Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.6 Snow Leopard-tråden

Tråden skapades och har fått 970 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-27 06:10
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, det verkar som de har tagit bort installationsalternativet "Radera och installera". Men man kan ju alltid blåsa disken med Skivverktyg först.

En uppgradering från befintlig Leopard-installation gör precis samma sak som "Arkivera och installera" om man inte bootar från Snöleopardens DVD.
Däremot om man bootar från den så dyker alternativet för "Radera och installera" upp.

  • Medlem
  • 2009-08-26 22:04
Ursprungligen av planB:

Vad skulle du använda TM-backup'en till?

Återställa all musik i iTunes tex. Vill ha datorn precis som den ser ut nu, fast med SL på den. Och jag vill ominstallera hela systemet. Inte uppgradera.

Men TM återställning återställer allt, inkl systemet. Du kan inte återställa från en TM innehållande Leopard till ett system innehållande Snow Leopard, då blir det bara Leopard igen om det ens går. Men du får säkert importera din hemmamapp (musik mm) och program och en del programinställningar, men jag tror inte du kan få det exakt som du hade... en del detaljer som systeminställningar får du fixa manuellt och speciellt om du hade systemtillägg såsom Flip4mac, Perian mm (vilket man kanske ska vara försiktigt med i början om de eventuellt inte stöds av SL).

Jag tror jag ska köra uppgradera denna gång, har alltid raderat hårddisken och börjat om, men denna gång orkar jag inte och folk säger att det funkar bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-27 02:14

Mina polare har ju installerat 10A432 (GM) på en ny partition och jag har själv kört till den näst senaste betan av SL på en clean install så jag ser inte varför man inte skule kunna göra det?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-27 03:42

Som vanligt ändrar Apple något med Apache och PHP så att man måste vänta tills man får allt att fungera igen.

//Rob

Jaha, då är skivan skickad. Tråkigt att det var post och 5 arbetsdagar bara...

Ursprungligen av Leftrustle:

Jaha, då är skivan skickad. Tråkigt att det var post och 5 arbetsdagar bara...

Så lång tid kommer det förhoppningsvis inte ta. Nu har de ändrat till att skicka med vanlig post och inte UPS, för då gick det som oftast på en dag. Då var iaf jag imponerad över att det gick så fort. Hoppas de är lika snabba fast det är post.

Ursprungligen av Leftrustle:

Jaha, då är skivan skickad. Tråkigt att det var post och 5 arbetsdagar bara...

Jag fick också det beskedet - att det skulle ta ca 5 dagar.

Men så gick jag in och kollade på min orderstatus.
Igår stod där: "Ej skickad ännu".
Men idag har detta ändrats till: "Skickades den: Aug 23, 2009"

Och 5 dagar från den 23:e är ju imorgon!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag fick också det beskedet - att det skulle ta ca 5 dagar.

Men så gick jag in och kollade på min orderstatus.
Igår stod där: "Ej skickad ännu".
Men idag har detta ändrats till: "Skickades den: Aug 23, 2009"

Och 5 dagar från den 23:e är ju imorgon!

Precis lika för mig, så det är bara att hålla tummarna inför morgondagen

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag fick också det beskedet - att det skulle ta ca 5 dagar.

Men så gick jag in och kollade på min orderstatus.
Igår stod där: "Ej skickad ännu".
Men idag har detta ändrats till: "Skickades den: Aug 23, 2009"

Och 5 dagar från den 23:e är ju imorgon!

Tack, brydde mig inte om att kolla

Låter bra, kommer ändå inte hem förrän måndag men då jäklar!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-27 08:35

Såg att jag hade samma status med, yaay!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag fick också det beskedet - att det skulle ta ca 5 dagar.

Men så gick jag in och kollade på min orderstatus.
Igår stod där: "Ej skickad ännu".
Men idag har detta ändrats till: "Skickades den: Aug 23, 2009"

Och 5 dagar från den 23:e är ju imorgon!

  • Oregistrerad
  • 2009-08-27 08:42
Citat:

Ej skickad ännu
Beräknad avsändning: By August 28th

Suck..

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-27 08:19

Samma här...

Kollar jag spårningen anlände den till Göteborg den 27:e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-27 08:47

Meeen.. hos mig står det att den skickades 27/8 =(((( Jag beställde i måndags kväll också, så jag tycker det känns lite trist att behöva vänta över helgen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-27 08:50

Skall den här tråden OCKSÅ förvandlas till en leveransstatus-tråd? pretty please, sugar on the top - do not!

Ursprungligen av planB:

...förvandlas till en leveransstatus-tråd...

"Förvandlas till...."?

Den kan inte förvandlas till något som den redan är. Det har diskuterats leveransstatus här i flera dagar redan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-27 09:14

Vad jag tror palnB menar är att nu kommer antalet postningar om leveransstatus att öka lavinartat för att ta över hela tråden. Kanske lite onödigt då alla kommer ha samma status och alla kommer får paketet samtidigt.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-27 09:35
Ursprungligen av acke:

Vad jag tror palnB menar är att nu kommer antalet postningar om leveransstatus att öka lavinartat för att ta över hela tråden. Kanske lite onödigt då alla kommer ha samma status och alla kommer får paketet samtidigt.

Njae flera har ju fått status att det skickades den 23:e medan min status fortfarande är "Ej skickad ännu".

Vet inte om den postats innan, men Engadget har en recension nu. I sedvanlig Ebgadget-tonårs-stil.

Snow Leopard review

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-27 09:33
Ursprungligen av Leftrustle:

Vet inte om den postats innan, men Engadget har en recension nu. I sedvanlig Ebgadget-tonårs-stil.

Snow Leopard review

Innan någon gräver ner sig över Quicktime-recensionen, missa inte vad som står sist:

"Update: In the original version of the review we noted that QuickTime 7 Pro wasn't available for Snow Leopard. In fact, the software is available as a separate install on the disc itself and via the QuickTime 7 app in the Utilities folder."

Vi beställde ju först den 24:e.. så den kan ju omöjligt vara skickad den 23:e.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-27 10:09

Ja precis Alltså har inte alla samma status och leveransdatum.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-27 11:11

Så bra. Hänvisa till det obefintliga samvetet hos dagens it-användare.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-27 11:27

Ptja.. jag gissar att de som vill göra rätt för sig köper den licens som krävs medan de som inte vill pröjsa tankar torrent. Med den låga prissättningen och obefintliga kontrollen av tidigare leopardinstallation vinner man säkert också över en hel del användare som nu istället betalar 319kr istället för att tanka torrent - tror jag

Och i vårt hushåll är det två personer och lika många macdatorer med Intel. Därför blev det en familjelicens.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-08-27 11:49

Är det olika budfirmor?
KONINKLIJKE TPG POST BV
står det på min beställning? och jag har ett "budfirmans spårningsnummer".. men posten.se känner inte igen det eller så är det inte registrerat än.

och på mitt står det skickat den 23:e.. så om det är med posten och det ligger i deras system sen den 23:e så borde det ju hunnit registreras.

någon som vet vad för budfirma KONINKLIJKE TPG POST BV står för? eller hur man söker på var det befinner sig..

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-27 11:51

Står samma för mig.
Ser ut som att detta skickas från Nederländerna.

Min gissning är att om man valde "postal" som leveransmetod så kommer man nog troligen inte kunna spåra det via deras sida, kan inte säga säkert dock.

Ursprungligen av Jejje:

Är det olika budfirmor?
KONINKLIJKE TPG POST BV
står det på min beställning? och jag har ett "budfirmans spårningsnummer".. men posten.se känner inte igen det eller så är det inte registrerat än.

och på mitt står det skickat den 23:e.. så om det är med posten och det ligger i deras system sen den 23:e så borde det ju hunnit registreras.

någon som vet vad för budfirma KONINKLIJKE TPG POST BV står för? eller hur man söker på var det befinner sig..

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-08-27 11:59
Ursprungligen av Drakfot:

Står samma för mig.
Ser ut som att detta skickas från Nederländerna.

Min gissning är att om man valde "postal" som leveransmetod så kommer man nog troligen inte kunna spåra det via deras sida, kan inte säga säkert dock.

jo efter lite sökningar på nätet så kom jag fram till det också..

men lyckas inte spåra paketet..

aja.. det låter ju som att det är påväg tillmig iaf.. bara o vänta..

Ursprungligen av Jejje:

någon som vet vad för budfirma KONINKLIJKE TPG POST BV står för?

Det är "Kungliga postverket" i Holland. Numera ägt av TNT.

Koninklijke TNT Post - Wikipedia, the free encyclopedia

Bevaka tråden