Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av gotfredsen:

det är tamig f*n en front side kamera högst upp ...

Kan innebära flera saker av intresse.

Ursprungligen av gotfredsen:

det är tamig f*n en front side kamera högst upp ...

Haha, jag får värsta flummiga bilden av att man sitter och pratar med någon i iChat och har personens "bild" över hela ytan

Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, jag får värsta flummiga bilden av att man sitter och pratar med någon i iChat och har personens "bild" över hela ytan

rent strategiskt så är det smart av Apple att ha video chat först i iPad före iPhone .... då lär många köpa iPad bara för video chat och sedan till sommaren släpper Apple en iPhone med video chat och då köper folk den också ..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-27 11:54

Jag läser hela tiden (0m inte skönlitteratur så fakta) på mina datorer/iphone. Så jag kan inte se problemet med att läsa på en tablet.

Ursprungligen av MatsOlov:

Jag läser hela tiden (0m inte skönlitteratur så fakta) på mina datorer/iphone. Så jag kan inte se problemet med att läsa på en tablet.

Det må vara de som gör detta - men jag tror antalet är få.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-01-27 12:52

Jag

Ursprungligen av draags:

Det må vara de som gör detta - men jag tror antalet är få.

läser en hel del på min iPhone, i sängen blir det skönlitteratur, bara att ladda ner gamla klassiker gratis, inga problem att läsa, jag växlar mellan vanliga böcker och iPhonen, som är smidigare att hålla.
Appen jag använder heter Stanza och funkar utmärkt för mig, den går att ställa in precis som man vill, typsnitt, storlek, bakgrund m m.
iTunes Store - Lexcycle

Då är vi åtminstone 2...;)

Ursprungligen av Hjopek:

läser en hel del på min iPhone, i sängen blir det skönlitteratur, bara att ladda ner gamla klassiker gratis, inga problem att läsa, jag växlar mellan vanliga böcker och iPhonen, som är smidigare att hålla.
Appen jag använder heter Stanza och funkar utmärkt för mig, den går att ställa in precis som man vill, typsnitt, storlek, bakgrund m m.
iTunes Store - Lexcycle

Då är vi åtminstone 2...;)

3, jag läste böcker redan på min gamla p910i

Lite läsvärt för er som inte är övertygade att detta kommer bli en hit ..

högst intressant läsning

Derek Powazek - What I Hope Apple Unleashes Tomorrow

Ursprungligen av gotfredsen:

Lite läsvärt för er som inte är övertygade att detta kommer bli en hit ..

högst intressant läsning

Derek Powazek - What I Hope Apple Unleashes Tomorrow

Men hallå - länken är redan postad och han tar upp det problem som jag nämner.

Ursprungligen av draags:

Men hallå - länken är redan postad.

sorry

Frågan jag alltid ställer mig när jag ser sånna här "läckta" bilder är... Varför är folk så jävla dåliga på att ta bra bilder just när de ska fota sånt där?
Visst, man kanske har bråttom, men i det här fallet har ju snubben fått till fyra bilder på tableten. Hellre en klockren bild med lite ljus så att man ser hela prylen än en som är "sådär" och tre suddiga!

Ursprungligen av PeeMaN:

Frågan jag alltid ställer mig när jag ser sånna här "läckta" bilder är... Varför är folk så jävla dåliga på att ta bra bilder just när de ska fota sånt där?
Visst, man kanske har bråttom, men i det här fallet har ju snubben fått till fyra bilder på tableten. Hellre en klockren bild med lite ljus så att man ser hela prylen än en som är "sådär" och tre suddiga!

Innan iPhone kom det inte en enda riktig "läckt" bild och jag antar att Apple är lika hårda med säkerheten även idag så en "läckt" bild kan rent teoretiskt också vara "läckt" från Apple själva.

Du måste försöka föreställa dig situationen - använd fantasin. Snubben är anställd i labbet eller fabriken - rummet är fullt av folk - han drar upp sin mobiltelefon och skjuter några bilder när han tror att ingen ser på - det hela är över på sekunder. Hade han använt en iPhone så hade det nog inte blivit några bilder alls :-D.

Åker han dit så får han inte bara sparken - han kan bli åtalad för industrispionage...men troligast är att han blir stämd på miljoner av Apple. Snubben blir ruinerad för hela sitt liv.

Försök nu sätta dig in i denna situation och du kommer att förstå bildernas kvalitet.

Ursprungligen av PeeMaN:

Frågan jag alltid ställer mig när jag ser sånna här "läckta" bilder är... Varför är folk så jävla dåliga på att ta bra bilder just när de ska fota sånt där?
Visst, man kanske har bråttom, men i det här fallet har ju snubben fått till fyra bilder på tableten. Hellre en klockren bild med lite ljus så att man ser hela prylen än en som är "sådär" och tre suddiga!

Ursprungligen av Zimmerman:

Du måste försöka föreställa dig situationen - använd fantasin. Snubben är anställd i labbet eller fabriken - rummet är fullt av folk - han drar upp sin mobiltelefon och skjuter några bilder när han tror att ingen ser på - det hela är över på sekunder. Hade han använt en iPhone så hade det nog inte blivit några bilder alls :-D.

Jag använder fantasin. Hinner man ta fyra bilder är det inte över på en sekund, särskilt inte om man kör med mobilkamera

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag använder fantasin. Hinner man ta fyra bilder är det inte över på en sekund, särskilt inte om man kör med mobilkamera

han kanske kör med en jailbreakad iphone

En sekund? Vem talar om en sekund? Bakläxa - läs innantill.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag använder fantasin. Hinner man ta fyra bilder är det inte över på en sekund, särskilt inte om man kör med mobilkamera

Ursprungligen av Zimmerman:

Du måste försöka föreställa dig situationen - använd fantasin. Snubben är anställd i labbet eller fabriken - rummet är fullt av folk - han drar upp sin mobiltelefon och skjuter några bilder när han tror att ingen ser på - det hela är över på sekunder. Hade han använt en iPhone så hade det nog inte blivit några bilder alls :-D.

är det äkta så är väll detta med all säkerhet en konstrollerad läcka av Apple .. Aldrig tidigare har Apple själva pratat om en produkt så som dom gjort i förväg om dagens event ... Att Apple själva pratar ens om en produkt före dess lansering skall ses som anmärkningsvärt ..

Apple Reports First Quarter Results

Är det någon mr än jag som tror att Steve kommer att skojja till det ikväll med något roligt skämt apropå den "nya produkten" eftersom mer eller mindre alla redan vet att det är en tablet som kommer?

Om han skojar till det (this not so secret product etc) så är det en policysignal att Apple inte tar det så allvarligt. Om han totalt ignorerar allt och bara kör på som om inget hänt så är det bara coolt eller så en markering på att läckage är ett allvarligt brott och utredning kommer att göras :-D.

Ursprungligen av PeeMaN:

Är det någon mr än jag som tror att Steve kommer att skojja till det ikväll med något roligt skämt apropå den "nya produkten" eftersom mer eller mindre alla redan vet att det är en tablet som kommer?

Han har ju sköjjat till det med till exempel Iphonen när 3G introducerades. dör han sa något i stil med:
"And the Iphone is used all over the world. Trust me, we know."
Lite hintande om JB och unlock typ

Ursprungligen av Zimmerman:

Om han skojar till det (this not so secret product etc) så är det en policysignal att Apple inte tar det så allvarligt. Om han totalt ignorerar allt och bara kör på som om inget hänt så är det bara coolt eller så en markering på att läckage är ett allvarligt brott och utredning kommer att göras :-D.

Jepp. Jag tror också ha kommer att skoja till det.

Ursprungligen av PeeMaN:

Han har ju sköjjat till det med till exempel Iphonen när 3G introducerades. dör han sa något i stil med:
"And the Iphone is used all over the world. Trust me, we know."
Lite hintande om JB och unlock typ

Ny bild, med iPhone som jämförelse. Hålet högst upp i skyddet kan betyda kamera framåt?

Is this the Apple tablet? - Engadget Galleries

Ursprungligen av Leftrustle:

Ny bild, med iPhone som jämförelse. Hålet högst upp i skyddet kan betyda kamera framåt?

Den känns större än vad jag trodde när man ser en iPhone ligga på den..

Blir 6 nervkrypande timmar innan vi får se..

Ursprungligen av J THOMAS E:

Den känns större än vad jag trodde när man ser en iPhone ligga på den..

Blir 6 nervkrypande timmar innan vi får se..

en 10-11 tum skärm är 26 centimeter diagonalt ..

en iphone skärm med sina 3 tum är 9 centimeter i diameter så proportionerna stämmer .. men detta kan fortfarande vara fejk .. men imponerande fejk om sådant är fallet ..

  • Medlem
  • Boston
  • 2010-01-27 14:12
Ursprungligen av Leftrustle:

Ny bild, med iPhone som jämförelse. Hålet högst upp i skyddet kan betyda kamera framåt?

Is this the Apple tablet? - Engadget Galleries

Känns inte proportionerna på den sista bilden annorlunda än på de tidigare? Den känns nästa kvadratisk eller iallafall mer 4:3 än 16:9. Men som vanligt beror det ju på vad plattan är tänkt för, böcker, film eller nå't annat...

Jag tycker de borde döpa den till iBook.

...och hålet på undre kortsidan till höger är SD-kortplatsen?

Det roligaste är hur naiv man känner sig. Jag känner mig jättesäker på att de där bilderna är "riktiga", men det kan ju faktiskt vara fake också. Nej, mot lunchen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 12:54

En sak vet jag, du kommer inte in i det heliga på Apple med en telefon som kan ta kort.
Inte en sportmössa - i så fall är det taget hos någon samarbetspartner

Om vi nu säger att bilderna är äkta, så har dom nog ett tjock stort fult plastskal runt hela skärmen för att fokus nog ska vara på själva mjukvaran, att dom kanske ska sälja in till företagen, att få dom att börja anpassa sig till den.

Just för att ingen ska kunna läcka ut att den "har en kamera".

Bevaka tråden