Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av erikohman:

Nu syns nog bilden.
Men vad menar du med "återställa nätverksinställningarna eller lägga in ipcc filen manuellt." ???

Om du länkar till en bild på en site där du är inloggad ser ju allt helt ok ut i din ände.
Vi som inte har den tjänsten får ju tji.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Bilden syns inte men saknar du menyn internetdelning behöver du återställa nätverksinställningarna eller lägga in ipcc filen manuellt.

Så här ser det ut om det var detta du menade? Jag bara slog på internetdelning...sen var det väl någon inställning i systeminställningar på Macen...men det skötte sig liksom självt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 21:55
Ursprungligen av erikohman:

Skulle någon kunna ta en skärmdump för hur det ser ut på Inställningar > Allmänt > Nätverk där man ser Internetdelning?
Nedan ser ni en bild på hur det ser ut för mig.

Såhär, tydligen:

Tänkte man kanske kunde koppla samman macen och Touchen med varandra genom BT. Mac'en hittar Touchen men mer än så går inte för även om det står discoverable på Touchen så vill det sig inte. Touchen söker samtidigt efter enheter (verkar visst inte gå att slå av det) och hittar den inte Macen så lär den inte hitta något...

Var som vanligt lite sen i ovanstående inlägg...ursäkta. Tusan vad alla är på hugget. Härligt att vi hjälps åt!

Har för övrigt delning via USB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 22:03

Det är något lurt här. Alternativet "Internetdelning" försvann från min inställningsmeny efter att jag parkopplat telefonen med macen via Bluetooth. Har stängt av BT, men den har inte kommit tillbaka.

Ursprungligen av vanilj:

Det är något lurt här. Alternativet "Internetdelning" försvann från min inställningsmeny efter att jag parkopplat telefonen med macen via Bluetooth. Har stängt av BT, men den har inte kommit tillbaka.

Du verkar ha råkat ut samma sak som jag gjorde.
Gå in på Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk och klicka sedan på Återställ inställningar. Starta sedan om din iPhone, då fick jag tillbaka Internetdelning!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2009-06-17 22:06

Ska synkningen av anteckningar/notes gå att köra wireless? Eller fungerar bara den när man synkar manuellt med kabel?

(Mailen pratar ju uppenbarligen med IMAP servern om anteckningarna?)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-17 22:08

Uppdatering & återställning funkar inte

Kul att ni får det att funka. Tyvärr är jag inte lika lyckligt lottad. Jag har laddat ned 3:an men när jag ska återställa så körs uppdateringen. Problemet är att den kraschar precis när den är färdig med följande meddelande. Jag har startat om dator och telefon men det verkar inte hjälpa.
Standard 8 GB telia.

Jag antar att internetdelning bara funkar mellan Mac och iPhone och inte mellan Mac och iPod Touch eller är det bara så att det är något mer jag måste installera för att få det att funka. (Har ipod Touch)

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag antar att internetdelning bara funkar mellan Mac och iPhone och inte mellan Mac och iPod Touch eller är det bara så att det är något mer jag måste installera för att få det att funka. (Har ipod Touch)

Hur skulle internetdelning fungera på iPod Touch menar du? Det är ju ett mobilnät man surfar på.

Ursprungligen av theplague:

Hur skulle internetdelning fungera på iPod Touch menar du? Det är ju ett mobilnät man surfar på.

Inte fanken vet jag men jag såg inställningsbilderna ovan som handlade om anslutning mellan Mac och iPhone över BT och usb. Tänkte att kanske kunde man utnyttja denna anslutning för något annat än att ha nallen som modem till datorn genom att låta nallen fungera som styrdon för datorn...fast det går ju inte :/

Vore väldans trevligt om Salling clicker funkade med Touch'en så slapp jag använda min SE K510 och dess @£©###! styrspak för att manövrera mellan kontroller för vlc, itunes och Eyetv. Fast det är väl bara att inse att enda sättet jag kan få den kontrollen med min Touch är om jag skaffar en airport...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inte fanken vet jag men jag såg inställningsbilderna ovan som handlade om anslutning mellan Mac och iPhone över BT och usb. Tänkte att kanske kunde man utnyttja denna anslutning för något annat än att ha nallen som modem till datorn genom att låta nallen fungera som styrdon för datorn...fast det går ju inte :/

Vore väldans trevligt om Salling clicker funkade med Touch'en så slapp jag använda min SE K510 och dess @£©###! styrspak för att manövrera mellan kontroller för vlc, itunes och Eyetv. Fast det är väl bara att inse att enda sättet jag kan få den kontrollen med min Touch är om jag skaffar en airport...

Jo det kanske man kan i framtiden.
Men du kan ju redan sedan dag ett styra datorn via WiFi.
Varför gör du inte det?
Det finns remotes till iTunes, VLC, powerpoint etc etc etc etc etc etc.
Varför använder du inte dem?
Det behövs inte en airport, en helt vanligt trådlös router fungerar.
Men visst, bluetooth för detta vore något för de som nu inte har trådlös router(vilket för mig visserligen är anmärkningsvärt om man inte har).

Ursprungligen av theplague:

Jo det kanske man kan i framtiden.
Men du kan ju redan sedan dag ett styra datorn via WiFi.
Varför gör du inte det?
Det finns remotes till iTunes, VLC, powerpoint etc etc etc etc etc etc.
Varför använder du inte dem?
Det behövs inte en airport, en helt vanligt trådlös router fungerar.
Men visst, bluetooth för detta vore något för de som nu inte har trådlös router(vilket för mig visserligen är anmärkningsvärt om man inte har).

Jag måste väl höra till den anmärkningsvärda minoriteten då för jag har ingen trådlös router :). Jag har en Belkin som ligger i sin kartong i ett skåp men den funkar minst sagt konstigt(instabilt) och inställningen av den kräver ett besök i en DOS-liknande miljö...huga...

En Airport står högt upp på listan över nästa sak jag ska köpa...

Lägg in en ny modemconfig så dyker den upp, sök efter .modemconfig här och se hur man gör. Du får stämpla in rätt data igen bara (ta skärmdump innan).

Va skönt att ha en upplåst från italien med Tele2 - ALLT fungerar kanon!

Bara dom kunde stödja Voice Mail också.. mmm

Sådär, nu funkar det igen.
Jag fick alltså gå in på Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk och klicka sedan på Återställ inställningar. Starta sedan om min iPhone, då fick jag tillbaka Internetdelning!

Bilderna nedan visar felet, och sedan hur det ska se ut...

  • Medlem
  • 2009-06-17 22:12

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1343127&tstart=0
Hittade denna sidan som skulle vara en fix till mitt problem.. Kanske hjälper någon?
mitt vista hittar ändån inte drivrutinerna även om jag pekar ut exakt var de är.. Dumma vista Ska testa på xp nu och se om det går bättre

Internetdelningen fungerar väldigt bra tycker jag, när man väl fick rätt på det.
Jag surfar snabbare via mobilen än med mitt mobila bredband från tre:D

Ursprungligen av snespark:

Internetdelningen fungerar väldigt bra tycker jag, när man väl fick rätt på det.
Jag surfar snabbare via mobilen än med mitt mobila bredband från tre:D

Håller med om att det funkar bra, kör via USB och har telia i iPhone. Får också känslan av att det går snabbare än med mitt mobila bredband ifrån Telia...men det ska väl inte vara möjligt eller?

Kanske någon här som redan mätt hastigheter?

Ursprungligen av erikohman:

Sådär, nu funkar det igen.
Jag fick alltså gå in på Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk och klicka sedan på Återställ inställningar. Starta sedan om min iPhone, då fick jag tillbaka Internetdelning!

Bilderna nedan visar felet, och sedan hur det ska se ut...

Lägg bar ainte in användarnamn och lösen på mms inställningar då försvinner internetdelning vid nästa parning med datorn.

Såg lite längre bak att det var någon som frågade hur man får batteri ikonen att visa i procent, på touch är det bara att klicka på batteri ikonen och jag kör 2.2.1

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 01:44
Ursprungligen av Richrad.t:

Såg lite längre bak att det var någon som frågade hur man får batteri ikonen att visa i procent, på touch är det bara att klicka på batteri ikonen och jag kör 2.2.1

Fungerar inte på en obreakad iPhone 3.0 i alla fall.

Ursprungligen av zappee:

Fungerar inte på en obreakad iPhone 3.0 i alla fall.

Fan vilken tabbe jag gjorde, funkar antaligen för att den är jailbreakad. Glömde att skriva det, ledsen för missledning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 22:11

Någon som hittar någon enhet med bluetooth när det är aktiverat? Jag hittar inte min macbook och macbooken hittar inte iphonen.

Ursprungligen av baller:

Någon som hittar någon enhet med bluetooth när det är aktiverat? Jag hittar inte min macbook och macbooken hittar inte iphonen.

Som jag skrev tidigare hittade min MacBook iPhonen fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 22:28
Ursprungligen av Capeman:

Som jag skrev tidigare hittade min MacBook iPhonen fint.

Ok. Nåt skumt med min blåtand då. MMS funkar dock för mig, verkar vara stora variationer för alla.

Underbart att skriva åäö iaf.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-17 22:45
Ursprungligen av baller:

Ok. Nåt skumt med min blåtand då. MMS funkar dock för mig, verkar vara stora variationer för alla.

Jag hade också problem att koppla ihop min MBP med iPhone via blåtand. De hittade varandra och säkerhets koden dök upp på både telefon och dator. Tryckte "pair" på telefonen men missade "continue" på datorn... [epic fail]

Efter 5 försök så bemödade jag mig med att läsa de instruktioner som stod på skärmen (samt följa dessa) och se på tusan, då funkade allt... :">

  • Medlem
  • Falköping
  • 2009-06-17 22:20

nu har jag tröttnat... nån mer än jag som inte kommer förbi säkerhetskopieringen???

problem!!!
när jag ska köra min update ifrån 2.2.1 till 3.0.0 så kommer det upp en ruta där det står följande:
Iphone kunde inte uppdateras just nu eftersom Iphone-aktiviteringsservern inte kunde nås

är det många som uppdaterar nu så deras server inte pallar med eller är det jag som gör nåt fel? behöver jag reboot den?

Ursprungligen av bulanhstad:

problem!!!
när jag ska köra min update ifrån 2.2.1 till 3.0.0 så kommer det upp en ruta där det står följande:
Iphone kunde inte uppdateras just nu eftersom Iphone-aktiviteringsservern inte kunde nås

är det många som uppdaterar nu så deras server inte pallar med eller är det jag som gör nåt fel? behöver jag reboot den?

Läs tråden...?

Bevaka tråden