Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .

läs och bli klokare.

Bilden ser ganska äkta ut. Blir spännande det här!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-26 14:03

Bara jag som tycker bilden ser "skev" ut... titta på förhållande med tangentbord, skärm och hur bilden är tagen...

Inte för att göra folk besvikna men bilden är falsk. Man ser det på CD-intaget som är skevt vid ena sida, dem missade det när dem rundade av hörnet av chassit. Skärmen är dessutom från en iMac. sorry boys...

  • Medlem
  • 2008-09-27 10:55

Det enda som säger mig att detta inte är äkta är ju den helt sinnessjuka trackpaden Förstår itne varför man ska ha docken där, man kommer ju förmodligen trycka fel hela tiden då ju, aja, jag vet inte...

Om det nu blir så att bilden är äkta så har säkert apple löst alla problem på ett eller annat sätt ^^

Inte för att den kanske kommer samtidigt, men vad tror ni vi kan förvänta oss för förändringar i Macbook Air då, när den släpps i ny version?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-01 18:33
Ursprungligen av n00bkillaz:

Inte för att den kanske kommer samtidigt, men vad tror ni vi kan förvänta oss för förändringar i Macbook Air då, när den släpps i ny version?

Penryn och större hårddiskar, möjligen mer minne men det är tveksamt

Ursprungligen av Amazon:

Penryn och större hårddiskar, möjligen mer minne men det är tveksamt

Låter rimligt. Kanske annat märke på SSD-disken också?
Dessa nya silverbatterier man läst om lär väl aldrig finnas på marknaden för den kommande Air-versionen..?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-01 22:29

Snabbare minne (800MHz i stället för 667MHz) vore väl inte heller helt otänkbart både vad gäller MB, MBA, MBP.

Jag orkar knappt inte vänta längre.. Hoppas den släpps den 14de nu!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-10-02 08:56

Jag vet inte om ni har sagt det reda, men att docken syns i pekplattan beror med största sannolikhet på att plattan är gjord av glas och alltså speglar docken i skärmen.

EDIT: Aha, den syns inte på skärmen. Skumt då.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-02 10:28
Ursprungligen av Davey:

EDIT: Aha, den syns inte på skärmen. Skumt då.

Jag gjorde samma sak först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 13:38
Ursprungligen av Davey:

Jag vet inte om ni har sagt det reda, men att docken syns i pekplattan beror med största sannolikhet på att plattan är gjord av glas och alltså speglar docken i skärmen.

EDIT: Aha, den syns inte på skärmen. Skumt då.

Tanken är inte så dum men jag tror att det kommer först i nästa version av MBP.
Tänk er en liggande iphone/ipod touch som styrplatta med ett par ikoner längst till vänster, t.ex. för att aktivera docken, snabbstarta något utvalt program etc. Längst upp rullar info från itunes om vad som spelas just nu m.m. Skulle ju bli hur coolt som helst. Men som sagt, jag tror det är för tidigt för att det ska bli verklighet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-05 10:14

Rykten om nVidia-chip cirkulerar.

Ursprungligen av en David:

Rykten om nVidia-chip cirkulerar.

Varför inte en länk också, så andra kan ta del av det?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-05 14:49
Ursprungligen av Adrian B:

Varför inte en länk också, så andra kan ta del av det?

Tänkte inte på det... :">

Gissningar: Den 16:e oktober släpps nya bärbara, som är gjorda i ett stycke aluminium, tillverkade i egna fabriker. Förmodligen med Intels "nya" processorer fast med nvidia-chip. Stöd för DDR3 ram? En trackpad i glas.

EDIT: Som påpekat, den 14:e ska det ju vara.

Senast redigerat 2008-10-05 15:02
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-05 12:30

The 'Brick' is... | 9 to 5 Mac

detta är ju klart intressant! de närmaste dagarna blir spännande!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-05 14:55

Jag tror inte att det blir den 16, Apple brukar alltid uppdatera på tisdagar så den 14 om det nu blir den veckan

Ja, det är väl närmare femtioelva rykten som pekar på tisdag 14 oktober sedan Gruber var först ut med det, så 14 oktober ser högst sannolikt ut.

Undrar just hur exv. Air blir prismässigt om den får någon större nyhet i sig än en vanlig speedbump. Om den rentav kan gå upp i pris igen menar jag. De sänkte ju nyligen priset rätt rejält.

Ursprungligen av n00bkillaz:

Undrar just hur exv. Air blir prismässigt om den får någon större nyhet i sig än en vanlig speedbump. Om den rentav kan gå upp i pris igen menar jag. De sänkte ju nyligen priset rätt rejält.

De sänkte priset på Air med SSD rätt bra ja. Men SSD har väl sedan dess blivit billigare och större, så en SSD- och speedbump kommer vi nog få se. Troligtvis nya brickade chassin också.
Men priset kommer nog inte gå upp. Tvärtom.

Gillar iden med NVIDIA-chipset, kan bli riktigt bra (efter att barnsjukdomarna är borta - brr skall man våga gå in i rev 1 tro...). Såvitt jag kunde bedöma var den gamla Nforce-plattformen bra och vill gärna se motsvarande performance i nya macar.
Inte för att jag bryr mig jättemycket om vilka brand som finns under skalet men sjysst integrerad grafik och ljud i MB låter inte dumt.

Blir spännande det här. Men om det inte kommer något den 14 okt så blir jag nipprig.

Ursprungligen av henkebarn:

De sänkte priset på Air med SSD rätt bra ja. Men SSD har väl sedan dess blivit billigare och större, så en SSD- och speedbump kommer vi nog få se. Troligtvis nya brickade chassin också.
Men priset kommer nog inte gå upp. Tvärtom.

Hur tänker du med chassit? Menar du samma chassi fast ny tillverkningsmetod eller en ny design? Hela datorn har ju sålts på hur tunn den är och hur speciellt chassit är, så nån ny design låter ju högst otroligt. Och den är ju redan i metall. Men det är möjligt att den tillverkas med samma metod som de nya MB då, så kanske det är. Men nån utseendemässig förändring lär väl knappast det innebära?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-06 17:33
Ursprungligen av n00bkillaz:

Hur tänker du med chassit? Menar du samma chassi fast ny tillverkningsmetod eller en ny design?

Tror att dom kommer göra en designuppdatering, jag hoppas o tror lite på "dropformen" på dom, så som Air. Sen så går de ryckten om att dom nya MB MBP går under smeknamnet "Brick" då de sägs att dom har en ny tillverkningsprocess, då man fräser utifrån ett block med 3D vatten o laser fräsare. Därav Brick!

Ursprungligen av Minto0:

Tror att dom kommer göra en designuppdatering, jag hoppas o tror lite på "dropformen" på dom, så som Air. Sen så går de ryckten om att dom nya MB MBP går under smeknamnet "Brick" då de sägs att dom har en ny tillverkningsprocess, då man fräser utifrån ett block med 3D vatten o laser fräsare. Därav Brick!

I know, I know, jag syftade på ny design av skalet till Air:en. Det tyckte jag lät långsökt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-06 20:37
Ursprungligen av n00bkillaz:

I know, I know, jag syftade på ny design av skalet till Air:en. Det tyckte jag lät långsökt.

jaha, då förstår jag. sorry .. my bad. missförstod de hela bara..

Ursprungligen av n00bkillaz:

Hur tänker du med chassit? Menar du samma chassi fast ny tillverkningsmetod eller en ny design? Hela datorn har ju sålts på hur tunn den är och hur speciellt chassit är, så nån ny design låter ju högst otroligt. Och den är ju redan i metall. Men det är möjligt att den tillverkas med samma metod som de nya MB då, så kanske det är. Men nån utseendemässig förändring lär väl knappast det innebära?

Jag tänker Ny Tillverkningsmetod Tror att hela serien MacBooks får liknande design.

Jag har bestämt mig för att inte köpa förrän hösten 2009 (när min nuvarande är avbetald helt enkelt, hehe), så jag "slipper" Rev 1. Känns bra

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-10-08 07:12

alltså, detta är ju värre än dagen före julafton när man var sex år!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-10-08 18:33
Ursprungligen av odis:

alltså, detta är ju värre än dagen före julafton när man var sex år!

Jag håller med. Jag har dessutom en köpare på min nuvarande macbook som beter sig ungefär lika dant.

Bevaka tråden