- Lionhart
- Medlem ●
- Öckerö
Hittade det här nu;
Include or remove the subject field:
In Settings, tap Messages, then tap Show Subject Field to turn it on or off.
NOTE: The subject field and the Show Subject Field setting don’t appear if MMS isn’t supported by your carrier.
Turn MMS messaging on or off:
In Settings, tap Messages, then tap MMS Messaging to turn it on or off. You may want to turn MMS Messaging off, for example, to prevent sending or receiving attachments when fees apply.
NOTE: The MMS Messaging setting doesn’t appear if MMS isn’t supported by your carrier.
Från Apple.com. Vafan, hur får jag igång det i min då? 3 lär ju inte engagera sig i att få igång MMS i iPhones. Dåligt! Ska man behöva jailbreaka igen, suck.
Att fråga om MMS och/eller Internetdelning funkar med Telia/Telenor är nog ganska lönlöst faktist. Båda operatörerna stödjer både MMS och Internetdelning, men det verkar vara väldigt olika för olika personer, en del ser inte internetdelning, en del kan inte skicka MMS, för andra funkar det perfekt.
Att fråga om MMS och/eller Internetdelning funkar med Telia/Telenor är nog ganska lönlöst faktist. Båda operatörerna stödjer både MMS och Internetdelning, men det verkar vara väldigt olika för olika personer, en del ser inte internetdelning, en del kan inte skicka MMS, för andra funkar det perfekt.
Är MMS aktiverat automatiskt med alla iPhoneabonnemang eller måste kanske folk aktivera detta manuellt hos telenor/telia?
Inköp pågår. Även om det känns lite kymigt att behöva betala för en uppdatering när de flesta mindre uppdateringar av MacOS inte kostar en spänn så är det iaf trevligt att de lyckas hålla kostnaden under 100 kronor.
ni som inte hittar MMS, Ring era operatörer, Jag ska göra det imorgon så fort dom öppnat
Tips till alla: Läs på www.teliaiphoneblog.se. Där finns en guide. Hjälper nog inte dig, Lionhart, men kan ju vara värt att läsa ändå.
EDIT: Hjälpte ej att skicka det där SMS:et.
Hej,
Jag skickade ett MMS och efter det verkar mobildata sluta funka ("servern slutade svara" när jag laddar webbsida).
Gick in i inställningarna och bytte MMS APN till online.telia.se (i.st.f mms.telia.se som stod där först) och startade om telefonen, sen verkar det funka med både MMS och mobildata.....
Såg att några haft problem med detta i betorna, men jag trodde väl att det skulle funka i den "riktiga"......?
Nån fler som haft detta problem med dagens version?
En annan fråga, det står att man ska kunna köpa filmer i itunes ? Jag hittar inte nån flik med namnet MOVIES eller filmer , ( I ITUNES)
Det fungerar inte i Sverige, är väl bara UK och USA och större länder som har det tror jag... Vet inte exakt vilka länder men sverige har ingen sådan möjlighet.
Det fungerar inte i Sverige, är väl bara UK och USA och större länder som har det tror jag... Vet inte exakt vilka länder men sverige har ingen sådan möjlighet.
HAHA vilket jävla skämt alltså, nu blev jag pissed , Jävla skit bajs MOBIL
HAHA vilket jävla skämt alltså, nu blev jag pissed , Jävla skit bajs MOBIL
Haha, det är ju inte mobilens fel. Det är ju för att Apple och mediejättarna inte skrivit avtal som gäller i Sverige. Det är alltså Apples och mediejättarnas fel som inte ingår något samarbete även i Sverige ;P Men det kommer väl så småningom det med.
Fanken vad knöligt. Här tror man att affären genomförts. Har loggat in, läst regler, kryssat i rutan och klickat ok, läst färändringar, kryssat i rutan och klickat ok och sedan kommer en text som talar om att man ska börja om...för att göra sitt köp... :/
Om ni vill prova "Push-notiser" så har detta program stöd för det:
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=305598228&mt=8
När man aktiverat det så kan man gå in under Inställningar för att se vad för val man har
ultrasn0w (Ersättaren till yellowsn0w) kommer släppas på Fredag - Så vi alla som har annan carrier än Telia, eller en fullt upplåst telefon får snällt vänta.. Eftersom det kanske inte är så smart att uppdatera telefonen på midsommar efter all schnappz så kanske lördag är en bättre dag för oss