Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tv-widget

Tråden skapades och har fått 825 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-12 08:36

Okej, jag ska försöka skrapa ihop lite konstruktiv kritik, men huvudargumentet för att fortsätta med Xmltv är inte mer konstruktivt än att EPG är ful. Jag såg dessutom i den andra tråden att jag inte är ensam. När Plast-temat finns på EPG kanske jag byter.

Nej, jag kör inte Tiger f.ö.

Det är faktiskt inte särskilt svårt att fixa problemet med tramstablåer när det gäller t.ex. barn/kunskapskanalen.

Gör såhär:

Ladda ned xmltv-widgeten.

OSX frågar direkt om du vill installera. Välj avbryt.

Högerklicka på den nedladdade filen och visa paketets innehåll. (alltså inte den öppna widgeten i dashboard.)

Öppna filen "localizedFunctions.js"

Byt ut alla förekomster av "kunskapbarn.svt.se" mot "svtb-kunskap.svt.se". Spara sedan.

Dubbelklicka på den "moddade" filen som då vill installera sig i dashboard. Installera.

Väl i dashboard, klicka på det lilla i:et i hörnet på xmltv-widgeten och radera kunskap/barnkanalen för att sedan lägga till den igen.

Nu ska allt funka!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-11-09 18:51

När kommer uppdateringen där Viasat Sport 1,2,3 ersätts med Viasat Fotboll och de andra nya?

Ursprungligen av Banken:

När kommer uppdateringen där Viasat Sport 1,2,3 ersätts med Viasat Fotboll och de andra nya?

Finns redan på epgwidget - Google Code

Barn/kunskapskanalen "tramsar" fortfarande!

Ursprungligen av bjornharstedt:

Det är faktiskt inte särskilt svårt att fixa problemet med tramstablåer när det gäller t.ex. barn/kunskapskanalen.

Gör såhär:

Ladda ned xmltv-widgeten.

OSX frågar direkt om du vill installera. Välj avbryt.

Högerklicka på den nedladdade filen och visa paketets innehåll. (alltså inte den öppna widgeten i dashboard.)

Öppna filen "localizedFunctions.js"

Byt ut alla förekomster av "kunskapbarn.svt.se" mot "svtb-kunskap.svt.se". Spara sedan.

Dubbelklicka på den "moddade" filen som då vill installera sig i dashboard. Installera.

Väl i dashboard, klicka på det lilla i:et i hörnet på xmltv-widgeten och radera kunskap/barnkanalen för att sedan lägga till den igen.

Nu ska allt funka!

Ahhh, tänkte jag, äntligen en lösning på problemet med den tramsiga tablån för barn/kunskapskanalen. Så jag har följt dina råd men med det enda resultatet att det inte funkar... Kör Tiger och laddade ner en ny widget och när jag försöker byta ut den gamla texten mot den nya så går det inte att byta ut någonting överhuvudtaget! När jag öppnar filen "localizedFunctions.js" så öppnas ju webläsaren och där går inget att ändra på!?! Vad att göra???

Ursprungligen av kenjohn:

Ahhh, tänkte jag, äntligen en lösning på problemet med den tramsiga tablån för barn/kunskapskanalen. Så jag har följt dina råd men med det enda resultatet att det inte funkar... Kör Tiger och laddade ner en ny widget och när jag försöker byta ut den gamla texten mot den nya så går det inte att byta ut någonting överhuvudtaget! När jag öppnar filen "localizedFunctions.js" så öppnas ju webläsaren och där går inget att ändra på!?! Vad att göra???

Med Öppna filen "localizedFunctions.js" menar jag följande:

"Högerklicka" på "localizedFunctions.js" och välja "öppna med" ur menyn och sedan programmet textredigeraren.
Väl inne i textredigeraren trycker du cmd+f (redigera -> sök) och får upp ett smidigt verktyg som automatiskt kan leta upp och ändra text busenkelt!

Spara sedan"localizedFunctions.js" och stäng textredigeraren.

Sedan är det bara att dubbelklicka på den modifierade widgeten och lägga till den i dashboard!

Lycka till och berätta gärna hur det gick!

-Björne

Idag fungerar inte XMLTV
Bara trams står det, på alla mina Macar.

Försökte på en Mac att följa alla tips som fanns att tillgå, men inget hjälper.

Går tll Manicker.se, och finner sidan svartlistad av Google

Vad har hänt ?

Såhär ser det ut hos mig sedan 2 dagar:

• Medlem
  • Lund
  • 2008-11-25 14:18

Xmltv är nedlagd och ersatt av EPG som har sin egen tråd här: http://www.99.se/vrig-programvara/243511-epg-xmltv-version-2-nyare-tvwidget.html

Min gissning är att det är något knas med servern som servar xml-filerna eftersom båda widgetarna har pajat.

Laddade ner EPG och den bara står på laddar ner, och det hamnar två loggfiler på hårddisken....

Ursprungligen av Pocahontas:

Laddade ner EPG och den bara står på laddar ner, och det hamnar två loggfiler på hårddisken....

Strular det fortfarande för dig?
Skulle du isf kunna zippa ihop mappen ~/Bibliotek/Xmltv (högerklicka, välj Komprimera Xmltv) och maila den till gustav.axelsson@gmail.com ?

Gäller för övrigt alla som upplever liknande problematik (oavsett om det är Xmltv- eller EPG-widgeten), zippa ihop Xmltv-mappen och maila den till mig. För detta och eventuella andra problem med EPG-widgeten, vänligen använd den tråden: http://www.99.se/vrig-programvara/24...-tvwidget.html . För Xmltv-problem, stanna i denna tråd.

Angående Xmltv-widgeten: Jag har valt att lägga tiden på EPG-widgeten istället, så Xmltv-widgeten kan anses vara övergiven (av mig iaf). Epg-widgeten funkar så pass bra att jag känner att det är en fullvärdig ersättare (men argumentera gärna emot mig om jag har fel).

Vad som hänt med manicker.se har jag ärligt talat inte en aning om :-/

XMLTV fungerade i morse, hade tömt Shedulemappen innan, så det fylldes på nytt.

EPG fungerade den också, så jag väljer attt ha den i stället nu.

Tack för svar

• Medlem
  • Borås
  • 2008-11-28 17:56

för mig fungerar inte EPG alls, bara står och laddar. har tagit bort xmltv och dess mappar. vad ska jag göra?

Ursprungligen av ibanez:

för mig fungerar inte EPG alls, bara står och laddar. har tagit bort xmltv och dess mappar. vad ska jag göra?

Har du försökt att slänga allt och installera om igen

• Medlem
  • Borås
  • 2008-11-29 08:05
Ursprungligen av Pocahontas:

Har du försökt att slänga allt och installera om igen

beror på hur mycket de finns att slänga. till xlmtv fanns de ju en mapp under bibliotek t ex. till denna widget hittar jag inga extrafiler, har testat att slänga rogrammet och ladda ner på nytt, jag laddar om de osv, men ingen lycka hittills. detta är ju nästan viktigatse grejen på datorn

• Medlem
  • Borås
  • 2008-11-29 09:14

nu installerade jag xmltv igen och de fungerar. men varför då inte epg?

Bevaka tråden