Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För att ta tråden tillbaka till aktuella rykten, det kom ett rykte nu om en MacBook för 800 dollar, det är dock tveksamt hur mycket man kan lita på detta rykte:

Apple to Launch an $800 Laptop? - Mac Rumors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 19:31
Ursprungligen av Adrian B:

För att ta tråden tillbaka till aktuella rykten, det kom ett rykte nu om en MacBook för 800 dollar, det är dock tveksamt hur mycket man kan lita på detta rykte:

Apple to Launch an $800 Laptop? - Mac Rumors

Detta tycker jag är oerhört intressant och viktigt. Om Apple har slimmat tillverkningsprocessen (brick?) så mycket att de tycker att de kan släppa en 800 dollars MacBook utan att tumma för mycket på kvalitén tycker jag att det grymma nyheter.

Skillnaden mellan sista iBook och första MacBook var stora. Den som säger annat har inte använt båda och pressat båda i krävande arbeten.

Ursprungligen av acke:

Detta tycker jag är oerhört intressant och viktigt. Om Apple har slimmat tillverkningsprocessen (brick?) så mycket att de tycker att de kan släppa en 800 dollars MacBook utan att tumma för mycket på kvalitén tycker jag att det grymma nyheter.

Skillnaden mellan sista iBook och första MacBook var stora. Den som säger annat har inte använt båda och pressat båda i krävande arbeten.

Skillnaderna fanns givetvis men var inte så stora i realiteten mest placebo, hårddisken är ändå oftast största begränsningen...

En billig 9" MacBook för runt 499 dollar vore inte helt fel om Apple vill knapra lite på eeepc's stora marknad...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 19:43
Ursprungligen av Simon Templar:

Skillnaderna fanns givetvis men var inte så stora i realiteten mest placebo, hårddisken är ändå oftast största begränsningen...

Suck. Skillnaderna var astronomiska om man jobbade i Logic eller Cubase.

Ursprungligen av DaPhox:

Suck. Skillnaderna var astronomiska om man jobbade i Logic eller Cubase.

Astronomiska åt fel håll menar du väl eftersom en massa plugins inte fungerade på MB'n då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 10:29

Om man nu ska göra hela serien av Macbooks enhetlig, borde inte då prislappen på Pro-varianterna sänkas _mycket_? Det känns ju orimligt att en 13.3" variant kostar kanske 7995kr (eller vad den kan tänkas hamn på efter den ryktade prissänkningen) medan en 15.4" går på kanske 14995kr efter prissänkningen? Hoppet är enormt, även om det kanske finns en skillnad i grafikkort?? Hur tänker ni?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-07 10:45
Ursprungligen av zAjben:

Om man nu ska göra hela serien av Macbooks enhetlig, borde inte då prislappen på Pro-varianterna sänkas _mycket_? Det känns ju orimligt att en 13.3" variant kostar kanske 7995kr (eller vad den kan tänkas hamn på efter den ryktade prissänkningen) medan en 15.4" går på kanske 14995kr efter prissänkningen? Hoppet är enormt, även om det kanske finns en skillnad i grafikkort?? Hur tänker ni?

Liknande design, betyder ju inte att hårdvaran kommer va den samma i dom olika maskinerna. Men hoppas verkligen på en prissänkning på MBP oxå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 13:41
Ursprungligen av Minto0:

Liknande design, betyder ju inte att hårdvaran kommer va den samma i dom olika maskinerna. Men hoppas verkligen på en prissänkning på MBP oxå.

Möjligen inte densamma. Men om man tar bort Pro-stämpeln, försöker göra serien mer enhetlig så lär väl också tekniken att vara mer jämnt spridd och skillnaderna vara mindre. Är det bara jag som resonerar så? Folk som idag kanske betalar lite extra för en Pro-variant kommer säkert att bli mindre benägna att göra det, tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-07 13:45
Ursprungligen av zAjben:

Möjligen inte densamma. Men om man tar bort Pro-stämpeln, försöker göra serien mer enhetlig så lär väl också tekniken att vara mer jämnt spridd och skillnaderna vara mindre. Är det bara jag som resonerar så? Folk som idag kanske betalar lite extra för en Pro-variant kommer säkert att bli mindre benägna att göra det, tror jag.

Jo, men har sagt att Pro kommer försvinna? Har inte hört ngt rykte om de liksom:O

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-07 15:08
Ursprungligen av zAjben:

Är det bara jag som resonerar så? Folk som idag kanske betalar lite extra för en Pro-variant kommer säkert att bli mindre benägna att göra det, tror jag.

De flesta som betalat extra för Pro-varianten gör det för att de faktiskt behöver prestandan, i jobbet eller liknande. Åtminstone är det så som jag tolkar hela pro-serien.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-07 15:52

Pro = Mer arbetsmaskin ja. Rejälare grafikkort för 3dprogram och sånt, bara det att du kan välja matt skärm säger en del (bildbehandling), jämför med de glansiga som är standard idag på de flesta laptops.

Då var det kört. Jag kan inte tänka mig att Apple ger oss nya Mac mitt under en kampanj av äldre Mac (varar till 31 oktober).

Macbook Pro börjar verkligen kännas gammal nu, jag är ute efter Macbookprestanda fast på en större skärm med vettig upplösning. Att betala 17495 för MacBook Pro nu är på tok förmycket pengar, för det priset vill jag ha 4GB ram, 500GB hårddisk, Blu-ray och gärna högre upplösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 22:00
Ursprungligen av gsandlund:

Macbook Pro börjar verkligen kännas gammal nu, jag är ute efter Macbookprestanda fast på en större skärm med vettig upplösning. Att betala 17495 för MacBook Pro nu är på tok förmycket pengar, för det priset vill jag ha 4GB ram, 500GB hårddisk, Blu-ray och gärna högre upplösning.

Kan inte annat än hålla med!

Sålde precis av min gamla PC-laptop. Nu väntar bara visa-kortet på de nya datorerna

Ursprungligen av Tantalos:

Då var det kört. Jag kan inte tänka mig att Apple ger oss nya Mac mitt under en kampanj av äldre Mac (varar till 31 oktober).

I USA är väl årets Back to school-kampanj redan avslutad?

Nåja, vi får se!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-07 21:18

Det håller ju inte att vänta till januari. Jag som verkligen ville ha en Mac... Bueaöahöäaaäaäaahaöa. Nåja. Jag ger det väl lite tid till.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-07 21:50
Ursprungligen av en David:

Det håller ju inte att vänta till januari. Jag som verkligen ville ha en Mac... Bueaöahöäaaäaäaahaöa. Nåja. Jag ger det väl lite tid till.

Jag kan inte ge de tid. Min dator går på livlinans yttersta spets, o faller snart!! BEHÖVER NYTT!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-07 23:37
Ursprungligen av Minto0:

Jag kan inte ge de tid. Min dator går på livlinans yttersta spets, o faller snart!! BEHÖVER NYTT!

Jag är i samma situation. Typ. Min dator är uppställd mot ett bar böcker för att gångjärnen är trasiga. Dessutom fungerar inte USB:n, den hänger sig i tid och otid, men värst av allt, det är en PC!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-07 23:43
Ursprungligen av en David:

men värst av allt, det är en PC!

De problemet har jag tack o lov inte Men min är ju hur gammal som helst, så den är sliten ändå

Jag är jävligt glad, för jag skulle inte vilja bli av med min MacBook äns för en ny (i dagsläget). Det känns skitbra, för jag älskar min MacBook.

Wihoo.

Ursprungligen av henkebarn:

Jag är jävligt glad, för jag skulle inte vilja bli av med min MacBook äns för en ny (i dagsläget). Det känns skitbra, för jag älskar min MacBook.

Wihoo.

Känns lite som du för en övertalningskampanj för dig själv, om att du inte ska köpa en ny MacBook

åh, låt dom utannonsera ett event snart då!!!

Ursprungligen av Marcus_R:

Känns lite som du för en övertalningskampanj för dig själv, om att du inte ska köpa en ny MacBook

We have a winner!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-08 11:22
Ursprungligen av henkebarn:

We have a winner!

De är ju inte nu du ska börja med sånt liksom. De är ju nu du ska visa din djupaste av sympati för oss som verkligen behöver en ny, oavsett barnsjukdomar eller ej

  • Medlem
  • 2008-10-08 15:33

macbooken är ju typ det enda som är i "plast-design" nu, tror jag iallafall, rätta mig om jag har fel, iofs iphone kanske räknas som plast? Men min poäng är att de förmodligen kommer ändra skalet till aluminium och kanske mer ram och hårdisk osv.

Tror inte det blir något riktigt stort som en glas touchscreen-trackpad med en dock i

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-08 18:08

MacBook kan ju få MB Pros nuvarande multitouch-trackpad och nya MBP kanske får den nya trackpaden i glas - just för att det ska finnas någon skillnad mellan datorerna.

Till och med tangentborden lär ju bli rätt lika nu.

Hade inte Apple ett event när MacBooken släpptes? Det hade jag allt för mig. hmm.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-10-08 21:40
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 21:53

Sweet.. Hoppas att det stämmer, och hoppas vi får se fler bilder snart!

Bevaka tråden