- zAjben
- Medlem ●
- Stockholm
Någonting att smaska på till keynoten...
Mor Marias Ãppelfavorit - Allt om Mat
Länken hämtad från Macfeber - Applepaj lagom till keynoten
Någonting att smaska på till keynoten...
Mor Marias Ãppelfavorit - Allt om Mat
Länken hämtad från Macfeber - Applepaj lagom till keynoten
HAHAHA:D Underbart:D
Stämmer det att air får geforce 9400 slår jag nog till på en sådan. Låter ju riktigt bra.
Handlar väl som jag förstått inte om ett separat GF9400M kort utan om att moderkortet innehåller ett integrerat grafikkort som man tror har prestanda motsvarande ett 9300 alternativt 9400M kort.
Ska bli väldigt intressant att se vilket prestandalyft airen får. Fin dator, men har tyvärr alldeles för dåliga specifikationer _för min del_.
Handlar väl som jag förstått inte om ett separat GF9400M kort utan om att moderkortet innehåller ett integrerat grafikkort som man tror har prestanda motsvarande ett 9300 alternativt 9400M kort.
Ska bli väldigt intressant att se vilket prestandalyft airen får. Fin dator, men har tyvärr alldeles för dåliga specifikationer _för min del_.
Spelar ingen roll om det är separat eller inte så länge prestandan är ok.
Och ett 9400M bör ju gott och väl räcka till att köra lite WoW på.
Det verkar ju bli ett 9400 även där, plus ett 9600.
SLI så du får ut bättre prestanda.
Yep. Fast även om man inte ska gnälla eftersom vi får ett nytt och uppdaterat kort så känns det ändå lite litet med ett 9600M i en maskin som kostar 17500kr och skall vara en Pro-modell. Det tycker jag.
Yep. Fast även om man inte ska gnälla eftersom vi får ett nytt och uppdaterat kort så känns det ändå lite litet med ett 9600M i en maskin som kostar 17500kr och skall vara en Pro-modell. Det tycker jag.
FInns pro-modellen som Mobile?
Och är det kylbart med en highend-modeller? Jag tar hellre några procent sämre prestanda än 20 grader varmare dator i knät.
Och är det kylbart med en highend-modeller? Jag tar hellre några procent sämre prestanda än 20 grader varmare dator i knät.
Syftningsfel av mig. Menade någonting bättre än ett 9600M i en Macbook Pro, inte grafikkort av Pro-variant. Sorry
EDIT:
Ifall ryktena med ett integrerat grafikkort och ett dedikerat sanna så behöver du ju inte nödvändigtvis ha ett sämre kort enbart för värmeproblematiken. Då kan du medan du har datorn i knäet och kör mindre krävande applikationer använda det integrerade, och om du behöver prestanda välja att förflytta dig till någon lämpligare plats och köra fullt ut på båda två eller det dedikerade?
Syftningsfel av mig. Menade någonting bättre än ett 9600M i en Macbook Pro, inte grafikkort av Pro-variant. Sorry
EDIT:
Ifall ryktena med ett integrerat grafikkort och ett dedikerat sanna så behöver du ju inte nödvändigtvis ha ett sämre kort enbart för värmeproblematiken. Då kan du medan du har datorn i knäet och kör mindre krävande applikationer använda det integrerade, och om du behöver prestanda välja att förflytta dig till någon lämpligare plats och köra fullt ut på båda två eller det dedikerade?
Om den klarar att bli av med värmen på ett bord vill säga. Problemeter är att lyckas kyla de vassaste grafikkorten öht i dem. Vi får hoppas att de satt in de bästa de kan.
Tveksamt om det överhuvudtaget är möjligt med ett vassare grafikkort, vad jag läst om 8800/9800 går inte de att ha i en så slimmad laptop.
Någon tillverkare hade lyckats få in dem i en 15", som då var betydligt klumpigare än mbp, men normalt sätts de bara in i 17"+ maskiner.
Men Apple har å andra sidan duktiga ingenjörer
Är det någon som har flera länkar till text-live från Event ?
Jag orkar inte eller hinner inte att leta upp live länkar :">
(vet att svenska MacWorld har en text-live nu)
Live from Apple's "spotlight turns to notebooks" event - Engadget
Ska de släppa en burk med både integrerad grafikkrets och fristående grafikkort så kan man nog räkna med problem i många program som använder grafikkorten tungt. Solidworks krashar så pass att det blir ohållbart på andra burkar som kör på den lösningen idag.
Rätt opraktiskt löst i windows kanske, hoppas apple har satt ett gäng duktiga killar å tjejer på att få övergången att bli smärtfri i OS X. Men finns väl en risk att det är betatestning på användarna som "lönar sig bäst"...
Hoppas det går att avaktivera funktionen i så fall.
Ny laptop är välkommet i vilket fall, detta ska bli gött!
Ska de släppa en burk med både integrerad grafikkrets och fristående grafikkort så kan man nog räkna med problem i många program som använder grafikkorten tungt.
Fr.a. vill jag ha en grafikkrets som HÅLLER!
/MBPro-ägare
Ni tänker väl inte på fullt allvar använda den här översvämmade tråden som officiell tråd för kvällens evenemang?
*suckar*
Håller med. Men orka bry sig.
Vilken live coverage brukar va den bästa att följa vid eventsen?