Inte för att vara sån men nu är det 10e gången jag läser konfirmera. Det finns inget som heter så i svenska språket, det heter confirm på engelska och bekräfta på svenska.
Ang din fråga så tyckte jag mig ha läst att det går alldeles utmärkt att köra in SL på en tom hårddisk eller har jag drömt det?
Hur som helst kommer jag prova detta om jag får min SL skiva med posten någon gång.
Alla som har sagt att det går i denna tråd gjorde det innan de hade prövat. Jag kan ha missat någon som sagt det gjort det och lyckats, ursäkta mig. Ibland vill man ha info utan att behöva läsa spaltmil av text. Varför är folk så känsliga? Jag måste säga att det är mer tröttsamt att se alla som anmärker på att man ställer en fråga som råkar ha ställts tidigare än själva upprepandet av frågan.
Angående konfirmera går det mkt bra att säga så på svenska (Svenska Akademiens ordbok - SAOB) sök konfirmera.
(enligt saob)
kon¹firme⁴ra, i Sveal. äv. -e³ra², v.
-ade. vhalsbst. -ANDE, -ING; jfr KONFIR.MATION.
(förr äv. skrivet con-. -ferm- c. 1597. -firm- 1526 osv.)
[fsv. konfirmera; jfr t. konfirmieren, eng. con.firm, fr. comfirmer; av lat. confirmare, befästa, bestyrka, av com (se KON-) o. firmare (jfr FIRMA. FIRMERA)]
1) bekräfta, stadfästa, godkänna