Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag spelar Horde på Aerie Peak.. Såg ngnstans att det enbart finns 15% Horde där. Hur kan det bli så?

Samtidigt vill jag bara meddela att WoW flyter underbart på min nya MacBook Pro 17' , 2.93 GHz, 8 GB RAM

  • Medlem
  • 2009-04-30 12:22

Mnja, det är väl nästan alltid mer ally än horde, men 15% låter grymt lågt. Men å andra sidan kanske det är lättare att vara nr 1 horde guild då? Har du svårt att få grupp/raids till och med är det ju jobbigt. Kan ju ha varit en stor migration från er server nyligen också...

Förmdligen, men det vore ju kul om Blizzard öppnade upp för möjligheten till free transfer.. WSG och andra BG's blir lätt löjligt numera

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-05-01 18:36

Äsch, jag som slutat med wow 3 ggr under de senaste 3 åren, och nu sitter jag och tankar patcher igen :"> köpte mig nyss en mb unibody och tänkte kolla vad den går för! men det blir till att levla om på nytt, denna gång på en rp-server för första gången. dock så tankar jag patcherna i snigelfart är alldeles ny macanvändare och är inte så superhajj på datorer alls egentligen, så det här med att öppna portar osv förstår jag mig inte riktigt på.

finns det ingen sida med alla patcher för mac? likt speltorrents.se eller så? eller har blizz patcherna i torrentformat tro?

Blizz patchar kommer via bittorrent om du läser tidigare i tråden.

Jag fundrar själv på att börja igen efter någon månads uppehåll, jag har också kommit på varför jag inte vill spela. Ogillar verkligen elitismen som uppstår på max lvl.
Det går inte att vara en casual på end game så är det bara.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-05-01 22:04

Ååh vad jobbigt. Hade precis installerat wow vanilla och tankat hem alla patches, så jag installerade dessa för att lira på mitt gammla acc, när jag skulle logga in så stod det att det var uppgraderat till bc tydligen, suure tänkte jag och satte i bc-skivan och tänkte installera. Icke! Stannar på 25% och kommer upp ett felmeddelande, efter lite googlande finner jag att problemet ligger i att jag installerade alla patches innan jag hade installerat bc/wotlk, och därför inte kan installera dessa. Såå det var bara att ta bort och börja om

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-05-02 01:06
Ursprungligen av inok:

Ååh vad jobbigt. Hade precis installerat wow vanilla och tankat hem alla patches, så jag installerade dessa för att lira på mitt gammla acc, när jag skulle logga in så stod det att det var uppgraderat till bc tydligen, suure tänkte jag och satte i bc-skivan och tänkte installera. Icke! Stannar på 25% och kommer upp ett felmeddelande, efter lite googlande finner jag att problemet ligger i att jag installerade alla patches innan jag hade installerat bc/wotlk, och därför inte kan installera dessa. Såå det var bara att ta bort och börja om

Skippa skivorna helt, ladda hem installeraren från Blizzard och låt den tanka hem allt du behöver.

Jag hatar fan UIs. Haft cleana, haft geggiga fram och tebax. Blir aldrig nöjd och tycker dem tar för mycket kräv för det lilla dom gör. Nu när min externa skärm pajja så gick jag tebax till old school och det är fan skönt och en FPS-höjjare.

Har dock några crucal mods:
Chatter
Classtimer
Deadly Boss Mods
Grid
Itemrack
Omen
OmniCC

Rätt många addons ändå men dessa är rätt viktiga, iaf för mig.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-05-03 13:13

http://img186.imageshack.us/img186/2014/bild1v.png

där är mitt för tillfället. addons jag använder, som jag inte kan klara mig utan är;

Prat - chataddon
Bartender 4 - actionbar addon
Buttonfacade - ett addon som bla kan göra actionbarknappar glossy
squeenix - minimapaddon
satarina buff frames - buffaddon
doom cooldown count - ett litet addon som gör att cooldowns som är redo visas i en liten ruta
cartographer - mapaddon
cowtip - tooltip
!improved error frame - sjukt skön grej som samlar upp alla jobbiga errormeddelanden i en ruta som man kan klicka fram, istället för att dessa ska dyka upp mitt i en fight etc.
doublewide - gör questloggen dubbelt så bred, väldigt smidigt
ecastingbar - castbar
miks scrolling battle text - scrolling combat text
pitbull - unitframes

<3

  • Medlem
  • 2009-05-04 10:08

Willhaven. Jag hade samma relation till ui, jag vill ha det clean och mycket skärm. Så här ser mitt ui ut nu, på min nya iMac (fick jag det sagt igen )

http://i305.photobucket.com/albums/nn215/kaleri/ScreenShot_050209_221437.jpg

Det är en compilation som heter Raynes burnt cherry lite, och man kan hämta hela suiten här: http://www.wowinterface.com/downloads/info8207-RaynesBurntBlackCherryLite.html

MEN! En fråga, någon som använder GroupCalendar? Jag får inte upp det på min skärm pga av detta nya ui, och jag kan inte hitta ett / kommando. Någon som vet?

Gillade din inok. Också väldigt enkel!

Ursprungligen av Ziggy:

Willhaven. Jag hade samma relation till ui, jag vill ha det clean och mycket skärm. Så här ser mitt ui ut nu, på min nya iMac (fick jag det sagt igen )

http://i305.photobucket.com/albums/nn215/kaleri/ScreenShot_050209_221437.jpg

Det är en compilation som heter Raynes burnt cherry lite, och man kan hämta hela suiten här: http://www.wowinterface.com/downloads/info8207-RaynesBurntBlackCherryLite.html

MEN! En fråga, någon som använder GroupCalendar? Jag får inte upp det på min skärm pga av detta nya ui, och jag kan inte hitta ett / kommando. Någon som vet?

Gillade din inok. Också väldigt enkel!

Verkar svårt att installera dessa UI'n.. Är det det? Tänk på att jag är van vid att bara flytta in en mapp i add-on foldern

Senast redigerat 2009-05-16 14:16
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-16 22:39

Prova att installera Curse Client programmet. Enklare blir det inte att hålla reda på alla nya versioner och installera nya extensions.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-05-17 18:30
Ursprungligen av ru4real?:

Verkar svårt att installera dessa UI'n.. Är det det? Tänk på att jag är van vid att bara flytta in en mapp i add-on foldern

Nja, själva installationen är ju enkel, asså man kopierar sina wtf-foldrar och interfacemappen för säkerhets skull. Sen är det väl mer configurationen som kan va knepig. Jag jobbade en hel del med inställningarna i de olika addonsen. Man kan ta befintliga profiler dock för att förenkla.

Hittade också ett sätt att få upp groupcalendar med kortkommando Enda problemet som återstår är den automatiska tracking som min hunter behöver...

Corgito - har du nån bild på ditt UI?

Kimpeh - jag tror just att mellan 2,0 och 2,4 är inte skillnaden så stor. Men eftersom jag inte e helt insatt i hur konfigurationen så det man undrar är det andra skillnader mellan de två? RAM? GFXkort? Tror annars att det kommer funka bra!

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-05-17 19:45
Ursprungligen av Ziggy:

Kimpeh - jag tror just att mellan 2,0 och 2,4 är inte skillnaden så stor. Men eftersom jag inte e helt insatt i hur konfigurationen så det man undrar är det andra skillnader mellan de två? RAM? GFXkort? Tror annars att det kommer funka bra!

Tack för svaret! Konfigurationen är i stort sett likadan, grafikkortet och ramminnet är exakt likadana på bägge modeller, det enda som skiljer mellan dessa två modeller är hårddisksstorleken och att den dyrare modellen har ett bakgrundsbelyst tangentbord.

Ursprungligen av Ziggy:

...Corgito - har du nån bild på ditt UI? :)...

Kommer här. Det mesta är standard med någon liten twist...

Om minikartan: Den består av två animerade ringar. Den inre roterar motsols och den yttre medsols. Ser riktigt magiskt ut :D.

Senast redigerat 2009-05-18 13:13
  • Medlem
  • 2009-05-18 14:09

Snyggt! Och vilken snygg hatt!

Mmm sett den där kartan förr, den är läcker! Vad är det för ikoner till vänster mitt på skärmen?

Ikväll ska jag filma en OS25 manna tänkte jag. Se hur det går den här gången...

Ursprungligen av Ziggy:

Snyggt! Och vilken snygg hatt!

Mmm sett den där kartan förr, den är läcker! Vad är det för ikoner till vänster mitt på skärmen?

Ikväll ska jag filma en OS25 manna tänkte jag. Se hur det går den här gången...

Farmit heter den till vänster. Bara klicka på + för att få en ruta till ->drag dit det du vill hålla koll på(tex antalet blommor eller nåt för en samlarquest)

Den är dock inte uppdaterad på länge, tror senast för 2.4 men den funkar ändå

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-05-04 10:58

tack! ja det ska vara enkelt brukade använda Hal's UI förut tills jag lärde mig konfigurera egna tror det blir att fixa till ett till idag faktiskt. Haha, att fixa UIs är typ det roligaste ju ;D

körde denna förut. kräver lite mer CPU men sitter man på en nyare burk än mig så är det nog riktigt hett:
http://www.wowinterface.com/downloads/info11255-CaithUI.html

har oxå kört HAL's som varit grymt hett.

märkte igår dock att jag måste ha nån bättre mod för mina runor. ska se om magic runes ska få chansen igen..

ny mod....fan

  • Medlem
  • 2009-05-12 10:02

Nu när datorn orkar med lite så tänkte jag spela in lite film och började med en wipe i OS25man med gillet igår haha, slarv från dpshållet gjorde att vi wipade på adds...

Men jag undrar vilka settings ska man ha? Det finns ju en del inställningar att välja på - någon som har en idé / förslag? storlek? sätt att komprimera?

Själv är jag lite kluven mellan det rena nedstrippade guit och lul-lul'et så mina senaste tillägg till guit omfattas av Hide Blizzard för att ta bort dekorationen kring tool-baren i botten samt Sexymap som förvandlar minikartan till ett genomskinligt under...som sagt blandat. Önskar bara jag hade en större skärm så att allt slapp trängas på min 17 tummare med 1280x1024 upplösning...

Vad spelar ni på för server (servrar) och vad är ni för level? Jag kör en level 32 undead-präst på Executus och där finns knappt någon att spela med. Känns som 99% är level 80 numera...

  • Medlem
  • 2009-05-23 18:38

Dragonblight!
Och lvl 80 med min hunter. Du är välkommen om du vill - då blir vi 5 med macar i vårt gille

Men jag kör inte så jätteofta, det hinns inte med tyvärr. Inte provat Ulduar än, fast gillet e där och röjer! Och ja, det kan va tufft att få sällskap i de lägre lvls. Man märker att vissa är hardcore, så när man är lvl 20 med dom en dag, är dom 40 nästa vecka, när man själv precis ska dinga 21... Lite trist ibland. På den "gamla" tiden var det ju alltid folk som va i samma lvls

Vill ni se mitt gille ta ner Sarth i Obsidian Sanctum, heroic. Fast vi va bara 18 hehe och inget mästarkill det här. Dessutom får ni möjlighet att se den senaste iMacen, inställningar på ULTRA, in action så att säga. Observera att Flame Walls ser konstiga ut pga nån bugg, inte lagg. Mitt nya UI får ni på köpet! Kolla gärna på HQ och fullskärm

http://www.youtube.com/watch?v=iH99sDvRyMw

Ursprungligen av Ziggy:

Dragonblight!
Och lvl 80 med min hunter. Du är välkommen om du vill - då blir vi 5 med macar i vårt gille

Men jag kör inte så jätteofta, det hinns inte med tyvärr. Inte provat Ulduar än, fast gillet e där och röjer! Och ja, det kan va tufft att få sällskap i de lägre lvls. Man märker att vissa är hardcore, så när man är lvl 20 med dom en dag, är dom 40 nästa vecka, när man själv precis ska dinga 21... Lite trist ibland. På den "gamla" tiden var det ju alltid folk som va i samma lvls

Vill ni se mitt gille ta ner Sarth i Obsidian Sanctum, heroic. Fast vi va bara 18 hehe och inget mästarkill det här. Dessutom får ni möjlighet att se den senaste iMacen, inställningar på ULTRA, in action så att säga. Observera att Flame Walls ser konstiga ut pga nån bugg, inte lagg. Mitt nya UI får ni på köpet! Kolla gärna på HQ och fullskärm

http://www.youtube.com/watch?v=iH99sDvRyMw

Hmm... Kanske ska ta och flytta över till Dragonblight då. Men spelar inte så ofta jag heller. Det är ju ett rätt tidskrävande spel om man nu inte bara kör Battle Grounds hela tiden, men det får man ju inte längre XP för.

Kör också med ”Ultra” på min ”Mac” (eller Mhack som jag kallar den). Har på 4x anti-aliasing också. Flyter på fint med ATI Radeon HD 4890 med 1 GB VRAM.
T.o.m. iMacen med 4850-kortet ligger i lä.

  • Medlem
  • 2009-05-24 14:08

Om du har bättre dator än jag så får du ju självklart inte vara med!

Men absolut, om du känner för det så är du välkommen! Jag skickar dig ett meddelande med lite info

Ursprungligen av star-affinity:

Vad spelar ni på för server (servrar) och vad är ni för level? Jag kör en level 32 undead-präst på Executus och där finns knappt någon att spela med. Känns som 99% är level 80 numera...

Aerie Peak - Horde
Lvl 80 Undead Warlock

De flesta lvl 80 har minst en alt. Kolla i guildchatten och fråga om du inte kan slå följe med dem.

  • Medlem
  • 2009-05-25 13:00

Cogito och ru4real, har ni mötts ingame också och fightats? Vem vinner?

Ursprungligen av Ziggy:

Cogito och ru4real, har ni mötts ingame också och fightats? Vem vinner?

Ingen aning. Har ingen char högre än 70 för jag har inte köpt Lich King än. Väntar tills jag fått upp min mage i 70 innan jag slår till. Måste ju samla kosing till diverse också och fn har jag "endast" 2300G totalt på alla figurer - räcker inte särskilt långt.

Ursprungligen av Ziggy:

Cogito och ru4real, har ni mötts ingame också och fightats? Vem vinner?

Allt beror på gears och pvp vana. Det går inte att spekulera om det.

En annan sak är ju att Warlocks pwns alla

  • Medlem
  • 2009-05-28 15:04

Haha, jag har mött en del locks (jag e hunter). Jag kör mest PvE men ibland smyger jag iväg på en AB, brukar stå och hänga vid farm Locks e tricky, men det är inte omöjligt att få ner dom, problemet är alla j-kla dots som ligger kvar och tickar! Dör oftast på grund av dom.

Cogito, jag e smått imponerad att du inte har Wotlk, är det inte svårt att motivera för andra du spelar med? Asså inget fel med det, men jag tycker det verkar vara svårt att "bli kvar"

Bevaka tråden