Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 16:18

Bild på ovan och undersidorna av MBP!

AppleInsider | Bottom of MacBook Pro revealed; more last minute specs, pricing

Ser väldigt slick ut faktiskt... aii lajk!

EDIT:
AppleStore är nere.

Senast redigerat 2008-10-14 16:40
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-14 16:41

HDMI och blu ray lär vi kunna räkna med , blu ray enheter e inte dyra idag precis, sedan har nästan alla andra de nu så apple lär inte hänga efter , om de inte har det lär de bli mycket tjafs

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-14 16:55

Det är inget jag själv skulle tycka om men Apple kan lika gärna börja köra på DisplayPort i sina bärbara och i skärmar.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-10-14 17:01

Någonting att smaska på till keynoten...

Mor Marias Ãppelfavorit - Allt om Mat

Länken hämtad från Macfeber - Applepaj lagom till keynoten

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 17:04
Ursprungligen av mizi83:

Någonting att smaska på till keynoten...

Mor Marias Ãppelfavorit - Allt om Mat

Länken hämtad från Macfeber - Applepaj lagom till keynoten

HAHAHA:D Underbart:D

Ja!!!! äntligen! då är det bara sitta och vänta på uppdateringarna på applestore sen får man bara vänta!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-14 17:11

Stämmer det att air får geforce 9400 slår jag nog till på en sådan. Låter ju riktigt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 17:21
Ursprungligen av Json_81:

Stämmer det att air får geforce 9400 slår jag nog till på en sådan. Låter ju riktigt bra.

Handlar väl som jag förstått inte om ett separat GF9400M kort utan om att moderkortet innehåller ett integrerat grafikkort som man tror har prestanda motsvarande ett 9300 alternativt 9400M kort.

Ska bli väldigt intressant att se vilket prestandalyft airen får. Fin dator, men har tyvärr alldeles för dåliga specifikationer _för min del_.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-14 17:27
Ursprungligen av zAjben:

Handlar väl som jag förstått inte om ett separat GF9400M kort utan om att moderkortet innehåller ett integrerat grafikkort som man tror har prestanda motsvarande ett 9300 alternativt 9400M kort.

Ska bli väldigt intressant att se vilket prestandalyft airen får. Fin dator, men har tyvärr alldeles för dåliga specifikationer _för min del_.

Spelar ingen roll om det är separat eller inte så länge prestandan är ok.
Och ett 9400M bör ju gott och väl räcka till att köra lite WoW på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 17:29
Ursprungligen av Json_81:

Spelar ingen roll om det är separat eller inte så länge prestandan är ok.
Och ett 9400M bör ju gott och väl räcka till att köra lite WoW på.

Det borde det helt klart räcka till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-14 17:43

Hoppas på ett riktigt bra kort i Pron, de andra får man ha överseende med.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-10-14 17:44
Ursprungligen av Amazon:

Hoppas på ett riktigt bra kort i Pron, de andra får man ha överseende med.

Det verkar ju bli ett 9400 även där, plus ett 9600.
SLI så du får ut bättre prestanda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 17:46
Ursprungligen av Sidde:

Det verkar ju bli ett 9400 även där, plus ett 9600.
SLI så du får ut bättre prestanda.

Yep. Fast även om man inte ska gnälla eftersom vi får ett nytt och uppdaterat kort så känns det ändå lite litet med ett 9600M i en maskin som kostar 17500kr och skall vara en Pro-modell. Det tycker jag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-10-14 17:48
Ursprungligen av zAjben:

Yep. Fast även om man inte ska gnälla eftersom vi får ett nytt och uppdaterat kort så känns det ändå lite litet med ett 9600M i en maskin som kostar 17500kr och skall vara en Pro-modell. Det tycker jag.

FInns pro-modellen som Mobile?
Och är det kylbart med en highend-modeller? Jag tar hellre några procent sämre prestanda än 20 grader varmare dator i knät.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 17:52
Ursprungligen av Sidde:

FInns pro-modellen som Mobile?
Och är det kylbart med en highend-modeller? Jag tar hellre några procent sämre prestanda än 20 grader varmare dator i knät.

Syftningsfel av mig. Menade någonting bättre än ett 9600M i en Macbook Pro, inte grafikkort av Pro-variant. Sorry

EDIT:
Ifall ryktena med ett integrerat grafikkort och ett dedikerat sanna så behöver du ju inte nödvändigtvis ha ett sämre kort enbart för värmeproblematiken. Då kan du medan du har datorn i knäet och kör mindre krävande applikationer använda det integrerade, och om du behöver prestanda välja att förflytta dig till någon lämpligare plats och köra fullt ut på båda två eller det dedikerade?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-10-14 17:58
Ursprungligen av zAjben:

Syftningsfel av mig. Menade någonting bättre än ett 9600M i en Macbook Pro, inte grafikkort av Pro-variant. Sorry

EDIT:
Ifall ryktena med ett integrerat grafikkort och ett dedikerat sanna så behöver du ju inte nödvändigtvis ha ett sämre kort enbart för värmeproblematiken. Då kan du medan du har datorn i knäet och kör mindre krävande applikationer använda det integrerade, och om du behöver prestanda välja att förflytta dig till någon lämpligare plats och köra fullt ut på båda två eller det dedikerade?

Om den klarar att bli av med värmen på ett bord vill säga. Problemeter är att lyckas kyla de vassaste grafikkorten öht i dem. Vi får hoppas att de satt in de bästa de kan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-14 17:53
Ursprungligen av Sidde:

FInns pro-modellen som Mobile?
Och är det kylbart med en highend-modeller? Jag tar hellre några procent sämre prestanda än 20 grader varmare dator i knät.

Tveksamt om det överhuvudtaget är möjligt med ett vassare grafikkort, vad jag läst om 8800/9800 går inte de att ha i en så slimmad laptop.
Någon tillverkare hade lyckats få in dem i en 15", som då var betydligt klumpigare än mbp, men normalt sätts de bara in i 17"+ maskiner.
Men Apple har å andra sidan duktiga ingenjörer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-14 17:46

Är det någon som har flera länkar till text-live från Event ?

Jag orkar inte eller hinner inte att leta upp live länkar :">

(vet att svenska MacWorld har en text-live nu)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 17:46
Ursprungligen av REP:

Är det någon som har flera länkar till text-live från Event ?

Jag orkar inte eller hinner inte att leta upp live länkar :">

(vet att svenska MacWorld har en text-live nu)

Live from Apple's "spotlight turns to notebooks" event - Engadget

HDMI? Är det dags? Många PC-laptops har numera det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-10-14 17:50
Ursprungligen av Zimmerman:

HDMI? Är det dags? Många PC-laptops har numera det.

Det är väl Displayport som gäller nu? Ser ut som Apple hoppar på det tåget allafall med den nya 24" skärmen.

Ska de släppa en burk med både integrerad grafikkrets och fristående grafikkort så kan man nog räkna med problem i många program som använder grafikkorten tungt. Solidworks krashar så pass att det blir ohållbart på andra burkar som kör på den lösningen idag.
Rätt opraktiskt löst i windows kanske, hoppas apple har satt ett gäng duktiga killar å tjejer på att få övergången att bli smärtfri i OS X. Men finns väl en risk att det är betatestning på användarna som "lönar sig bäst"...
Hoppas det går att avaktivera funktionen i så fall.

Ny laptop är välkommet i vilket fall, detta ska bli gött!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-10-14 18:16

Hur lång brukar leveranstiden ligga vid nylanseringar?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-14 18:20
Ursprungligen av kitesurf:

Ska de släppa en burk med både integrerad grafikkrets och fristående grafikkort så kan man nog räkna med problem i många program som använder grafikkorten tungt.

Fr.a. vill jag ha en grafikkrets som HÅLLER!

/MBPro-ägare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-14 18:35

hoppas bannimej dem välter en ur stolen nu om en halvtimma , var längesedan man fick en riktig sådan chock

Ni tänker väl inte på fullt allvar använda den här översvämmade tråden som officiell tråd för kvällens evenemang?

*suckar*

Ursprungligen av Mikamar:

Ni tänker väl inte på fullt allvar använda den här översvämmade tråden som officiell tråd för kvällens evenemang?

*suckar*

Håller med. Men orka bry sig.

Vilken live coverage brukar va den bästa att följa vid eventsen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 18:44

I'm all up for en ny tråd om det är någon som orkar

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-14 18:44

hardmac's keynote brukar funka, inte lika överlastad som tex macrumors.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-10-14 18:46
Bevaka tråden