Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Ryktena står som spön i backen:

Apple's New $899 Product is an LED Display and Not a MacBook? [Update] - Mac Rumors
MacBook and MacBook Pro Part Numbers and Prices?[Update] - Mac Rumors



Det var MacBook det gällde, kolla tillbaka i tråden för massor av diskussion om FW:



Ah, alltid bra att få fakta korrekt! Man ska aldrig vara rätt för att vara besserwisser om man har fakta att backa upp det med



Bilden bekräftas av AI som äkta. Jag gillar de rundade kanterna skarpt.



Det känns väldigt konstigt om inte MacBook uppdateras, Apple har ju till och med råkat skriva "MacBook (Late 2008)" på en webbsida så vitt jag minns. MacRumors kommentar är också: While no 17" MacBook Pro would not necessarily be a surprise, it's hard to believe the MacBook will not be updated tomorrow.

Som många andra påpekat på Macrumors; ser ut som HP:s nyare bärbara i grundformen.

Ursprungligen av Leftrustle:

Som många andra påpekat på Macrumors; ser ut som HP:s nyare bärbara i grundformen.

Ah, mer än jag visste. Lazyweb: har du någon länk som exempel?

Haha, ungen i bakgrunden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 09:53

Jag gillar bilden på nya MBP men jag hoppas verkligen att de har kvar valet för matt skärm?!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-10-14 10:05

Coolt hela trackpad:en är en knapp: "The new trackpad is similar to the Air’s, in that it is bigger and supports additional multi-touch gestures. But unlike the Air’s, the MacBook Pro’s new trackpad is made of glass, and is a button itself. You just press and it clicks."
More Apple Notebook Details: Clickable Glass Trackpad, GPUs, Pricing - Mac Rumors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 10:26
Ursprungligen av Jetwash:

Coolt hela trackpad:en är en knapp: "The new trackpad is similar to the Air’s, in that it is bigger and supports additional multi-touch gestures. But unlike the Air’s, the MacBook Pro’s new trackpad is made of glass, and is a button itself. You just press and it clicks."
More Apple Notebook Details: Clickable Glass Trackpad, GPUs, Pricing - Mac Rumors

Låter coolt, men....

Citat:

In addition, he confirms what some have suspected -- that the new MacBook Pro is not available in matte-finish, only glossy.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 10:46
Ursprungligen av odelsteken:

Låter coolt, men....

Gillar EJ glossy!!!

Nej, fy farao för glossy.

Ursprungligen av Minto0:

Gillar EJ glossy!!!

Nejnej! Gillar inte!

Bortsett från själva reflektionen, visst fasen är det väl så att mellantoner blir svaga med glossy-skärmarna, jag menar, måste väl nästan vara så med tanke på den hårda kontrasten. Nån som testat, mätt upp det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-14 10:07

Nu får ni skärpa er, Adrian och henkebarn: Det heter blu-ray, inte blue.

Ursprungligen av lither:

Nu får ni skärpa er, Adrian och henkebarn: Det heter blu-ray, inte blue.

Jepp, men det har redan påpekats i tråden.

Glossy e nice på en stationär tycker jag, där man har möjlighet att placera den så det inte är nåt starkt ljus i bakgrunden, men på bärbara känns det verkligen inte smart..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 11:40
Ursprungligen av Anders Båth:

Glossy e nice på en stationär tycker jag, där man har möjlighet att placera den så det inte är nåt starkt ljus i bakgrunden, men på bärbara känns det verkligen inte smart..

Jag menar, hur jobbigt är de inte o ha en glossy när man sitter på tåget en solig dag tex. Hemskt ju Inte bra alls:)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-14 14:07
Ursprungligen av Minto0:

Jag menar, hur jobbigt är de inte o ha en glossy när man sitter på tåget en solig dag tex. Hemskt ju Inte bra alls:)

Glossy är ju helt klart bättre i solljus och utomhus än matt, fast jag gillar färgerna bättre i matta skärmar.

När drar eventet igång svensk tid?

Ursprungligen av Tantalos:

När drar eventet igång svensk tid?

19:00

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 11:46
Ursprungligen av mmmikael:

19:00

För mig drar de igång en timme innan;) Men ajustde:p Var för jag var i en annan tidzon me

Jag tycker det är nice med glossy.
När jag testat med en matt så har reflektionen blivit helt utsmetad på skärmen istället. Det blir inte lika stark reflektion som i glossy, men "reflektionen" hamnar på en större yta på något sätt.
På min glossy blir det rätt starkt men på mindre ytor

SMAKSAK

När var det nu det drog igång?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-14 12:19

Kommer de va nått live på nån sida, typ keynote.se?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 12:26
Ursprungligen av Luken:

Kommer de va nått live på nån sida, typ keynote.se?

undrar jag oxå, kan nån tipsa var man kan kolla evenemanget live?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 12:47
Ursprungligen av lime__:

undrar jag oxå, kan nån tipsa var man kan kolla evenemanget live?

Vad jag vet så är de ingen som streamar där ifrån, brukar aldrig vara så. Enklast är o följa de textuppdaterat på tex

Engadget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 13:39

Beror ju mycket på vad man ska syssla med om matt eller glossy är att föredra. Själv gillar jag det mycket. På biblioteket där jag sitter mycket som student har glossy fungerat bättre för mig än matte, eftersom reflektionerna blir mindre (men skarpare) medan de på matt skärm blir mer utsmetade (som Andreas Th sa!).

Väldigt trist för er som vill ha/behöver matt skärm att alternativet inte finns!

Vad är era argument för att glossy är sämre än matte, bortsett från reflektionerna?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-10-14 14:31

Den enda reella skillnad som finns mellan matt och glossy är hur externa ljuskällor behandlas. En glossy skärm ger inte högre kontrast per default, men på grund av hur reflexer m.m. påverkar så upplevs kontrasten som högre. I ett i övrigt mörkt rum syns ingen skillnad mellan matt och glossy.

Läste en bra artikel i ämnet i samband med att MBP testades, kommer bara inte ihåg var.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-14 14:45

Har MacRumors någon spoilerfree länk till videon sen när den kommer som dem brukar ha?

Ursprungligen av Kajan:

Har MacRumors någon spoilerfree länk till videon sen när den kommer som dem brukar ha?

Har inte hittat nån. Länka gärna om ni hittar det..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-14 14:56

Vad menar sweclockers med det här:

Citat:

De nya datorerna använder Nvidias styrkretsar MCP79, även kända som Geforce 9300 och 9400. Dessa lanseras dock officiellt först under onsdagen.

Källa: SweClockers.com - Nyhet: Apple kan byta Intel mot Nvidia
Jag förstår det som att de menar att de nya produkterna kommer finnas till hands imorgon. Men på Apple Store online så kommer de ju finnas någon timme efter eventet.

Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Vad menar sweclockers med det här:

Källa: SweClockers.com - Nyhet: Apple kan byta Intel mot Nvidia
Jag förstår det som att de menar att de nya produkterna kommer finnas till hands imorgon. Men på Apple Store online så kommer de ju finnas någon timme efter eventet.

Jag vet inte men som det är skrivet syftar det ju till att grafikkretsarna släpps på onsdag, inte datorerna. Sen vad de verkligen menar kan jag inte uttala mig om..

Hmm... jag vet inte vad jag ska tro. Väntar tills alla detaljer är ute efter eventet. Men det kurrar i magen efter en Pro med SSD alltså. Fast jag fattar inte hur mac kan ligga efter med hdmi-portar på sina datorer. Sony m.fl. har ju haft det i en bra bit över ett år. Blu-ray borde ju innebära automatisk hdmi-uppgradering också, tycker jag. När Blu-ray nu kommer, om det inte blir i denna rev. Och eSATA på Pro kunde man också begära. Och FW800 som vanligt. Men

Bevaka tråden