Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Robo-X:

Om du använder din iPhone med Telia kan du aktivera den genom telia. Det enda du behöver göra är att jailbreaka den. Och vill du använda en annan operatör kan du installera ultrasn0w.

//Rob

Hej Ja tanken är att köpa en 02 3GS här i Skottland göra break+upplåsning i DFU utan sim.Sedan aktivera via telia Sverige samt använda gamla säkerhetskopian för 3G iphone för få tillbaka innehåll.Tankar om detta?Mvh jan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 10:57
Ursprungligen av jananders:

Hej Ja tanken är att köpa en 02 3GS här i Skottland göra break+upplåsning i DFU utan sim.Sedan aktivera via telia Sverige samt använda gamla säkerhetskopian för 3G iphone för få tillbaka innehåll.Tankar om detta?Mvh jan

Jag vet inte. Själv tycker jag det är inte värt att köpa en låst iPhone även om den är billigare. Man kommer ha rätt mycket problem med varje firmware update. Förresten det ryktas om att den 17juli kommer firmware 3.1 vilket kommer förmodligen att uppgradera basebandet och göra att ultrasn0w inte kommer att fungera längre. Såna problem har man med uplåsta iPhonen inte.

//Rob

Hej En kort fråga.Bör jag aktivera den i O2 nätet eller kan man gå direct DFU mode jailbreaka+upplåsning utan simkort för att sedan aktivera i telia(teliasim)? Mvh Jan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 10:23

jananders: guiden för upplåsning på iclarified gäller 3G och 3Gs, läs den igen så ser du. ultrasn0w låser alltså upp både 3g och 3gs

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 10:27
Ursprungligen av arne123:

jananders: guiden för upplåsning på iclarified gäller 3G och 3Gs, läs den igen så ser du. ultrasn0w låser alltså upp både 3g och 3gs

Men jailbreaken redsn0w fungerar endast på 3G.

//Rob

Hej Arne Ja som jag skrev finns upplåsning men ej jailbreak(iclarified), men PurpleRA 1n 3.0.Mvh Jan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 12:16

Då var en vit 16gb 3gs beställd från apple.com.au, 5700 svenska kronor ungefär..

Ursprungligen av arne123:

Då var en vit 16gb 3gs beställd från apple.com.au, 5700 svenska kronor ungefär..

Du får hålla oss uppdaterade om hur det har gått!

Okay, jag förstår.Det går alltså inte att jailbreaka innan aktivering? Mvh Jan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 15:24

Hur funkar det med garanti, om jag köper från Italien, har jag några garantier? måste jag lämna in den i Italien om den går sönder? eller kan jag skicka den till apple och få den reparerad?

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-05 17:10

det har ju diskuterats en miljon gånger typ, garantin gäller i respektive land

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-05 20:05

Men vad ni maler pojkar. Ta en valium.. Det är sommar, det är varmt och iPhone 3Gs är snordyr just nu

Sommar är döden. Tror jag flyger till Bryssel om 1 vecka, kombinerar en snabb semester med iPhoneköp. Självklart kan jag skylla resmålet på att vi just nu är ordförandeland i EU.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-06 11:16

Kan inte någon moderator städa lite inlägg här? Det är rätt mycket som inte har med att köpa iPhone olåst utomlands att göra utan upplåsning i sig. I kombination med att det inte verkar fungera med att länka direkt till inlägg (via sök) längre så är ju icke-relaterade inlägg t.om. mindre önskvärda än vanligen...

Får min 3G S från AUSTRALIEN om typ en vecka... Ska bli riktigt skönt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-07 00:25

Ni som köper via AUS, hur har ni gått tillväga? Köper på Applestore och skickar till någon ni litar på i AUS som sedan skeppar det med annat paket? Det är ju inte direkt man "har vägen förbi" som i många andra fall

Undrar också om ni skrevn en skum adress i Apple Store eller om ni beställer till bekanta.

Ursprungligen av d99gnu:

Ni som köper via AUS, hur har ni gått tillväga? Köper på Applestore och skickar till någon ni litar på i AUS som sedan skeppar det med annat paket? Det är ju inte direkt man "har vägen förbi" som i många andra fall

Jag köpte min från ebay... Vann den för 7

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-07 12:27
Ursprungligen av d99gnu:

Ni som köper via AUS, hur har ni gått tillväga? Köper på Applestore och skickar till någon ni litar på i AUS som sedan skeppar det med annat paket? Det är ju inte direkt man "har vägen förbi" som i många andra fall

Exakt så har jag gjort..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-07 12:30

Jag tänkte att undvika moms osv genom att inte skicka den i originalkartong samt ej skriva varuvärde på paketet. Går det så går det... 879 AUD gav jag för min vita 16gb, hittills...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-07 12:56

Det som får mig att avvakta med köp från Australien, eller andra länder med för den delen, är garantifrågan.. OM något händer med telefonen, måste den returneras till Australien då?
Om så är fallet, går det att få ut pengar från hemförsäkring? Den här ovissheten gör det mer värt att köpa i Sverige enligt mig.

Hoppas att någon sitter inne på svaren på mina frågor så man kan beställa en från Australien snart

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-07 13:05
Ursprungligen av boaman:

OM något händer med telefonen, måste den returneras till Australien då?

Har svarats på många ggr om i denna tråden, men än en gång: Ja den måste returneras dit. Garantin gäller bara i landet du köpte den i.

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-07 14:28
Ursprungligen av Minto0:

Har svarats på många ggr om i denna tråden, men än en gång: Ja den måste returneras dit. Garantin gäller bara i landet du köpte den i.

Senast på förra sidan..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-07 18:21

Ber om ursäkt för irriterande frågor som redan har ställts, men det är minst sagt frustrerande att behöva läsa igenom tiotalet sidor bakåt för att ta del av vad som har sagts. Önskar att sök funktionen kunde vara till större hjälp när det kommer till detta.

Nu var det ju bara en sida bakåt i det här fallet, så får väl kalla mig själv lat.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-07 20:32
Ursprungligen av boaman:

Ber om ursäkt för irriterande frågor som redan har ställts, men det är minst sagt frustrerande att behöva läsa igenom tiotalet sidor bakåt för att ta del av vad som har sagts. Önskar att sök funktionen kunde vara till större hjälp när det kommer till detta.

Nu var det ju bara en sida bakåt i det här fallet, så får väl kalla mig själv lat.

Det finns en sökfunktion bara för att söka i denna tråden uppe till höger: http://www.99.se/search.php?searchid=6463980 fick fram detta.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-07 22:29
Ursprungligen av Exstaz:

Det finns en sökfunktion bara för att söka i denna tråden uppe till höger: http://www.99.se/search.php?searchid=6463980 fick fram detta.

Går inte att länka till sökningar.

Men det finns som sagt en sök uppe till höger

  • Medlem
  • 2009-07-07 23:12

Någon som har koll på om det går att köpa den nya 3GS i spanien utan att behöva binda upp sig..?
Jag har lyckats läsa mig till att den gamla 3g-modellen gick att köpa med ett "pay-as-you-go"-abbonemang, dvs kontantkort.

Ska ner dit på semester i slutet av veckan och är grymt sugen på 3GS.

Tack för hjälp, om det finns...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-07 23:37
Ursprungligen av Jofo:

Någon som har koll på om det går att köpa den nya 3GS i spanien utan att behöva binda upp sig..?
Jag har lyckats läsa mig till att den gamla 3g-modellen gick att köpa med ett "pay-as-you-go"-abbonemang, dvs kontantkort.

Ska ner dit på semester i slutet av veckan och är grymt sugen på 3GS.

Tack för hjälp, om det finns...

Har du ens läst en del utav tråden???

Den här länken har skrivits minst 10 gånger.

http://support.apple.com/kb/HT1937

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-07 23:43
Ursprungligen av Robo-X:

Har du ens läst en del utav tråden???

Den här länken har skrivits minst 10 gånger.

http://support.apple.com/kb/HT1937

//Rob

Nej, hans egna tråd blev stängd och han blev hänvisad hit. Menar du att han ska läsa OCKSÅ?!

  • Medlem
  • 2009-07-08 15:04
Ursprungligen av zappee:

Nej, hans egna tråd blev stängd och han blev hänvisad hit. Menar du att han ska läsa OCKSÅ?!

Kul. Riktigt så var det inte... visst har jag läst tråden, men den frågan jag ställde handlade inte om det som skrivits (italien, aus etc). jag bryr mig inte om ifall det går att köpa den olåst, utan om abbonemangsformen. Nu har jag försökt med diverse översättningssidor för att läsa mig till, men jag lyckas inte hitta någon information kring detta. I alla fall inte för 3GS-modellen.

Allt jag kan hitta är att den abbonemangform jag söker fanns till iphone 3G, men det är osäkert på om movistar ska nyttja/nyttjar den för iphone 3GS.

Därav mitt inlägg i forumet, men som vanligt så retar folk upp sig och lägger energi på att kritisera istället för att hjälpa. Det hade varit tillräckligt med ett ja eller nej.

Nu skiter vi i detta, så undersöker jag saken själv och rapporterar tillbaka min erfarenhet...

tack för...

Bevaka tråden