Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-31 13:02

Är egentligen också sugen på en Air. Priset är bara det som tar emot. Vill gärna ha en ultraportabel laptop som är lätt att ta med till plugg och så. Får se om det blir en ny mer slimmad macbook som är mer lik air, eller en prissänkning på airen.

Detta är vad jag vill ha....

Rena linjer och tangentbordet och musplattan från MBA.

Sen gör det ju inget om de kunnat klämma in ett 3G chip...

Men svart tangentbord är ju bara för fult. Hoppas de går med nya formatet på tangentbordet men med silvertangenter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-02 13:36

Hade nog hellre sett en förminskad höger shift så att piltangenterna kan vara i normal storlek;)

och sen ett tgb i aluminium:D

Åh nej! aluminium-tangentbordet är ju bara SÅÅÅ vidrigt och oskriv-vänligt!
INTE det tack!

Svart tangentbord tycker jag är snyggast. Det nuvarande på Pro'n är ju horribelt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-02 16:47
Ursprungligen av kalkoman:

Svart tangentbord tycker jag är snyggast. Det nuvarande på Pro'n är ju horribelt...

Håller med till 100%

Jag gillade inte heller svar från början men nu tycker jag faktiskt det ser helt ok ut. Snyggare/bättre än nuvarande iaf. Vita tangenter funkar ju inte så bra om man ska ha tangentbordsbelysning... Det enda jag vill ändra på nuvarande MBP är just tangentbordet och att den får samma magnetlås som MB.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-02 19:22
Ursprungligen av mmmikael:

Jag gillade inte heller svar från början men nu tycker jag faktiskt det ser helt ok ut. Snyggare/bättre än nuvarande iaf. Vita tangenter funkar ju inte så bra om man ska ha tangentbordsbelysning... Det enda jag vill ändra på nuvarande MBP är just tangentbordet och att den får samma magnetlås som MB.

Bekräftat iaf, Apple Event nästa tisdag (9/9 2008). Återstår o se om de blir ngn ny nu då:D

Ursprungligen av Minto0:

Bekräftat iaf, Apple Event nästa tisdag (9/9 2008). Återstår o se om de blir ngn ny nu då:D

Verkar ju dessvärre bara handla om iPods... Ryktas om nya bärbara i oktober... Riktigt segt men har inte väntat så länge så kan vänta lite till... Hoppas nu bara det blir en riktig uppdatering och inte bara en speed bump...

För mig spelar det ingen större roll när den kommer nu... Kommer den senare har jag råd att köpa program som Microsoft Word, Logic och Adobe till (såg att de hade otroliga 80% studentrabat). Men vill ju ha en Mac nu, men känner inte att jag får så värst bra användningsområde utan program.

Kommer hinna få fnatt innan nya macbooken släpps... har varit utan dator i tre veckor nu, efter ett litet missöde med Rom i tangentbordet. De flesta firmor har ju dessutom fått slut på macbooks nu i lager, vore konstigt om det skulle väntas till oktober isf. Visst kan man härda ut några veckor till om det vore så, men att vara förpassad till datorn på jobbet hindrar en ju en hel del.
Hoppas personligen mest på det nya utseendet, var väldigt nöjd med den nuvarande macbooken.Har ingen större användning för något extra hypat, däremot ser jag absolut fram emot snow leopard

Håller faktiskt med på den biten, det är säkert att de kommer släppa nya MacBooks eftersom företagen börjar få slut på dem. Hoppas det inte bara blir en mindre betydelsefull uppdatering, men det lär det inte bli.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-04 17:35

Jag är i USA och studerar ett år. Hoppas en ny MacBook Pro eller en MacBook med vettig skärm och ett riktigt grafikkort kommer medan jag är på den här sidan pölen bara.

Suck, hade hoppats och väntat i en månad för att det viskats om en möjlig uppdatering av macbooken. Har stått utan dator nu en hel månad, börjar tryta på tålamodet och möjligheterna, hur stor är egentligen chansen att uppdateringen kommer på denna sidan årsskiftet?
Hade hoppats på en uppdatering med SuperDrive som standard. Vet inte om jag är sugen på att betala två pengar extra när det är vad jag är ute efter.

Denna sida årsskiftet kommer en uppdatering garanterat att komma. Jag skulle tippa på slutet av Sep. alternativt Början av Okt.

Jag tror på januari
Känns ngnstans som om att iPhone tagit upp stor del av Apple's aktivitet. Att designa nya iPods känns mer som att underhålla publiken om man säger så. Inte heller iTunes var ju ngt extra extra. Om dom även hunnit ordna nya MB och MBP skulle jag bli sjukt förvånad, på ett positivt sätt såklart

Ursprungligen av Marcus_R:

Denna sida årsskiftet kommer en uppdatering garanterat att komma. Jag skulle tippa på slutet av Sep. alternativt Början av Okt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-10 14:12

Det är ganska smart det dom gör nu. (om dom gör det)

Har en keynote, alla tror att dom ska släppa nya macbooks men det gör dom inte. Alla blir besvikna och tror att dom inte kommer släppa dom än på länge så dom tar och köper en "gammal" macbook ändå.

Men några veckor efter keynoten så har dom en ny keynote där dom släpper nya macbook.

Ursprungligen av godpuppet:

Jag tror på januari
Känns ngnstans som om att iPhone tagit upp stor del av Apple's aktivitet. Att designa nya iPods känns mer som att underhålla publiken om man säger så. Inte heller iTunes var ju ngt extra extra. Om dom även hunnit ordna nya MB och MBP skulle jag bli sjukt förvånad, på ett positivt sätt såklart

iPhone stal tid och kraft från Apples Mac OS X-avdelning under utvecklingsarbetet eftersom det är i grunden samma operativsystem och samma personer som jobbar på grunden. Det har Apple också erkänt och det var därför Leopard blev försenat (och antagligen varför "Top Secret" blev en flopp).

Men jag är helt övertygad om att det haft marginell eller ingen alls effekt på utvecklingen av MacBook/MacBook Pro hos Apple. Det är knappast samma människor som jobbar på dessa bitar, förutom allra högst uppe i toppen (typ Jobs/Ive). Apples bärbara datorer är fortfarande en mycket stor del av Apples inkomst, så det finns all anledning att fortsätta jobba på som vanligt med dessa.

Däremot finns det många faktorer som kan påverka hur snabbt det går att ta fram en ny modell allt från komponentbrist till tillverkningsproblem. Utifrån ryktena verkade det länge som att september var månaden för nya bärbara, men att något kom emellan, osäkert vad, och det nu ser ut att bli i oktober. Men att det skulle dröja ända till januari känns vädigt osannolikt.

Kul det vore med en iPod HD i macbook air. Min classic är ju segare än sirap. Den tänker som när man startade windows 95 första gången.

Ursprungligen av godpuppet:

Kul det vore med en iPod HD i macbook air. Min classic är ju segare än sirap. Den tänker som när man startade windows 95 första gången.

MacBook Air har ju samma hårddisk som iPod Classic 80GB har/hade.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-11 17:46
Ursprungligen av Patrik D:

MacBook Air har ju samma hårddisk som iPod Classic 80GB har/hade.

Jo, iof, men går ju få med utan hårddisk me ju:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-09 22:29

MacBook Pro: Days Since Update 196 (Avg = 194)
Macbook: Days Since Update 196 (Avg = 192)

Skulle gissa på typ nästa tisdag eller i vart fall denna månaden

Jag skulle gärna se att man kan lägga in en SD hårddisk i sin MacBook när de nya modellerna släpps, skulle vara uppskattat :)!

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Jag skulle gärna se att man kan lägga in en SD hårddisk i sin MacBook när de nya modellerna släpps, skulle vara uppskattat :)!

Helt i linje med MacBooks prisklass

Jaha, då e det väl bara att byta dator så fort den nya Pro'n kommer, blir jäkla dyrt.... Tycker dock den nuvarande versionen är bra och skön. Tangentbordet är väl kanske inte det vänligast att skriva på men snyggt och stilrent e det för fanken...

Jag vill naturligtvis byta min nuvarande Macbook mot den nya varianten. Jag håller på att sälja min nuvarande, men frågan är hur länge jag kommer behöva vänta. Vad är sannolikheten för att vi får se en Macbook det här året? Kan ju inte gå utan dator hur länge som helst. Knappast heller vänta med att sälja tills de nya dyker upp, då störtdyker ju beg-priset.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 14:56
Ursprungligen av Tantalos:

Jag vill naturligtvis byta min nuvarande Macbook mot den nya varianten. Jag håller på att sälja min nuvarande, men frågan är hur länge jag kommer behöva vänta. Vad är sannolikheten för att vi får se en Macbook det här året? Kan ju inte gå utan dator hur länge som helst. Knappast heller vänta med att sälja tills de nya dyker upp, då störtdyker ju beg-priset.

Jag skulle tro att de är troligt att dom dyker upp om en månad lr så, tror inte dom väntar så länge som januari o börja sälja den, då man går miste om hela julförsäljningen o allt me då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 20:14

Rykten om att nya Macbooks har börjat skeppas:

MacBook Shipments Have Begun? - Mac Rumors

Vad tror ni? Vad kan en aggressive entry-level pricepoint innebära?

Bevaka tråden