Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nåt är fel

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 20:12
Ursprungligen av Lionhart:

Nåt är fel

Gör en restore.

Har du haft beta installerat?

Ursprungligen av zappee:

Gör en restore.

Har du haft beta installerat?

Ska jag återställa mobilen ?

Nej ingen beta

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-17 20:10

kenjon; fast det borde ju finnas manuell hantering av MMS-inställningar. Det borde ju åtminstone vara med i telefonen liksom tethering. Skumt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-17 20:10

visst ska man kunna ha den som moden till macen nu eller......

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-17 20:11

funkar tethering med telesnor då? nån som har testat?

Find My iPhone funkar fint. Om nu bara MMS hade fungerat...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-17 20:13

Hittade det här nu;

Include or remove the subject field:
In Settings, tap Messages, then tap Show Subject Field to turn it on or off.

NOTE: The subject field and the Show Subject Field setting don’t appear if MMS isn’t supported by your carrier.

Turn MMS messaging on or off:
In Settings, tap Messages, then tap MMS Messaging to turn it on or off. You may want to turn MMS Messaging off, for example, to prevent sending or receiving attachments when fees apply.

NOTE: The MMS Messaging setting doesn’t appear if MMS isn’t supported by your carrier.

Från Apple.com. Vafan, hur får jag igång det i min då? 3 lär ju inte engagera sig i att få igång MMS i iPhones. Dåligt! Ska man behöva jailbreaka igen, suck.

Jahapp, det här med MMS förtog ju lite av glädjen.

Att fråga om MMS och/eller Internetdelning funkar med Telia/Telenor är nog ganska lönlöst faktist. Båda operatörerna stödjer både MMS och Internetdelning, men det verkar vara väldigt olika för olika personer, en del ser inte internetdelning, en del kan inte skicka MMS, för andra funkar det perfekt.

Ursprungligen av Patrik D:

Att fråga om MMS och/eller Internetdelning funkar med Telia/Telenor är nog ganska lönlöst faktist. Båda operatörerna stödjer både MMS och Internetdelning, men det verkar vara väldigt olika för olika personer, en del ser inte internetdelning, en del kan inte skicka MMS, för andra funkar det perfekt.

Är MMS aktiverat automatiskt med alla iPhoneabonnemang eller måste kanske folk aktivera detta manuellt hos telenor/telia?

Ursprungligen av theplague:

Är MMS aktiverat automatiskt med alla iPhoneabonnemang eller måste kanske folk aktivera detta manuellt hos telenor/telia?

Tror du slog huvudet på spiken där...

Jag har operatör 3

Är det någon som kört in 3.0 på en upplåst 2G och lyckats behålla den upplåst och aktiverad efter uppdatering eller måste man vänta in Ultrasnow?

Inköp pågår. Även om det känns lite kymigt att behöva betala för en uppdatering när de flesta mindre uppdateringar av MacOS inte kostar en spänn så är det iaf trevligt att de lyckas hålla kostnaden under 100 kronor.

Nu gick det faktiskt att skicka. Sände ett sms til 4466 och nu blev det inget fail när jag skickade. Borde kollat på teliaiphoneblog tidigare. Ska se om jag får bekräftelse.

ni som inte hittar MMS, Ring era operatörer, Jag ska göra det imorgon så fort dom öppnat

Ursprungligen av Lionhart:

ni som inte hittar MMS, Ring era operatörer, Jag ska göra det imorgon så fort dom öppnat

Tips till alla: Läs på www.teliaiphoneblog.se. Där finns en guide. Hjälper nog inte dig, Lionhart, men kan ju vara värt att läsa ändå.

EDIT: Hjälpte ej att skicka det där SMS:et.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-06-17 20:26

Tappat mobildata efter att ha skickat MMS??

Hej,

Jag skickade ett MMS och efter det verkar mobildata sluta funka ("servern slutade svara" när jag laddar webbsida).

Gick in i inställningarna och bytte MMS APN till online.telia.se (i.st.f mms.telia.se som stod där först) och startade om telefonen, sen verkar det funka med både MMS och mobildata.....

Såg att några haft problem med detta i betorna, men jag trodde väl att det skulle funka i den "riktiga"......?

Nån fler som haft detta problem med dagens version?

En annan fråga, det står att man ska kunna köpa filmer i itunes ? Jag hittar inte nån flik med namnet MOVIES eller filmer , ( I ITUNES)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-06-17 20:27
Ursprungligen av Lionhart:

En annan fråga, det står att man ska kunna köpa filmer i itunes ? Jag hittar inte nån flik med namnet MOVIES eller filmer , ( I ITUNES)

Det fungerar inte i Sverige, är väl bara UK och USA och större länder som har det tror jag... Vet inte exakt vilka länder men sverige har ingen sådan möjlighet.

Ursprungligen av alekks:

Det fungerar inte i Sverige, är väl bara UK och USA och större länder som har det tror jag... Vet inte exakt vilka länder men sverige har ingen sådan möjlighet.

HAHA vilket jävla skämt alltså, nu blev jag pissed , Jävla skit bajs MOBIL

Ursprungligen av Lionhart:

HAHA vilket jävla skämt alltså, nu blev jag pissed , Jävla skit bajs MOBIL

Hahaha, du har inte hängt med riktigt de semaste åren va? Och är inte så gammal heller, av språket att döma?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-06-17 20:33
Ursprungligen av Lionhart:

HAHA vilket jävla skämt alltså, nu blev jag pissed , Jävla skit bajs MOBIL

Haha, det är ju inte mobilens fel. Det är ju för att Apple och mediejättarna inte skrivit avtal som gäller i Sverige. Det är alltså Apples och mediejättarnas fel som inte ingår något samarbete även i Sverige ;P Men det kommer väl så småningom det med.

Fanken vad knöligt. Här tror man att affären genomförts. Har loggat in, läst regler, kryssat i rutan och klickat ok, läst färändringar, kryssat i rutan och klickat ok och sedan kommer en text som talar om att man ska börja om...för att göra sitt köp... :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 20:23

Kör Telia och MMS funkade på stubben efter uppdatering till 3.0

Som jag har väntat på det här.

Om ni vill prova "Push-notiser" så har detta program stöd för det:
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=305598228&mt=8

När man aktiverat det så kan man gå in under Inställningar för att se vad för val man har

fungerade klockrent.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-17 20:26

ultrasn0w (Ersättaren till yellowsn0w) kommer släppas på Fredag - Så vi alla som har annan carrier än Telia, eller en fullt upplåst telefon får snällt vänta.. Eftersom det kanske inte är så smart att uppdatera telefonen på midsommar efter all schnappz så kanske lördag är en bättre dag för oss

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-17 20:28

kan man ha den som dongel till macen

Bevaka tråden