden