Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 590 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-10 22:00

KORG DSS-1 för 1500:- idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 17:04
Ursprungligen av Volt:

KORG DSS-1 för 1500:- idag.

Säg till om du tröttnar på den. Letar efter en.

...Korg M50.. straight outta Thomann..

  • Medlem
  • 2008-10-12 15:55

Mpc 4000.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-12 16:58
Ursprungligen av jgb:

Mpc 4000.

Hehe, det satt jag faktiskt och tänkte i morse när du tjabblade om USB

Kul! En maskin att gräva ner sig i helt klart. Vad har du flyttat bort från live-bordet nudå?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-12 19:42
Ursprungligen av jgb:

Mpc 4000.

hehe.... tror elektrons era överst på 99an seq-lista är över... både jgb å apan kör på andra makafjonker... hehe... eller inte...

koolt !

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-10-12 22:31
Ursprungligen av jgb:

Mpc 4000.

grattis

Oj!

  • Medlem
  • 2008-10-12 16:59

Flytta bort? Ställa på vardagsrumsbordet!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-12 17:03

Hehe, härligt! bara att dra en tåt från humpan till MPC.. livea lite och reca på MPC,, sedan när du blir trött sätter du dig i soffan och jobbar vidare på grejerna i storapparaten

... tänkte själv skaffa en tusing igen

jgb-grattis förfan!

GrooovMPC på v-rumsbordet ger snabbt ont i ryggen kan jag meddela.
Jag snokade rätt på en gammal kontorsdatamöbel i chic brun stålplåt och beige bordsskiva. Väldigt '80s, skön ABC800-känsla.
MPCn står stabilt ovanpå, och en liten klaviatur ryms på den utdragbara tangentbordsskivan.

/R.t:M.I.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-13 18:46

Fick hem en Nordlead 2x idag:)
Snacka om bett och riv i ljuden, jag har på något sätt lyckats missa hela Nordlead-vågen fast man hållit på så länge och avverkat så mycket synthar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-13 19:53
Ursprungligen av nvmph:

Fick hem en Nordlead 2x idag:)
Snacka om bett och riv i ljuden, jag har på något sätt lyckats missa hela Nordlead-vågen fast man hållit på så länge och avverkat så mycket synthar...

Mmm Nord Lead är härliga! Verkligen klös i ljudet

Fick just hem min Ensoniq ASR-X Pro (kallar den Red Box) från USA. Jag köpte den på ebay förra året för ca 1100-1200:- Kr

Ensoniq ASRX, ASR X Pro Sounds & Samples - Download free ASRX wav samples now!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-10-18 00:25
Ursprungligen av MatteusNova:

Fick just hem min Ensoniq ASR-X Pro (kallar den Red Box) från USA. Jag köpte den på ebay förra året för ca 1100-1200:- Kr

Ensoniq ASRX, ASR X Pro Sounds & Samples - Download free ASRX wav samples now!

Tog det ett år att få den skickad till sverige?

Ursprungligen av indigo:

Tog det ett år att få den skickad till sverige?

Ja, jag köpte den i mitten av december förra året, sedan dess har den legat i garderoben hos en jag känner i USA. Det va mer än krångligt att få den hemskickad.

Jaja, slapp tull o moms iaf. Lite tröst iaf.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-10-18 04:58

skulle vara kul att få testa en asrx någon gång. känns lite som
en bas-sampler om man tittar på hur padsen är utsatta

Lite kul med Pro-modellen är att det är en svensk som skrivit programvaran för trumsyntesen i den.

  • Medlem
  • 2008-10-18 22:32

Ett styck Roland RS-101

Mums, har alltid diggats stråksoundet på Oldfields Crises sen jag var en liten grabb på tidiga 80talet:) . Så vackert, så mysigt, så himelskt. Lyssna 10min in i låten Crises, eller så drar man på brass & low strings på övre manualen så lirar man Oxygene 4 med Maestro Jarre;)

Verkligen långt från en Solina/Eminent i soundet så nu måste jag ta mig i kragen och ta på mig träskor och fara till Holland på 310U jakt(när andra jagar Älg jagar Steve Eminent)

Peace

Steve

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-18 23:30
Ursprungligen av Steve:

Ett styck Roland RS-101
[ATTACH]18676[/ATTACH]

Mums, har alltid diggats stråksoundet på Oldfields Crises sen jag var en liten grabb på tidiga 80talet:) . Så vackert, så mysigt, så himelskt. Lyssna 10min in i låten Crises, eller så drar man på brass & low strings på övre manualen så lirar man Oxygene 4 med Maestro Jarre;)

Verkligen långt från en Solina/Eminent i soundet så nu måste jag ta mig i kragen och ta på mig träskor och fara till Holland på 310U jakt(när andra jagar Älg jagar Steve Eminent)

Peace

Steve

Det där är en så sjukt vacker pjäs, tycker jag. Vill ha!

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-10-21 23:50
Ursprungligen av Steve:

Ett styck Roland RS-101
[ATTACH]18676[/ATTACH]

Mums, har alltid diggats stråksoundet på Oldfields Crises sen jag var en liten grabb på tidiga 80talet:) . Så vackert, så mysigt, så himelskt. Lyssna 10min in i låten Crises, eller så drar man på brass & low strings på övre manualen så lirar man Oxygene 4 med Maestro Jarre;)

Verkligen långt från en Solina/Eminent i soundet så nu måste jag ta mig i kragen och ta på mig träskor och fara till Holland på 310U jakt(när andra jagar Älg jagar Steve Eminent)

Peace

Steve

Klart du skall till Holland och hitta dig en fet eminent. Av alla mina instrument är den absolut sista grej jag säljer. Helt fantastisk på alla sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 09:45
Ursprungligen av Steve:

Verkligen långt från en Solina/Eminent i soundet så nu måste jag ta mig i kragen och ta på mig träskor och fara till Holland på 310U jakt(när andra jagar Älg jagar Steve Eminent)

Säg till om du tänker göra verklighet av planerna, jag har liknande planer nämligen men vet att jag aldrig kommer att ta mig för att göra det själv...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 10:32
Ursprungligen av Frebrik:

Säg till om du tänker göra verklighet av planerna, jag har liknande planer nämligen men vet att jag aldrig kommer att ta mig för att göra det själv...

Jag planerar att göra det själv med. Men väntar till jag har en källare att ha den i först....

Äntligen har jag en FUTURE RETRO XS!!!!:D
Undrar om det är nån mer i Sverige som har en?
Jag har bara hunnit prova den ca en timme men kan redan säga att
det är den mest välljudande mono synth jag har haft.:)

Ursprungligen av Schlachthof:

Äntligen har jag en FUTURE RETRO XS!!!!:D
Undrar om det är nån mer i Sverige som har en?
Jag har bara hunnit prova den ca en timme men kan redan säga att
det är den mest välljudande mono synth jag har haft.:)

Oh, grejt! Berätta mer!! Ljudexempel?
Fast kanske i XS-tråden...

Ursprungligen av leere:

skulle vara kul att få testa en asrx någon gång. känns lite som
en bas-sampler om man tittar på hur padsen är utsatta

Bas? Jovars, kanske det. Den låter iaf väldigt bra, även dom mediokra ROM-ljud håll hög klass. Ska bara lära mig hur man laddar in .wavljud och mappar upp dom, så ska jag trumma och jamma med den och min elgura.

Ursprungligen av The Introvert:

Lite kul med Pro-modellen är att det är en svensk som skrivit programvaran för trumsyntesen i den.

Stomp! Eller hur? Har inte kommit så långt, ännu. Har fått skruva isär den och meckat lite med padsen för dom går lite trögt efer den synth-och-samplerförstörande resan med posten från USA. Plastfästerna till den delen har gett med sig också. Själva moderkortet och PSU, samt scsi-kortet ser ut som det va gjort sent 90-tal/tidigt 2000-tal, men paddsen och den delen ser ut och känns som den va gjord på 70 eller tidigt 80-tal. Tror Akai MPC-serien har bra mycket bättre att komma med på den frånten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 17:48

Korg DS-10. Faan den här var rolig, låter riktigt ok när man kör den genom mixern. Samplade av lite trummor på Sp1200:an, låter guld ELECTRO

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-23 19:00

Nu ligger mopho framför mig, helgen är räddad!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-23 19:40
Bevaka tråden